کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۰۲۶۳۲
تاریخ خبر:

راهنمای پس گرفتن یارانه معیشتی

روزنامه هفت صبح | مهلت ثبت‌نام جاماندگان یارانه معیشتی شش روز دیگر به‌پایان می‌رسد. سرپرستان خانواری که تاکنون برای دریافت یارانه اقدام و ثبت نام نکرده‌اند و متقاضی دریافت بسته معیشتی هستند همچنان تا ۲۴دی ماه برای ثبت درخواست در سایت hemayat.mcls.gov.ir فرصت دارند.

این فرصت برای افرادی ایجاد شده است که قبلا یارانه نقدی را هم دریافت نمی‌کردند ولی اگر حالا با درخواست آنها موافقت شود، در فهرست بسته‌ معیشتی قرار می‌گیرند. طبق قانون خانوار‌های تک‌نفره ۵۵هزار تومان، دو نفره ۱۰۳هزار تومان، سه نفره ۱۳۸هزار تومان، چهارنفره ۱۷۲هزار تومان و پنج نفره و بیشتر ۲۰۵هزار تومان یارانه معیشتی دریافت می‌کنند.

واریز این یارانه در روزهای ۲۷ تا ۲۹آبان آغاز شد و در ۱۰دی‌ماه خانوارها دومین مرحله یارانه را دریافت کردند. اما افرادی که در مرحله دوم مشمول دریافت یارانه شده‌ بودند حس بهتری داشتند چون یارانه مرحله اول و دوم یکجا برایشان واریز می‌شد. بعضی از کسانی که یارانه نقدی نمی‌گرفتند نسبت به‌ از قلم افتادن اسم‌شان در فهرست یارانه معیشتی اعتراض داشتند.

به‌همین خاطر معترضان با شماره‌گیری کد دستوری #۶۳۶۹* یک شناسه دریافت کردند و حالا می‌توانند ثبت‌نام خود را تا ۲۴دی‌ماه تکمیل کنند. ظاهرا مهلت درنظر گرفته شده قرار نیست تمدید شود. پس سعی کنید مراحل را درست و به‌ترتیب انجام دهید.

* یک: ابتدا برای ورود به سامانه رسیدگی به درخواست بسته حمایت معیشتی باید از شماره ملی سرپرست خانوار استفاده کنید. شماره ملی سرپرست را به‌صورت یک عدد ۱۰ رقمی بدون فاصله و خط تیره وارد کنید. مثال: ۰۱۲۳۴۵۶۷۸۹

* دو: برای ورود به سامانه لازم است از شماره حسابی که یارانه خانوار شما به آن واریز می‌شود استفاده کنید. این شماره‌حساب را به‌صورت یک عدد بدون فاصله، خط تیره، نقطه و حروف وارد کنید. محدودیتی در تعداد ارقام شماره حساب وجود ندارد، مثال: ۳۳۳۳۵۵۵۵. توجه کنید که شماره کارت با شماره حساب متفاوت است و امکان ورود به سامانه با شماره کارت واریزی یارانه وجود ندارد. همچنین در صورتی که شماره حساب خود را نمی‌دانید از بانکی که یارانه شما به آن واریز می‌شود نسبت به اخذ شماره حساب خود اقدام کنید.

* سه: چنانچه تغییراتی برای ساختار خانوار خود ثبت کرده‌اید، اطلاعات مربوط به ماه گذشته خود را وارد کنید.

* چهار: برای ورود به سامانه لازم است علاوه بر شماره ملی سرپرست، شماره ملی یکی از اعضای خانوار خود را نیز وارد کنید. شماره ملی عضو خانوار را به‌صورت یک عدد ۱۰رقمی بدون فاصله و خط تیره وارد کنید. مثال: ۰۱۲۳۴۵۶۷۸۹

* پنج: چنانچه خانوار شما یک نفره است، گزینه «خانوار یک نفره» را انتخاب کنید. همچنین چنانچه تغییراتی برای ساختار خانوار خود ثبت کرده‌اید، اطلاعات مربوط به ماه گذشته خود را وارد کنید.

* شش: تصویر امنیتی برای حفظ محرمانگی اطلاعات شما قرار داده شده است. لطفا عددی که در این تصویر نمایش داده شده است را در کادر وارد کنید.

*** چیزهایی که باید انجام دهید:

* یک: تنها از سامانه hemayat.mcls.gov.ir برای مشاهده وضعیت بسته حمایت معیشتی دولت استفاده کنید.
* دو: چنانچه یارانه خانوار شما در سال ۹۴ یا بعد از آن قطع شده است، نیازی به ثبت نام جدید ندارید و جهت ورود به سامانه می‌توانید از تاریخ ۲۲ دی ماه ۹۸ مجدداً با شماره حسابی که قبلاً یارانه شما به آن واریز می‌شده است، مراجعه کنید.
* سه: چنانچه تاکنون برای دریافت یارانه ثبت نام نکرده‌اید یا از اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۳ به بعد یارانه دریافت نکرده‌اید، بر روی دکمه «ثبت خانوار»
کلیک کنید.

*** چیزهایی که باید درباره «ثبت خانوار» بدانید
* یک: ثبت‌نام بسته حمایت معیشتی ، برای خانوار‌هایی که تاکنون برای دریافت یارانه ثبت نام نکرده‌اند امکانپذیر است. همچنین خانوار‌هایی که از اردیبهشت ۹۳ به بعد یارانه دریافت نکرده‌اند نیز می‌توانند اقدام به ثبت نام کنند.
* دو: کارکنان نیرو‌های مسلح در این سامانه ثبت نام نکنند و امور مربوط به بسته حمایت معیشتی را مانند گذشته از نهاد مربوطه پیگیری کنند.

* سه: لازم است که اطلاعات وارد شده مربوط به سرپرست خانوار باشد و ترجیحاً شماره تلفن همراه وارد شده نیز به نام سرپرست خانوار باشد.
* چهار: پیش از ثبت اطلاعات، از صحت شماره تلفن همراه وارد شده اطمینان حاصل کنید، زیرا اطلاع رسانی‌های بعدی تنها از طریق شماره وارد شده صورت خواهد گرفت.

/ ثبت نام بسته حمایت معیشتی

کدخبر: ۳۰۲۶۳۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر