کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۶۹۴۲۸
تاریخ خبر:

تیم گردن‌کلفتی که یحیی آنها را نخواست

روزنامه هفت صبح | این روزها بیشتر صحبت‌ها درباره پرسپولیس به خریدهای این تیم مربوط می‌شود. خریدهایی که از نظر اسم و رسم بزرگ هستند و اگر آماده باشند، می‌توانند در فصل پیش رو قهرمانی را از استقلال پس بگیرند‌ اما شاید بد نباشد به جای خریدهای پرسپولیس، بازیکنان جداشده از این تیم را هم مرور کنیم. بازیکنانی که تعدادشان تا این لحظه به ۱۳نفر می‌رسد و می‌شود از آنها یک تیم خوب و گردن‌کلفت ساخت.

‌حامد لک
در اواخر فصل می‌شد پیش‌بینی کرد که از پرسپولیس جدا خواهد شد. در گل‌های خورده پرسپولیس بیشترین سهم و تقصیر را داشت و در مقطعی با یحیی گل‌محمدی به مشکل خورد و کنار گذاشته شد. در نهایت با آمدن علیرضا بیرانوند، از پرسپولیس جدا شد و به مس رفسنجان پیوست.

رامین رضائیان
‌در نیم‌فصل دوم آمد تا شانس قهرمانی پرسپولیس را بیشتر کند. از نظر فنی تاثیر مثبتی در پرسپولیس گذاشت اما مشکلات انضباطی، جبهه گرفتن علیه همبازیان و یک مصاحبه جنجالی، او را از چشم یحیی گل‌محمدی انداخت. رضائیان چند روز پیش به شکلی غیرمنتظره به سپاهان اصفهان پیوست.

سعید آقایی
‌در فصلی که پرسپولیس در پست مدافع چپ با کمبود بازیکن روبه‌رو بود، نتوانست اعتماد گل‌محمدی را جلب کند. در بسیاری از بازی‌ها وحید امیری یک خط عقب آمد تا در دفاع چپ بازی کند و همین بی‌اعتمادی باعث شد تا آقایی جزو اولین جداشده‌های پرسپولیس باشد. او به فولاد پیوسته است.

سیدجلال حسینی
فصل نسبتا ناخوشایندی را پشت سر گذاشت. در بسیاری از بازی‌ها نیمکت‌نشین بود و همه پالس‌هایی که از سمت یحیی و مدیران باشگاه ارسال می‌شد نشان می‌داد که او فصل بعد جایی در فهرست بازیکنان نخواهد داشت. در نهایت از بازی خداحافظی کرد و به کادر فنی پرسپولیس اضافه شد.

علیرضا ابراهیمی
‌اولین خرید فصل گذشته پرسپولیس هرگز نتوانست خودش را به کادر فنی اثبات کند. در میان مدافعان میانی پرسپولیس کمتر از همه بازی کرد و مشخص بود که جایی در برنامه‌های فصل آینده پرسپولیس هم نخواهد داشت. او در فصل نقل و انتقالات بدون هیچ دردسری جدا شد و به نساجی رفت.

رضا اسدی
‌با جنجال و حاشیه به پرسپولیس آمد. یک فصل را با جنجال و حاشیه پشت سر گذاشت و با جنجال و حاشیه هم از تیم جدا شد. برای تمدید مبلغی را درخواست کرده بود که باشگاه حاضر نبود آن را پرداخت کند. او ظاهرا با نیمی از تیم‌های لیگ برتری در حال مذاکره است و البته ممکن است لژیونر شود.

محمد شریفی
‌در معدود دقایقی که برای پرسپولیس به میدان رفت نمایش‌های خوبی داشت اما یحیی درباره او ریسک نکرد. او یکی از جوانان خوب پرسپولیس بود که قدر ندید و مجبور شد برای دیده شدن از این تیم جدا شود. او نساجی را انتخاب کرد و فصل آینده برای تیم حمید مطهری بازی خواهد کرد.

‌احسان پهلوان
‌جزو بازیکنان مورد اعتماد یحیی بود و در بیشتر بازی‌ها فیکس بازی کرد اما انتظارات را برآورده نکرد. در پایان فصل برای تمدید مبلغ زیادی را درخواست کرده بود که پرداختش از عهده باشگاه خارج بود. گفته می‌شود با یک مبلغ نسبتا زیاد و غیرمنطقی به فولاد خوزستان پیوسته است.

علی شجاعی
‌یکی دیگر از بازیکنانی بود که می‌شد به او بیشتر اعتماد کرد. هرگاه به میدان رفت خوب کار کرد اما باز هم به نیمکت برگشت. مشخص بود که این وضعیت را تحمل نخواهد کرد. در پایان فصل با دلخوری از پرسپولیس جدا شد و حالا عضو نساجی است و زیر نظر حمید مطهری بازی خواهد کرد.

محمدمهدی مهدی‌خانی
‌به عنوان یک لژیونر به پرسپولیس آمد اما یکی از بازیکنانی بود که کمترین دقایق حضور در میدان را داشت. یحیی مهاجمان و حتی هافبک‌های هجومی و وینگرهای تیمش را به او ترجیح داد و همین باعث شد مهدی‌خانی جدایی را ترجیح بدهد. او هنوز تیم بعدی‌اش را انتخاب نکرده است.

یک مهاجم دیگر
از پرسپولیس منوچهر صفروف و محمد خارکش هم جدا شده‌اند و احتمال جدایی یکی دو نفر دیگر هم هست. اگر تمیروف نجنبد ممکن است به تیم جداشده‌های پرسپولیس اضافه شود. عیسی آل‌کثیر هم بعد از عمل جراحی، دوران نقاهت را پشت سر می‌گذارد و شاید موقتا از فهرست خارج شود.

نکته: ‌از تیمی که می‌بینید، پنج نفر در فصل گذشته و با تایید یحیی گل‌محمدی به پرسپولیس پیوستند اما عمر حضورشان در این تیم یک فصل یا یک نیم‌فصل بود. بقیه هم به جز محمد شریفی که یادگار دوران برانکو است، در زمان حضور یحیی به این تیم پیوسته‌اند و حالا جایی در این تیم ندارند. حالا یک بار دیگر ترکیب تیم جداشده‌های پرسپولیس را مرور کنید. تیم بدی به نظر نمی‌رسد. اینطور نیست؟

کدخبر: ۴۶۹۴۲۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر