کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۳۵۴۴۴
تاریخ خبر:

تکذیب فیلتر اینستاگرام از طریق لایو اینستاگرام

درست از اول تیرماه که وزیر ارتباطات به مجلس رفت و چندین نماینده مجلس به مناسبت حضور او به اینستاگرام تاختند، موضوع فیلترشدن این شبکه اجتماعی در صدر خبرها قرار گرفته و بازار اظهار نظرهای ثانویه نماینده‌های مجلس در مورد این شبکه اجتماعی داغ شده است. بعضی از آنها به‌روشنی اعلام می‌کنند که با فیلترشدن اینستاگرام مخالف هستند و بعضی‌ها هم بدون تعارف می‌گویند که بسته‌شدن آن را دنبال می‌کنند.

مثلا حسن نوروزی، نماینده رباط‌کریم در مجلس دوشنبه گفت: «خدا کند اینستاگرام فیلتر شود.» بعد هم ادامه داد: «فضای باز اینستاگرام و تلگرام تهدید برای جوانان است و این برای نظام شکنندگی دارد. کمیسیون حقوقی شکل گیرد، به‌جد دنبال فیلتر اینستاگرام خواهیم بود.»

از آنجایی که نوروزی از فعل جمع در آخر جمله‌اش استفاده کرد، خیلی‌ها این حرف را موضع‌گیری کل مجلس تصور کردند، موضوعی که احمد امیرآبادی، نماینده مردم قم در مجلس که عضو هیات‌رئیسه هم هست، با قاطعیت آن را رد کرد. جالب این است که حرف‌های او در قالب یک گفت‌وگوی لایو در اینستاگرام با آمنه ذبیح‌پور که به‌عنوان مجری برنامه ۲۰:۳۰ شناخته می‌شود، انجام شد.

این‌طور که به‌نظر می‌رسید خود ذبیح‌پور هم چندان موافق فیلتر شدن اینستاگرام نبود و در این مورد امیرآبادی را به چالش نکشید.امیرآبادی در این گفت‌و‌گو اعلام کرد که مجلس به‌هیچ‌وجه به‌دنبال فیلترکردن اینستاگرام نیست و ادامه داد: «من هم نظر یکی از نماینده‌ها را در این مورد شنیده‌ام اما این نظر شخصی خود ایشان بوده و می‌تواند خواسته‌اش را دنبال کند اما تا جایی که من می‌دانم چنین برنامه‌ای وجود ندارد. بنده مسئول طرح‌ها و لوایح در مجلس هستم و هیچ طرحی در این مورد به‌دست ما نرسیده است. خواهش من از فعالان رسانه‌ای این است که اخلاق را رعایت کنند و شایعه نسازند.»

او منظور قالیباف از حرف‌هایش را هم اینطور توضیح داد: «ایشان به وزیر ارتباطات اعلام کردند که دو اولویت اصلی مجلس یازدهم اقتصاد و فرهنگ مردم است و اتفاقا هردوی این حوزه‌ها به وزیر ارتباطات مربوط است. ایشان اعلام کردند، ما از اقتصادی که در شبکه‌های اجتماعی شکل گرفته حمایت می‌کنیم، از شرکت‌های دانش‌بنیان که وارد این فضا شده‌اند حمایت می‌کنیم اما در حوزه فرهنگ هم آنچه مد نظر ما است، حریم خانواده و مقابله با فساد و فحشا است اما هیچ صحبتی از فیلتر‌کردن اینستاگرام نیست.»

به‌طور کلی امیرآبادی به‌عنوان مسئول دریافت طرح‌ها و لوایح مجلس، طی همین مدت کمی‌ که از عمر مجلس یازدهم گذشته چندبار مجبور شده اعلام کند که شایعات در مورد طرح‌های در دست اقدام مجلس درست نیست مثلا همین چند‌هفته پیش که بحث طرح ازدواج اجباری یا تغییر نام فرودگاه مهرآباد درگرفته بود، این نماینده مجلس در مصاحبه‌هایی موضوع را از بیخ و بن تکذیب کرد.

گفت‌و‌گوی امیرآبادی و مجری صداوسیما بیشتر با موضوع شفافیت آرا شکل گرفته بود و گویا امیرآبادی از اینکه به‌عنوان یک مسئول به‌صورت لایو مصاحبه کرده آن‌هم با مجری صدا‌و‌سیما خیلی خوشحال بود، چراکه وقتی مجری به او گفت قرار ما این بود که گفت‌و‌گو نیم‌ساعت طول بکشد و الان ۱۰دقیقه هم بیشتر شده، امیرآبادی جواب داد:

«خانم اینجا که دیگه تلویزیون نیست بگید وقت تموم شد، آنتن رفت. اینجا لایوه و هرچقدر لازم باشد زمان هست.»صفحه احمد امیرآبادی در اینستاگرام از زمان نمایندگی او در دوران مجلس دهم فعال است و نزدیک به پنج‌هزار دنبال‌کننده هم دارد و کاملا حرفه‌ای به اطلاع‌رسانی درباره فعالیت‌های نماینده قم می‌پردازد.

کدخبر: ۳۳۵۴۴۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر