کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۳۳۸۴۳
تاریخ خبر:

تویوتا محبوب مردم جهان، پراید و پژو عشق اهالی ایران!

هفت صبح| نگاهی به آخرین گزارش کمپانی بیمه ویگو خبر از جلب توجه بالای تویوتا در جهان دارد؛ این در حالی است که در ایران برند پژو و خودرو پراید بیشترین بازدید یک سال اخیر را به خود اختصاص داده‌اند.

یکی از راه‌های جالبی که می توان با توجه به آن فهمید مردم جهان چه چیزهایی را هر روز و هر سال طلب می‌کنند، بخش ترندهای موتور جستجوی گوگل است که اطلاعات و آمارهای جالبی در خصوص محبوب‌ترین برندهای جهان در سال ۲۰۱۸ دارد. پژوهش شرکت ویگو برمبنای اطلاعات ۱۷۱ کشور دنیا و جستجوی ۴۲ برند مختلف تهیه و تدارک دیده شده است.
بر مبنای بررسی این شرکت مشهور بیمه‌ای، بیشترین برند خودروساز جست‌و‌جو شده در گوگل تویوتا شرکت خودروساز ژاپنی است که در ۵۷ کشور در صدر قرار گرفته است. در اصل می‌توان گفت ۷٫۸ میلیون تویوتا در هر ماه در گوگل جست‌و جو می‌شود.

این در حالیست که کلمه هوندا در ماه ۷ میلیون بار و فورد ۶٫۴ میلیون با در فضای گوگل جست‌وجو می‌شود. تویوتا در حالی بیشترین میزان جست‌و جو در کشورهای آمریکا، کانادا، استرالیا، نیوزلند، آفریقای جنوبی، فنلاند و فیلیپین را از آن خود کرده که سومین خودروساز بزرگ جهان است.

ب.‌ام.‌و در تعقیب تویوتا در مقام دوم قرار می‌گیرد و در ۲۵ کشور مقام اول جست‌و جوی گوگل را به خود اختصاص داده است. مرسدس- بنز هم با پیشتاری در ۲۳ کشور در مقام سوم بیشترین جست‌وجو‌های گوگل قرار گرفته است. نکته جالب این بررسی، وضعیت لامبورگینی است که در ۱۲ کشور از جمله ونزوئلا با بیشترین جست‌و‌جو روبرو بوده است. در عین حال تسلا نیز در کشورهایی مانند نروژ، هلند و هنگ‌کنگ و ۴ کشور دیگر بیشترین جست وجو را به خود اختصاص داده است.

در حالی‌که کمپانی‌های مطرح شده محبوبیت خود را اثبات کرده‌اند که خودروسازهایی مانند پاگانی صاحب کمترین جست‌و‌جوهای گوگل هستند. از طرفی برندهایی مانند آکیورا و کرایسلر نیز با کمترین جست و جوها در انتهای این لیست قرار می‌گیرند. در عین حال در پنج کشور فرانسه، آلمان، مالزی، هند و سوئد برندهای بومی آن کشور یعنی رنو، بنز، پراودا، ماهیندرا و ولوو بیشترین میزان سرچ را داشته‌اند.

در ایران چه خبر است؟
پژو، بنز، BMW، کیا، رنو، تویوتا، هوندا، نیسان و هیوندای برندهایی هستند که از سوی کاربران ایرانی بیشترین میزان جستجو در گوگل را در فاصله زمانی پنجم نوامبر ۲۰۱۷ تا پنجم نوامبر ۲۰۱۸ داشته‌اند. جالب است که برای ایرانی‌ها برندهای معتبری نظیر سیتروئن، میتسوبیشی، شورولت و فورد چندان جاذبه‌ای نداشته به طوری که این واژه‌ها در مرتبه‌های پایین جستجو در گوگل بین ایرانیان سرتاسر جهان قرار دارند.

در بین برندهای چینی اتفاق جالبی رخ داده است. ام‌وی‌ام نماینده مونتاژ محصولات چری بیشترین سرچ را در بین برندهای چینی به خود اختصاص داده است در حالی که برلیانس، جک، لیفان، ام‌جی، هایما، چری، چانگان، دانگ فنگ و جیلی به ترتیب بیشترین تا کمترین سرچ را در گوگل توسط مردم داشته‌اند.

در بین برندهای خاص و اسپورت‌ساز هم به ترتیب پنج برند فراری، پورشه، لامبورگینی، بوگاتی و مازراتی در رتبه‌های اول تا پنجم قرار دارند گرچه مجموع سرچ سالانه این کلمات بسیار کمتر از جستجوی سالانه ایرانی‌ها از کلمه پژو می‌باشد. در بین برندهای لوکس هم پنج برند لکسوس، ولوو، کادیلاک، جگوار و بنتلی به ترتیب بیشترین سرچ را داشته‌اند در حالی که واژه استون مارتین به ندرت توسط ایرانی‌ها در گوگل تایپ شده است.

اما اگر نحوه جستجو در گوگل ترند را تغییر دهیم و به جای برندها نام خودروها را جستجو کنیم، پراید با اختلافی فاحش بیشترین سرچ را داشته در حالی که دنا رتبه بعدی را داشته و سپس ۲۰۶، تیبا و پژو پارس رتبه‌های بعدی را به خود اختصاص داده‌اند. پراید در حالی این عنوان را به دست آورده که تقریبا به اندازه کلمه پژو در یک سال اخیر جستجو شده است.

کدخبر: ۲۳۳۸۴۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • irani54321

    هم خنده داره هم گریه

  • ali20h

    به هر جهتی نگاه میکنیم بدتر حالمون گرفته میشه

  • fromsusa

    اینو باید به دولتمردانمون بگید، مردم خود شون میدونن

  • sha44

    دو نکته قابل تأمله یکی افریقایی ها که حت ی اونا هم برندهای مطرح دنیا رو استفاده م یکنن یکی چین خیلی جالبه رفتن سراغ تسلا ک ه خودرو های برقی تولید میکنه

  • zigma

    همه کشورا سرچ جهانیشون تو نقشه معلومه غی ر ایران و سودان یعنی داریم میریم که بعد ونزویلاییزه سودانیزه داریم میشیم خخخخخ