کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۲۰۰۱۱
تاریخ خبر:

توضیح بانک ملی درباره اتراق گاو جلوی شعبه

روزنامه هفت صبح| داستان مردی‌ که‌ گاو خود را برای سررسید وامش ارائه‌ کرد. دیروز عکس و فیلمی در شبکه‌های مجازی منتشر شد که مردی را در کنار یک گاو درست رو به روی بانک ملی شعبه خیابان ۹۱ دی قم نشان می‌داد.

اینطور که گفته می‌شد صاحب گاو با پول وامی که از بانک گرفته این گاو را خریده و حالا در شرایطی که گفته می‌شود بانک‌ها حق ندارند برای تسویه اقساط به مردم فشار بیاورند، تحت فشار بانک قرار گرفته و به سیم آخر زده، نتیجه اینکه گاو را آورده تا به جای بدهی تحویل بانک بدهد.

در این ویدئو که یکی از نکات جالبش همکاری مردم خیابان برای انتقال موفق گاو به جلوی در بانک است، صاحب گاو می‌گوید:«امروز اومدم بانک گفتم رئیس یک ماه میدان بسته است، مال را نمی‌خرند. یک ماه به من فرصت بده و حساب ضامنم را که دیروز بستی باز کن، گفت نمی‌شود. گفتم رئیس، من نمی‌توانم آنجا مال بفروشم و پول شما را بدهم بیایم جلوی بانک شما بفروشم؟ گفت من نمی‌دونم کجا می‌فروشی، پول بردار بیاور تا حساب ضامن باز شود.»

او در جواب اینکه چقدر بدهکار بوده می‌گوید: «۹۰ میلیون بوده ،۸۰میلیون را پس دادم مانده ۱۰میلیون، قول برج دوازده داده بودم برای تسویه اما نشد چون طبق قانون میدون دامشهر قم بسته شده و من نمی‌توانم گاوم را بفروشم، درآمد دیگری هم ندارم.»

همزمان سرپرست شعبه اینطور توضیح می‌دهد که وام این فرد۵۰ میلیون بوده و بابت لوازم خانگی اعطا شده و نه چیز دیگر و باید تا برج ۹ تسویه می‌کرده اما این کار را نکرده است، بانک هم خیلی با او مدارا کرده و در نهایت مجبور به بستن حساب ضامن شده.

این ویدئو آنقدر دیده شد و سر و صدا کرد که بانک ملی وادار به ارائه توضیحات رسمی شد. اینطور که روابط عمومی بانک ملی توضیح داده: «بر اساس اطلاعات موجود در بانک ملی ایران، تسهیلات دریافتی شخص مذکور از نوع «جعاله رفع احتیاجات ضروری» بوده که در تاریخ ۷ آذر ۱۳۹۶ طی اقساط ۲۴ ماهه دریافت شده و می‌بایست در تاریخ ۷ آذر ۱۳۹۸ تسویه می‌شده است. برخلاف ادعای مطرح شده در فیلم، مدارک شغلی وام گیرنده حاکی است که شغل او خواروبارفروشی است و هیچ ارتباطی با دامداری ندارد.

مستندات نشان می‌دهد که شعبه بانک ملی ایران مذاکرات متعددی با شخص وام گیرنده در خصوص تسویه وام در آذر، دی و اوایل بهمن سال گذشته که هیچ خبری از کرونا نبوده داشته و همکاری زیادی با ایشان در راستای سهیل در تسویه نهایی بدهی داشته است. حتی در آخرین مراجعه این فرد به بانک، ریاست شعبه مجدد با ایشان همکاری و درخواست کرده یک فقره چک به تاریخ دو ماه آینده جهت تسویه نهایی بدهی ارائه دهد.

از سوی دیگر مشخص شد گاو منتقل شده به مقابل شعبه از اموال شخص وام گیرنده نبوده و مالک آن شخص فیلمبردار حاضر در محل است، لذا به نظر می‌رسد این کلیپ صرفاً جهت جلب توجه و سوءاستفاده از شرایط کنونی جامعه تهیه شده است. شایان ذکر است شخص مذکور درحال حاضر به اتهام تشویش اذهان عمومی و ارائه اطلاعات کذب در بازداشت می‌باشد.

بانک ملی ایران مطابق ضوابط قانونی همه اقدامات لازم را جهت امهال تسهیلات انجام می‌دهد، لیکن تاکید دارد که اموال بانک متعلق به عموم مردم است، بنابراین حفظ دارایی‌ها و وصول مطالبات طبق روال قانونی صورت می‌گیرد و از رسانه‌های عمومی به خصوص صداوسیما انتظار دارد برای تهیه خبر ، بررسی مستندات و صحت و سقم مطالب را در دستور کار داشته باشند.»

کدخبر: ۳۲۰۰۱۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر