کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۱۶۹۹۳
تاریخ خبر:

اعلام جزییات تازه درباره امکان خرید خدمت سربازی

برنا نوشت: رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح می گوید: مدت سربازان مدافع سلامت مانند سایر سربازان است و علاوه بر حقوق سربازی که دریافت می‌کنند فوق العاده عملیاتی دریافت می‌کنند.

امیر دریادار دوم غلامرضا رحیمی‌پور،توضیح می دهد: مدت خدمت این سربازان مانند سایر سربازان است و علاوه بر حقوق سربازی که دریافت می‌کنند فوق‌العاده عملیاتی دریافت کرده که این مبلغ بالای یک میلیون است و تا دو میلیون تومان هم نیز می‌رسد.

او درباره فراهم شدن مجدد خرید سربازی، بیان می کند: درحال حاضر طرحی در این خصوص در مجلس مطرح شده و ما نیز مخالفت خودمان را اعلام کردیم و گفتیم ستاد کل نیروهای مسلح با خرید سربازی مخالف است چراکه عادلانه نیست و باعث افزایش قیمت می‌شود. البته باید در کمیسیون تخصصی مجلس بحث و بررسی شود دستگاه‌های دولتی اگر نیاز به سرباز داشته باشند به ستاد کل نیروهای مسلح این نیاز را ابلاغ می‌کنند و اگر ستاد کل تائید کرد سهمیه‌ای را برای‌شان تعیین می‌کند و دستگاه‌های دولتی براساس سهمیه و شرایطی که ستاد کل اعلام می‌کند سربازان را جذب می‌کنند.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح درباره معافیت از سربازی، می گوید: سه ماده در قانون وظیفه عمومی برای معافیت‌ها وجود دارد که شامل ماده ۴۴، ۴۴ مکرر و ۴۵ است. انواع کفالت‌ها در ماده ۴۴ و ۴۴ مکرر وجود دارد و ماده ۴۵ برای معافیت ایثارگری است. مشکلات جسمی نیز شامل معافیت پزشکی است سربازانی که دارای مشکلات جسمی هستند به پلیس ۱۰+ مراجعه کرده و از طریق آن اقدام می‌کنند و سربازانی که درحین خدمت دچار مشکلات جسمی می‌شوند به بهداری مراجعه کرده و اگر تشخصی داده شد فرآیند آن طی می‌شود. سربازان نیز می‌توانند مانند سایر افراد برای زیارت اربعین بروند افرادی که مشمول هستند و هنوز اعزام نشده اند باید به پلیس ۱۰+ مراجعه کنند و درخواست‌شان ارائه داده و وثیقه گذارند و سربازانی که در خدمت هستند به یگان خدمتی فرمانده مراجعه کرده در صورتی که فرمانده یگان تائید کند اعزام شده و نیاز به وثیقه ندارند.

کدخبر: ۴۱۶۹۹۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر