کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۲۹۷۱۶
تاریخ خبر:

توئیت بازی | سالروز درگذشت منوچهر نوذری

روزنامه هفت صبح | ۱۶‌آذر یادآور یک اتفاق تلخ است. سال ۸۴ در چنین روزی منوچهر نوذری از میان‌مان رفت. مجری، گوینده، دوبلور و بازیگر توانمندی که چند نسل با هنرش خاطره دارند. او پس از انقلاب به‌واسطه اجرای مسابقه هفته به شهرت فراوان رسید و به دلیل اجرای متفاوت و نیز دوبله‌های ماندگار، محبوب بود. در صبح جمعه با شما صدایش لبخند به لب آورد و در فیلم‌های متعدد روی شخصیت‌های ماندگاری قرار گرفت.

برای یادآوری می‌توان شخصیت رها اما دوست‌داشتنی فیلم بعضی‌ها داغشو دوست دارن متعلق به جری با بازی جک لمون را نام برد. منوچهر نوذری برای دوبله آنطوری صحبت کرد که درونیات کاراکتر از طریق دیالوگ‌هایش منتقل می‌شد. طنازی زنده‌یاد نوذری در فیلم و سریال‌هایی که بازی کرد هم به دل می‌نشیند. در روزهای پایانی زندگی این هنرمند در بیمارستان اینگونه از او نقل شده: «من اولین کسی بودم که در تلویزیون ایران مقابل دوربین رفتم و گفتم نام جعبه‌ای که تصویر من را در آن می‌بینید، تلویزیون است.»

کامنت‌ها
‌وحید سعیدی: منوچهر نوذری یک استثنا بود که هنوز نظیرش نیامده است. او در عرصه دوبله و گویندگی بی‌نظیر بود و هر وقت به عرصه‌های دیگر هم سرک کشید سعی کرد آن کاررا به بهترین شکل ممکن انجام دهد. مثل کار اجرا که توانست شاخصه‌های استاندارد را در این عرصه جا به جا کند.

‌احمد رنجبر: در دوران کودکی علاقه زیادی به رادیو و برنامه صبح جمعه با شما داشتم. بخش زیادی از خاطرات خوش که از این برنامه در ذهنم مانده به صدای زنده‌یاد نوذری برمی‌گردد. چه شخصیت‌هایی که بازی می‌کرد و چه آن زمان که لطیفه می‌گفت. نه فقط در این برنامه که در هنگام دوبله صدای خش‌دار نوذری به همراه اوج و فرود دیالوگ‌ها به دل می‌نشست.

‌مرجان فاطمی : دیروز در همین صفحه راجع به مسابقات جدید تلویزیون و ناتوانی‌شان در جلب توجه مخاطبان نوشتیم. وقتی فکرش را می‌کنم هنوز مسابقه‌ای ساخته نشده که بتواند اندازه مسابقه هفته منوچهر نوذری مخاطبانش را به‌وجد بیاورد. راستش تنها تصویری که از نوذری به یادم مانده، همان تصویر کم‌کیفیتش وسط تلویزیون چهارده‌اینچ خانه است و تلاش دسته‌جمعی خانواده‌ام برای پاسخ دادن به سوال‌هایش .

کدخبر: ۴۲۹۷۱۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • TOMMY

    خدا رحمت کنه از بانیان ورود تلویزیون به ایران بود .. رک بود ولی دافعه نداشت و هم ش جاذبه بود که کم پیدا میشه این مدلی جذا ب و خاص ..