کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۷۷۲۹
تاریخ خبر:

توئیت بازی| تولد ۷۰‌سالگی رضا کیانیان

روزنامه هفت صبح | ‌رضا کیانیان دو روز قبل یعنی ۲۹ خرداد ‌ وارد ۷۰ سالگی شد. بازیگر صاحب سبک سینما و تلویزیون شنبه شمع ۷۰ سالگی‌اش را فوت کرد و به همین مناسبت هم روبه‌روی دوربین موزه سینما نشست و از سال‌ها حضورش در عرصه بازیگری حرف زد. بخشی از این گفت‌وگو مربوط است به خاطره‌ای از انتخاب نشدنش برای فیلم «هامون». روایت کیانیان از این خاطره آنقدر شیرین و جذاب است که خیلی زود ویدئوی آن در شبکه‌های مجازی وایرال شد.

در بخش‌هایی از این خاطره او نقل قول‌هایی از عزت‌الله انتظامی و داریوش مهرجویی می‌آورد که روایت این نقل قول‌ها با کلام و لحن انتظامی و مهرجویی حلاوت این خاطره را دو‌چندان کرده است. کیانیان برای مردم بازیگر خاطره‌سازی است، بازیگری که سعی کرده طی این سال‌ها چه در تلویزیون و چه در سینما با نقش‌های متفاوت خودش را در ذهن مخاطب ماندگار کند. «عبد‌الله ابن زبیر» در سریال مختارنامه، «حاج سیدرضا فیروز آبادی» در سریال «روزگار قریب»، قاضی در سریال « دوران سرکشی» ، «حاجی خان» در « کلاه پهلوی» و…. فقط تعدادی از نقش‌های ماندگار او در قاب تلویزیون هستند.

*** کامنت‌ها
*‌ وحید سعیدی: ‌رضا کیانیان، از یک جایی به بعد در انتخاب‌هایش دیگر سختگیری‌های گذشته را کنار گذاشت و ماحصل آن شد بازی در یکسری سریال متوسط ‌ یا ضعیفی چون «کیمیا»، « بوی باران» و‌… سریال‌هایی که روی کارنامه رنگارنگ او سایه انداخت. ای‌کاش کیانیان همچنان سختگیرانه نقش‌هایش را انتخاب کند و از مسیری که سال‌هاست آتیلا پسیانی در آن افتاده، فاصله بگیرد.

* احمد رنجبر: منش رضا کیانیان بیش از هنر او برایم اهمیت دارد. او جزو معدود بازیگرانی است که تجربه خوشایندی از رفتار حرفه‌ای‌اش در ذهنم باقی مانده. اخلاق خوب کیانیان این است که وقتی پیام را دریافت می‌کند، تماس می‌گیرد و می‌گوید قصد مصاحبه دارد یا خیر. ۱۰ سال پیش که از سفر یک ماهه برگشته بود‌، زنگ زد و گفت ایران نبودم و حالا تماس گرفتم تا اسائه ادب نشود.

*‌ مرجان فاطمی:‌ رضا کیانیان از جمله بازیگرانی است که بازی بد یا ضعیف در کارنامه‌اش دیده نمی‌شود. درست است که بارها در فیلم‌ها و سریال‌های ضعیف بازی کرده اما حتی در آن شرایط هم بازی استانداردی به نمایش گذاشته.

کدخبر: ۳۹۷۷۲۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر