کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۰۱۳۶۹
تاریخ خبر:

توئیت بازی| استدلال‌های غلط تهیه‌کننده دودکش

روزنامه هفت صبح| سرانجام زینب تقوایی نسبت به ماجرای فصل بندی سریال «دودکش» واکنش نشان داد و در گفت‌وگو با خبر آنلاین اعلام کرد که چرا فصل جدید بدون درنظر گرفتن سریال «پادری»، به عنوان فصل دو معرفی شده و فصل سه نیست. تقوایی در اظهار نظری عجیب گفته که «پادری» اسپین‌آف سریال «دودکش» بوده و به خاطر همین در فصل بندی مورد نظر قرار نگرفته و فصل جدید به عنوان فصل دو معرفی شده است. او در بخش دیگری از حرف‌هایش عنوان کرده که «پادری» با نگاه « دودکش»ی ساخته نشده بود.

تقوایی در حالی این نکات را مطرح کرده که خودش خوب می‌داند و در جریان است که چرا فصل دو این سریال با عنوان «دودکش» پخش نشد. اصرار محمد سرافراز رئیس وقت صدا وسیما مبنی بر ادامه ندادن برندها و تحت فشار قرار دادن تهیه کننده و کارگردان موجب شد تا در آخرین لحظات «دودکش ۲» به «پادری» تغییر نام دهد.

پس ماجرای اسپین آف کاملا منتفی است. ضمن اینکه بر خلاف ادعای تقوایی که مدعی شده در «پادری» تمامی شخصیت‌ها حضور نداشتند‌، همه اعضای اصلی خانواده مشتاق و سوزنچیان و کارگران قالیشویی در «پادری» حاضر بودند و داستان آن سریال دقیقا ادامه داستان این خانواده بعد از «دودکش ۱» را روایت می‌کرد. اما صحبت جالب تقوایی جایی است که می‌گوید آن سریال نگاه «دودکش»ی نداشت. نگاه دودکشی دقیقا چیست؟

کامنت‌ها
‌وحید سعیدی: سریالی که نه داستان دارد و اتفاقاتش حول و حوش کل کل های شخصیت‌های اصلی و له کردن همدیگر می‌گذرد واقعا چه نگاهی را تبیین کرده که تهیه کننده‌اش مدعی شده مثلا فصل قبلی فاقد چنین نگاهی بوده است. ای کاش حد و اندازه اثری که می‌سازیم را بدانیم چه اندازه است. دودکش در اندازه خودش به عنوان یک سریال سرگرم کننده اثر متوسطی است‌، خانم تقوایی اما انگار سریال دیگری مدنظرش است که چنین اظهار نظری کرده است.

‌احمد رنجبر: تغییر یک عدد کار سختی نیست! همین حالا هم شبکه یک می‌تواند دست از لجاجت بردارد و دودکش ۲ را دودکش ۳ کند. در نهایت این تغییر به نفع تلویزیون و شبکه یک است و دلیلی بر اعتبار بِرندشان. راستی، مدیران تلویزیون با همین استدلال‌های سست تهیه‌کننده، قانع شده‌اند که فصل دوم دودکش را نادیده بگیرند؟!

‌مرجان فاطمی: «پادری» به هیچ‌عنوان نمی‌توانست اسپین‌آف سریال «دودکش» باشد. چون در ادامه‌ اتفاق‌های آن سریال ساخته شده بود حالا اگر تهیه‌کننده با اصرار می‌خواهد «پادری» را انکار کند، حرفی نیست اما دیگر نمی‌تواند معنا‌ی بعضی چیزها را عوض کند.

کدخبر: ۴۰۱۳۶۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر