کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۶۱۵۹۵
تاریخ خبر:

توئیت بازی| ادعاهای کارگردان سریال حکم رشد

روزنامه هفت صبح | درباره ضعف‌های سریال «حکم رشد» پیش‌تر به تفصیل نوشتیم. یکی از موارد، تصویر کاریکاتوری سریال از اراذل و اوباش بود. حسن لفافیان کارگردان سریال گفت‌و‌گویی با خبرگزاری مهر انجام داده و در این باره توضیح داده:« بخشی از ابعاد شخصیتی اینها را نمی‌توان در تلویزیون نمایش داد. یکی از شخصیت‌های اصلی ما هم از اراذل و اوباش است که بیشتر به زندگی و اتفاقاتی پرداختیم که به اینجا رسیده ‌ و بررسی کردیم که چه شده ‌ که به این وادی افتاده است.»

او در بخش دیگری از گفت‌و‌گو‌، تقصیر را گردن فیلمنامه مصوب تلویزیون اندخته است:«ما سریالی می‌سازیم که وابسته به متن است، متن هم از تلویزیون است و تلویزیون خط قرمزهایی دارد که نمی‌توان وارد آنها شد وگرنه شاید اگر آنها را کنار می‌گذاشتیم کاری طبیعی‌تر و دقیق‌تر از این شرایط نشان می‌دادیم و نتوانستیم به آن مسیر برسیم.» لفافیان همچنین مدعی شده:« با این حال نسبت به خیلی از فیلم و سریال‌ها‌ سعی کردیم دقیق‌تر باشیم و آنچه را که به عنوان خط قرمز می‌شناسیم، اصلاً نشان ندهیم.»

کامنت‌ها
‌ وحید سعیدی: «حکم رشد» بی‌شک یکی از کم‌رمق‌ترین سریال‌های چند سال اخیر تلویزیون است. سریالی بلاتکلیف که معلوم نیست چه چیزی می‌خواهد بگوید. ایکاش آقای کارگردان کمی درباره قشری که سریال درباره‌اش ساخته شده تحقیق می‌کرد که گنده‌لات‌های سریالش اینقدر پلاستیکی از کار درنیایند.

احمد رنجبر: ایراد «حکم رشد» صرفا شخصیت‌های باسمه‌ای نیست. کارگردان نتوانسته روح حاکم بر قصه را منتقل کند و دنیایی که سعید نعمت‌الله خلق کرده بود را به شکل منطقی به نمایش بگذارد. این سریال بیش از همه از تغییر کارگردان و به تبع آن تغییر لحن لطمه دیده است.

مرجان فاطمی: دست گذاشتن روی چنین سوژه‌ای نیازمند زمینه‌چینی مناسب است. طبیعتا از همان ابتدا می‌دانسته‌اند تلویزیون در زمینه‌هایی سخت‌گیرانه عمل می‌کند و چه لزومی داشت با آگاهی از این مسئله برای ساخت آن اقدام کنند. با این حال مشکلات حکم رشد بیشتر از مواردی است که حسن لفافیان به آنها اشاره کرده است.

کدخبر: ۴۶۱۵۹۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر