کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۲۶۷۴۱
تاریخ خبر:

توئیت بازی‌| ‌پایان سریال روزگار جوانی ۳

روزنامه هفت صبح | اواخر دهه ۷۰ شبکه پنج که آن زمان شبکه تهران نام داشت، سریال روزگار جوانی را پخش کرد. اصغر فرهادی فیلمنامه‌ای جذاب با موضوع زندگی دانشجویی نوشت و شاپور قریب آن را کارگردانی کرد. در نیمه راه‌، ۱۳ قسمت باقی مانده به اصغر توسلی رسید. خودش فصل دوم را هم ساخت.

بعد از دو دهه توسلی فصل سوم روزگار جوانی را کارگردانی کرد که پخش آن بعد از ۳۱ قسمت به پایان رسید. فصل سوم روزگار جوانی داد همه را درآورد؛ از رسانه‌ها تا مخاطبان. میزان واکنش‌های منفی نشان می‌دهد این سریال هرگز در جلب رضایت بیننده‌ها موفق نبوده است. کارگردان معترض شد که واکنش‌ها از سر تعجیل بوده و قول داد اوضاع بهتر می‌شود.

این قول اما هیچگاه عملی نشد و سریال با همان دست فرمان پیش آمد و به پایان رسید. روزگار جوانی ۳ از داستان‌های ضعیف، نداشتن بازیگر مطرح و عدم همخوانی ایده‌ها با دغدغه‌های روز لطمه خورد. تنها حاصل روزگار جوانی از بین رفتن خاطره خوش یک برند است.

کامنت‌ها
‌وحید سعیدی: یکی از ناخوشایندترین اتفاق‌های نمایشی سال ۱۴۰۰ رونمایی از فصل جدید سریال روزگار جوانی بود. اصغر توسلی با معجون عجیبی که به‌عنوان فصل جدید روزگار جوانی روانه آنتن کرد، خاطرات خوب این سریال را کرد. او و تهیه‌کننده‌اش می‌توانستند با کمی، فقط کمی خلاقیت و انتخاب درست بازیگر و نویسنده از خلق این اتفاق جلوگیری کنند.

‌احمد رنجبر: روزگار جوانی به سنت سریال‌های دهه ۷۰ می‌خواست امید تزریق کند اما با المان‌های نوستالژیک مثل خوابیدن در پشه‌بند و نگاه به آسمان پر ستاره و نوشیدن از تنگ آب نمی‌توان به چنین فضایی دست یافت. در میان همه دلایل‌، عدم تناسب دغدغه شخصیت‌ها با خواست و نیاز جوان‌های امروزی، بیشترین لطمه را به سریال زد.

مرجان فاطمی: واقعا چه چیزی باعث شد اصغر توسلی با این فیلمنامه و بازیگران تصمیم بگیرد دست به ساخت فصل جدید «روزگار جوانی» بزند؟ چطور فکر می‌کرد فصل جدید، می‌تواند خاطره خوش این مجموعه را تکرار کند؟ انگار با دست خودش قصد داشت تیشه به ریشه‌ این برند جذاب بزند!

کدخبر: ۴۲۶۷۴۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر