کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۹۰۵۷
تاریخ خبر:

توئیت‌بازی| کدام ناصرالدین‌شاه جذاب‌تر خواهد بود؟!

روزنامه هفت صبح| تا‌کنون بازیگرهای مختلفی ایفاگر نقش ناصرالدین شاه قاجار بوده‌اند. زنده‌یاد جمشید مشایخی در سریال « سلطان صاحبقران» در قامت این شاه قاجار ظاهر شد . بعد از او زنده‌یاد انتظامی در دو فیلم « کمال‌الملک» و « ناصرالدین شاه آکتور سینما» این نقش را بازی کرد.

بازی انتظامی در فیلم دومی یکی از به یادماندنی‌ترین بازی‌های تاریخ سینماست. اکبرعبدی هم در فیلم کمدی «جنگجوی پیروز» بازی در نقش ناصرالدین شاه را تجربه کرده است.در این مسیر ایرج راد هم در دو سریال «امیر کبیر» و « سال‌های مشروطه» نقش ناصر الدین شاه را بازی کرد و سعید شیخ زاده هم در همین سریال «سال‌های مشروطه» دوران جوانی شاه را بازی کرد. به این جمع باید سه بازیگر دیگر را هم اضافه کنیم.

بهرام رادان که در سریال «جیران» ناصرالدین شاه شده و حامد کمیلی که عهده‌دار این نقش در سریال « قبله ‌عالم» است. حسن معجونی هم قرار است در سریال « آهوی‌من‌مارال» در قامت ناصر الدین شاه ظاهر شود. حال باید منتظر ماند و دید کدام‌یک از آنها با توجه به قصه، هدایت کارگردان و توانایی‌های خودشان می‌توانند ناصر‌الدین‌شاه متفاوتی را خلق کند.

* ‌وحید سعیدی: حسن معجونی با توجه به پیشینه تئاتری‌اش قطعا از پس نقش ناصرالدین شاه بر می‌آید، فضای کمدی «قبله‌عالم» هم تا حدودی کار را برای حامد کمیلی سهل می‌کند، البته که همین فضای کمدی او را با چالش‌هایی هم مواجه کرده اما در مجموع بستر مهیا‌تری دارد. می‌ماند بهرام رادان. او بازیگر توانمندی است، اما در ژانر تاریخی تجربه ناموفق بازی در فیلم «راه آبی ابریشم» را دارد. او در « جیران »کارش به مراتب سخت‌تر است چون بازیگران بزرگی این نقش را به بهترین شکل ممکن بازی کرده‌اند و در حال حاضر هم دو رقیب گردن کلفت دارد که کارش با آنها مقایسه خواهد شد.

* احمد رنجبر: وقتی بدانیم بازیگری چون عزت‌الله انتظامی نقش ناصرالدین‌شاه را به دو شکل متفاوت و در نهایت جذابیت بازی کرده‌، چندان نیاز نیست منتظر بازی بازیگر دیگری بود. همه بازیگران فعلی، کاری سخت برای جان دادن به این نقش داشته‌اند که بر اساس پیشینه کاری هر کدام‌، احتمالا حسن معجونی موفق‌تر خواهد بود.

* مرجان فاطمی: رقابت با بازیگرانی مثل عزت‌الله انتظامی و جمشید مشایخی آن هم برای نقش ناصرالدین‌شاه کار بسیار سختی است. مخصوصا از این جهت که تابه‌حال از بازیگرانی مثل بهرام رادان و حامد کمیلی شاهد چنین نقش‌هایی نبوده‌ایم.

کدخبر: ۳۸۹۰۵۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر