کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۷۰۸۱۶
تاریخ خبر:

توئیت‌بازی| جذابیت ناتمام سریال شب دهم

روزنامه هفت صبح | دو دهه پیش و به‌طور دقیق‌تر نوروز سال ۱۳۸۰ «شب دهم» روی آنتن شبکه یک رفت. آن سال نوروز و محرم همزمان شده بود و به همین خاطر سریال نوروزی شبکه یک، رنگ و بوی محرمی گرفت. «شب دهم» خیلی زود به سریالی محبوب تبدیل شد و همه از یاور و حیدر می‌گفتند. در این سال‌ها، تلویزیون بارها سریال حسن فتحی را روی آنتن فرستاده اما رنگ کهنگی نگرفته است. این بار نوبت به شبکه یک رسیده تا در باکس اصلی، «شب دهم» را پخش کند.

حتما به رویه تلویزیون نقد هست که چرا دست به دامن آثار قدیمی می‌شود. این، وظیفه شبکه‌های تامینی مثل آی‌فیلم و تماشا است که خب شبکه‌های یک و دو گویا تغییر کاربری داده‌اند! از این فرامتن بگذریم و برگردیم به «شب دهم». سریالی که داستان آن در دوره پهلوی اول و زمانی که اجرای تعزیه در شب‌های محرم ممنوع می‌گذرد. حسن فتحی با وارد کردن یک خط عشقی به داستانی تاریخی، از همان قسمت اول توجه مخاطب را به خود جلب کرد. بازپخش دوباره «شب دهم» یادمان می‌آورد که این سریال رنگ کهنگی نمی‌گیرد.

کامنت‌ها
‌وحید سعیدی: ‌شب دهم یکی از بهترین کارهای حسن فتحی است. یک سریال مذهبی که توانست طیف وسیعی از مخاطبان را جذب کند. فتحی با این سریال رگ خواب مخاطب را هم پیدا کرد و بعد از آن اکثر سریال‌هایش با اقبال مخاطبان روبه‌رو شد.

‌احمد رنجبر: بعضی سریال‌ها تاریخ مصرف ندارند‌؛ مثل «شب دهم» که آن را فارغ از نوستالژی می‌توان دوست داشت و با قصه و شخصیت‌هایش همراه شد. سریال نه‌تنها قصه‌ای تر و تازه دارد که شیوه تحول شخصیت‌ها را طوری روایت کرده که مخاطب آن را باور می‌کند. از صدای علیرضا قربانی و تیتراژ سریال (مرز در عقل و جنون باریک است) با شعر زنده‌یاد افشین یداللهی نگذریم که سهمی در مانایی «شب دهم» دارد.

‌مرجان فاطمی:‌ «شب دهم» نه‌تنها یکی از مهم‌ترین سریال‌های مناسبتی ماه محرم است که بین آثار حسن فتحی هم جایگاه به‌خصوصی دارد. کاش تلویزیون دست از بازپخش مداوم سریال‌های محبوب بردارد تا بقیه آثار جذاب این ماه هم به سرنوشت مختارنامه دچار نشوند.

کدخبر: ۴۷۰۸۱۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر