کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۲۷۱۶۰
تاریخ خبر:

توئیتست | راهنمای فوری رها کردن فست‌فود

روزنامه هفت صبح، آرش غفاری | دوستان جان سلام. بسیار شنیدید که فست‌فودها به نسبت غذاهای سنتی خودمان از سلامتی کمتری برخوردارند. پر بیراه نیست که به‌دلیل عدم نظارت این مسئله تا حد زیادی صحیح است. قاعدتا مواد اولیه فست فودها در اکثر مواقع به سلامتی مواد اولیه غذای خانگی نیست و مشکل اصلی که همان روغن باشد نیز مزید بر علت است.اما با توجه به اطلاع رسانی مداوم وزارت بهداشت چرا ما هنوز تا این اندازه به این نوع غذا علاقه‌مندیم.
من زیاده‌گویی نمی‌کنم تا به نظر تعداد بیشتری از دوستان بپردازیم.

Oldtiger: ‏‎به صورت تکاملی با خوردن چربی و کربوهیدرات زیاد تو مغزمون مکانیسم‌های پاداش فعال میشه و لذت می‌بریم. از طرفی این غذاها تنوع و گستردگی بیشتری دارند و چشم‌نواز هم هستند.
M.danesh: ‏‎رستوران‌های غذای ایرانی تنوع محدودی دارند چند جور کباب و نهایتا دو جور خورشت، در مقابل تنوع شکلی و محتوایی فست فودها بسیار زیاد شده و در مقابل غذای خونگی تنوع محسوب میشه. مصرف کننده امروز بیش از هر چیز دنبال تنوع است که در فضای رستوران سنتی جایی نداره.

جیرجام‌موش: ‏‎تبلیغات غیر مستقیم و مستقیم از اینستاگرام و … جایگزین تفریح … جایگزین غذای داغ در سبد خانواده‌های خسته از ترافیک به منزل رسیده … بدون نیاز به شستن ظرف غذا بعد از استفاده… حالا واقعا آمار فست فود بالاست یا فکر می‌کنیم بالاست؟ چون اینجا یه چیزی هست که ایران خیلی کمتره.

Mansore.bagheri: ‏‎خوردن فست فود به نوعی تنوع تبدیل شده.
تغییر ذائقه جوانان و تمایل زیاد آنان به فست فود و در نتیجه همراه شدن همه اعضای خانواده با آنان.
Mansureh shushtari: ‏‎تغییر ذائقه غذایی عمومی مبنی بر دوست داشتن روغن و نمک که دو عنصر اصلی فست فودهاست، نشان دادن نداشتن وقت برای آشپزی و کمی هم همرنگ جامعه شدن…

بادخسته: ‏‎ترکیبی از تنوع، حفظ زمان، دسترسی پذیری، قیمت،کیفیت قابل سنجش و مشخص که منجر می‌شود نسبت به غذای ایرانی و یا سلامت مطلوبیت بیشتری پیدا بکنه.
قاسم: ‏‎تنها دلیل استفاده از فست‌فود تنبلی در آشپزی کردن است. در مدت ۲۰ تا ۳۰دقیقه می‌توان بهترین غذا را در آشپزخانه درست کرد. من حتی برگر و پیتزا را ترجیح می‌دهم خودم در خانه درست کنم. در تمام عمرم بعد از انقلاب به تعداد انگشتان دست بیرون از خانه غذا نخورده‌ام.

Soofi: ‏‎عرضه شدن در محیط‌های به‌روزتر، مزه خوب و خوردن راحت‌تر، مفید نبودن و شیوه نامناسب در خصوص آگاهی از مضرات فست‌فودها.
فائزه: ‏‎در کمترین زمان ممکن آماده میشه،قیمت کمی در برابر غذای ایرانی داره،تبلیغاتی که در فضای مجازی توسط فودبلاگرها دائم در حال وایرال شدن هست.

گل سنگ: ‏‎یکی از اصلی‌ترین دلیل‌هاش اینه که اتفاقا ارزون‌ترین غذای بیرون هست، پرفروش‌ترین فست فود ساندویچ هست که قیمتش یک دهم قیمت یک غذا در رستوران هست.
Bahar: ‏‎من دیگه نمی‌نویسم، دیگه توئیت‌های منو چاپ نمی‌کنی.
حیف اون همه زحمتی که برای تطبیق عکس و نوشته‌هات کشیدم غفاری.حلال‌ات نمی‌کنم.

دکتر میم کریمی: ‏‎چون اولا خوشمزه‌س دوما شخصا براش آشپزی نمی‌کنیم، وقت گرانقدرمون ذخیره میشه برای چرخ تو اینستاگرام و توئیتر و تلگرام و این صحبتا…
هادیل و غادیل: ‏‎اگرچه فست فود بیشتر زیان داره تا فایده اما چون سریع حاضر میشه، در لحظه خوشمزه‌س و خب نسبت به رستوران خیلی ارزون‌تر پس آحاد بشر بهش تمایل دارن و این میل البته همه جاییست نه فقط ایران.

Elham: ‏‎فرهنگ غذا و مزه شناسی ضعیف شده، ارزان قیمت، آشپزی کردن کار بی‌ارزش تلقی می‌شه، تهیه مواد اولیه در خانه زمان بر، آشپزهایی که غذای سالم می‌تونند ارائه بدهند در رستوران‌های گران قیمت با قیمت بالا سرویس می‌دهند. در حالی‌که می‌شه غذای سالم و ارزان هم فروخت.

Ali safarzad: ‏‎در مورد مضرات فست فود همیشه هشدار میدن و به قول شما یه آگاهی نسبی نسبت به مضراتش وجود داره، سوال همیشگی من اینه که آیا در مورد مضرات غذاهای غیر فست فودی هم تحقیقی انجام شده که بتونیم مقایسه کنیم. زبونم لال شاید ضرر قرمه سبزی کمتر از فست‌ فود نباشه!
داوود: ‏‎آقا،به نظرم گران شدن مواد اولیه غذای خانگی و تنبلی و عجله داشتن و تلف نکردن زمان برای درست کردن غذا از علل اصلی باشند. الله اعلم.

Leila vakilzadeh: ‏‎فست فود نسبت به غذاهای رستورانی قیمتش مناسب‌تر است و ضمن اینکه یک تفریح محسوب می‌شود همچنین وقتی شما عادت کردید به سبک تغذیه فست فودی تغییرش سخت است.
بیزیگی یو: ‏‎یکی از دلایلش میتونه این باشه که تفریح مردم «خوردن» شده! هر جا میری تهش میرسی به اینکه بریم یه جایی بشینیم یه چیزی بخوریم!!

Ganjou: ‏‎جدا از مزه ترکیب رنگی که فست فود ارائه میده متفاوت از غذاهای سنتی ایرانه و خب خود آویشن یا ترکیب ادویه‌ای که میزنن ممکنه نقش خیلی زیادی در تحریک فرد داشته باشه.
Marziyaki: ‏‎به نظرم چون از معدود مواردی بود که فکر کردیم تا حد زیادی، شبیه جهان اولی‌ها شدیم. با خودمون گفتیم درسته که تفریحات و امکانات اونا رو نداریم، اما حداقل می‌تونیم پیتزا و سوخاری و برگر بخوریم.

Hamid farivar: ‏‎خوردن فست‌فود در کتگوری غذاخوردن نمی‌گنجد، نوعی تفریح است که جایگزین بسیاری از تفریحات رایج در جوامع دیگر شده که در ایران نیست.
Siminoff: ‏‎پول دو تا تیکه مرغ سوخاری به اندازه یکی دو کیلو مرغه، واقعا چرا انقدر هزینه می‌کنیم در حالیکه می‌دونیم این غذاها مضرن؟

Irdabama: ‏‎نصفش به‌خاطر گرفتن عکس‌های اینستاگرامه ….زیرش هم یه جمله ازکوروش کبیر یا اشو یا حسین پناهی بزنی که حسابی لایک خورش ملس شه … اینها نشد و خدایی که به‌شدت کافیست هم جوابه.
آبجی بزرگه: ‏‎دوتا دلیل داره، اول اینکه واقعا آشنایی با غذاهای سنتی ایرانی که سریع هم حاضر میشه نداریم، دوم اینکه شیوه تبلیغ غیر مستقیم فست فودها خیلی جالبه، اینکه شما توی اکثر فیلم‌ها آدم‌ها رو‌می‌بینی که موقع تفریح میرن فست فود، اینستا پر از کلیپ‌های فست فودیه، یه حس پنهانی انگار مدام میگه.‏‎اگه فست فود بگیری بیشتر خوش میگذره، ولی مثلا هیچ وقت حس نمی‌کنی اگر سوپ بابونه بخوری حتما داره خوش میگذره، اگر خوراک بادمجون بخوری حتما خوش میگذره، ولی اگه بریم پیتزا بگیریم حتما خوش میگذره.

Mohsen : ‏‎مشکلات اقتصادی قطعا یکی از دلایلش هست چون به طور کلی فست فودها ارزون‌ترین غذاها هستن. البته اینکه فکر می‌کنن زمان کمتری واسه غذا خوردن در فست فود مصرف میشه که میتونن صرف یه کار دیگه کنن هم هست. مثلا بیشتر کار کنن و درآمد کسب کنن.
دلفین: (اعتراف بزرگ) ‏‎چون من زشت و بی‌ادبم دیگه منشن نمیذارم.

Mary.poppins : ‏‎زمان آماده سازی یا خرید اقلام فست فود نسبت به غذای سنتی کمتره و ظرف کمتری حین سرو کثیف میشه و یه‌جورایی زحمت کمتری برای پذیرایی و سرو داره و همینا باعث میشه ذهنمون گول بخوره که فست فود به صرفه‌تره از هر جهت.

کدخبر: ۴۲۷۱۶۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر