کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۰۰۸۰۴
تاریخ خبر:

توئیت‌بازی| بازپخش سریال زیرخاکی ۳

روزنامه هفت صبح| مدتی است شبکه آی فیلم سراغ بازپخش «زیرخاکی 3» رفته است؛ سریالی که نوروز امسال از شبکه یک پخش شد و خب چون تلویزیون محتوای سرگرم‌کننده به اندازه کافی ندارد در فاصله‌ای نه چندان طولانی سراغ سریال‌های جدید می‌رود. جالب آن که بازپخش «زیرخاکی» بار دیگر مورد توجه قرار گرفته است.

جلیل سامان فصل سوم «زیرخاکی» را در ادامه اتفاقات سری قبل ساخت. فریبرز (پژمان جمشیدی) به دست نیروهای صدام می‌افتد و در زندان ماجراهایی جدید برایش رقم می‌خورد. این بار هم عراقی‌ها گمان می‌کنند فریبرز شخصیتی مهم است. سریال «زیرخاکی» بر اساس تضاد پیش می‌رود و همین عامل جذابیت آن پیش مخاطب است. از آنجا که این الگو دستمایه پیشبرد داستان در فصل‌های قبل بود، در سری سوم غافلگیری لازم را نداشت.

ضمن آن‌که داستان سریال به کندی روایت می‌شد. با این حال خیلی‌ها «زیر خاکی» را دوست داشتند، کمان این‌که طبق نظرسنجی صداوسیما، 69.2درصد بیننده به‌دست آورد. ویژگی خاص آن چه بود؟ بازی پژمان جمشیدی و ژاله صامتی بار دیگر امتیاز اصلی «زیرخاکی» قلمداد شد. بده بستان این دو همیشه از مخاطب خنده می‌گیرد؛ هر چند میزان بازی مشترک آن‌ها در سری جدید کمرنگ بود.

کامنت‌ها
‌وحید سعیدی: مخاطبان تماشای سریال‌های تکراری ساعت ده شب آی‌فیلم را به تماشای سریال‌های جدیدی که حوالی همان ساعت از شبکه یک پخش می‌شود، ترجیح می‌دهند. این نکته به تنهایی نشان می‌دهد که تلویزیون در مسیر سریال‌سازی تا چه اندازه در مسیر نشیب در حرکت است.

‌احمد رنجبر: ماجراهای سری سوم «زیرخاکی» برای مخاطب قابل پیش‌بینی است اما این‌که چنین سریالی در بازپخش هم مورد توجه قرار می‌گیرد، چند عامل دارد. دلیل اصلی را باید در بازی خوب جمشیدی و صامتی جست‌وجو کرد و کمبود سریال‌های موفق جدید، عامل فرامتن و مهم دیگری است.

‌محمد صابری: ‌ باید اعتراف کنم که در اولین مواجهه، فریبرز باغبیشه چندان چنگی به دلم نزد و حتی تعجب می‌کردم که چرا دیگران به این خوبی او را پذیرفته‌اند و به کارهایش می‌خندند! چند روز پیش اما اتفاقی سکانس‌هایی از «زیرخاکی» را دیدم و از ته دل خندیدم. نه من تغییر کرده‌ام و نه فریبرز اما حالا حسابی دوستش دارم و بعید می‌دانم حالاحالاها جذابیتش برای بازپخش چندباره از قاب تلویزیون، تمام شود؛ دستمریزاد به جلیل سامان و البته پژمان جمشیدی‌!

کدخبر: ۵۰۰۸۰۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر