کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۵۵۶۳۴
تاریخ خبر:

تمهیدات ژاپن برای مقابله با عکاسی از اندام زنان ورزشکار

کمیته المپیک ژاپن (JOC) قرار است تمهیداتی را با هدف محافظت از ورزشکاران زن در برابر عکس و ویدئویی‌هایی که از اندام آن‌ها در حین رقابت‌های ورزشی در المپیک پیش‌رو گرفته می‌شود فراهم کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از راشاتودی، کمیته المپیک ژاپن (JOC) قرار است تمهیداتی را با هدف محافظت از ورزشکاران زن در برابر عکس و ویدئویی‌هایی از اندام آنها در حین رقابت های ورزشی از المپیک پیش رو بیاندیشد.

انتظار می رود کمیته المپیک ژاپن بیانیه مشترکی را با اتحادیه ورزشی این کشور جهت رسیدگی به موضوع و برداشتن گامهای مشخص جهت جلوگیری از گرفتن و اشتراک تصاویر از اندام بانوان در حین رقابت های ورزشی صادر کند.

این اقدام پس از شکایت چندین ورزشکار زن به انجمن فدراسیون دو و میدانی ژاپن صورت گرفته است که آنها عکسایی از خودشان در رقابت های ورزشی در رسانه ها دیدند که بر روی اندام های جنسی تمرکز شده است.

آنها گفتند که این عکس ها به طور گسترده در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده اند.

این عکسها به طور پنهانی در هنگام پرش و دویدن گرفته شده است ، هنگامی که رقبا پاهای خود را بلند می کنند یا قبل از مسابقات روی بلوک های اصلی خم می شوند.

JOC اعلام کرد که قصد دارد اقدامات مقابله با آزار و اذیت جنسی را هنگام آماده سازی برای برگزاری مسابقات المپیک سال آینده و در نتیجه محافظت از شرکت کنندگان عملی کند.

وکیل یوجی کودو ، عضو کمیته حقوقی JAAF ، گفت که این کشور به قانون جدیدی احتیاج دارد که فیلمبرداری و عکاسی بدون توافق از ورزشکاران منع شود.

ساکورا کامیتانی ، وکیل دیگری افزود: این امکان وجود دارد که ورزشکارانی که برای بازی های المپیک توکیو به ژاپن می آیند قربانی شوند ، بنابراین باید فوراً با آن برخورد شود.

کدخبر: ۳۵۵۶۳۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر