کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۹۰۸۸۷
تاریخ خبر:

تماشا کنید | خلاصه بازی دراماتیک ژاپن و کاستاریکا

اولین بازی دور دوم گروه E بین دو تیم ژاپن و کاستاریکا برگزار شد که در کمال ناباوری، کاستاریکایی‌ها موفق شدند شگفتی‌ساز هفته نخست را شگفت‌زده کنند. این نتیجه به معنای بازگشت امید به اردوگاه تیم ملی آلمان است.

دو تیم در نیمه نخست یک بازی سرد و کسل کننده را به نمایش گذاشتند و حتی یک شوت در چارچوب هم ثبت نکردند. این نیمه را می‌توان کسل کننده‌ترین نیمه جام تا این لحظه دانست.

در نیمه دوم سرمربی ژاپن با انجام چند تغییر سعی در تغییر نتیجه داشت ‌و سامورایی‌ها کمی جلو کشیدند. اما حملات آن‌ها بی نتیجه ماند و تنها ضربه در چارچوب کاستاریکایی‌ها در این بازی توسط فولر و در دقایق پایانی به گل تبدیل شد. بعد از گل ژاپن با تمام توان حمله کرد اما هر بار با سد محکمی به نام ناواس برخورد می‌کردند. سوارز، بازیکنان کاستاریکا را در این بازی با آرایش تیمی 1-4-5 و کاملا تدافعی به میدان فرستاده بود و آن‌ها توانستند به خوبی راه‌های نفوذ را بر سامورایی‌ها ببندند و از تنها موقعیت خود به خوبی استفاده کردند.

حالا با این نتیجه کاستاریکا با سه امتیاز پشت سر ژاپن و اسپانیا قرار می‌گیرد و آلمانی‌ها هم برای صعود به مرحله حذفی امیدوار می‌شوند.

در این مسابقه برخلاف روند بازی که تحت کنترل ژاپنی‌ها و با ثبت حملات بیشتر از سوی آنها جریان داشت، کاستاریکا در دقیقه 81 توسط کیشر فولر و به لطف جاگیری اشتباه دروازه‌بان حریف که از خط دروازه فاصله گرفته بود، موفق شد قفل دروازه‌ها را بشکند.

در حالی که آمار همه جوره از برتری ژاپنی‌ها حکایت داشت؛ از تملک توپ گرفته (57 به 43 درصد) تا موقعیت‌های گلزنی و شوت‌های داخل چارچوب، کاستاریکایی‌ها برخلاف ژاپن از تنها موقعیت خود نهایت استفاده را بردند.

این نتیجه نه تنها به نفع کاستاریکایی‌ها و به نوعی اعاده حیثیت توسط آنها بود، بلکه آلمان دیگر تیم گروه E را که در دور نخست به ژاپن باخته بود را خوشحال کرد. ژرمن‌ها با کسب پیروزی در دیگر بازی گروه که امشب از ساعت 22 و 30 دقیقه برگزار می‌شود، می‌توانند مانند سه تیم دیگر گروه سه امتیازی شوند تا همه چیز به دور آخر کشیده شود.

کدخبر: ۴۹۰۸۸۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر