کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۹۲۵۱
تاریخ خبر:

خسارات چهارشنبه‌سوری؛ آتش‌ و انفجار در ۷۰مغازه تهران

نام چهارشنبه سوری با حادثه و وقایع تلخ همراه شده است به نحوی که رییس کمیته چهارشنبه آخر سال مرکز اورژانس تهران به ایرنا اعلام کرد: در حوادث مرتبط با مراسم چهارشنبه آخر سال تاکنون ۱۲ مصدوم در مراکز درمانی بستری شدند. سعید مهرسروش شامگاه سه شنبه گفت: از صبح امروز/سه شنبه/ تا ساعت ۱۹ امشب تعداد مصدومان شهر تهران ۱۹ نفر است که ۱۲ نفر به بیمارستان منتقل شدند و همچنین هفت مصدوم در محل درمان شدند. به گفته وی، در شهرستانهای استان تهران نیز در این مدت ۶ نفر از مصدومان قطع عضو شدند و همچنین ۱۲ مصدوم آسیب به چشم و ۱۳ مصدوم نیز بدلیل سوختگی روانه بیمارستان شدند.

انفجار نارنجک دست ساز یک مغازه در شرق تهران

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران شامگاه سه شنبه گفت: اولین حادثه جدی شهر تهران در خصوص چهارشنبه سوری در حوالی ساعت ۱۲ امروز در خیابان نبرد جنوبی به سامانه ۱۲۵ اعلام شد. سید جلال ملکی با بیان اینکه بلافاصله ماموران ایستگاه ٢۴ در مدت زمان چهار دقیقه به محل رسیدند، افزود: حادثه در یک ساختمان ۲ طبقه مسکونی که یک طبقه همکف نیز دارد، رخ داد. به گفته وی، در طبقه همکف این ساختمان یک مغازه ١٠ متری وجود داشت که در زمینه عرضه مواد دخانی فعالیت می کرد و یک زیرزمین هم داشت که آرایشگاه بود. انفجاری که در مغازه فروش دخانیات رخ داد، موجب شکسته شدن شیشه و پنجره های این ساختمان ها شد اما این حادثه منجر به آتش سوزی نشد و فقط در حد همان انفجار بود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران با بیان اینکه ۲ مرد جوانی که در این محل حضور داشتند از ناحیه چشم دچار آسیب شده بودند گفت: یکی از این مصدومان از ناحیه هر دو چشم آسیب شدیدی دیده بود و همچنین یک دستگاه خودرو جک شاسی بلند و یک دستگاه خودرو ٢٠۶ در مقابل مغازه پارک شده بودند که خسارت هایی نیز به هر دوی آن ها وارد شده بود. وی در خصوص علت این حادثه نیز گفت:‌ آثار مواد شیمیایی به جا مانده، نشان از تولید نارنجک های دست ساز در این محل بود و علت اصلی حادثه نیز همین است.

۷۰ مورد آتش سوزی در تهران

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی با اشاره به حوادث مرتبط با شب آخرین چهارشنبه سال اعلام کرد: از ساعت ۱۷:۳۰ در هزار نقطه تهران ۳۵۰۰ آتش‌نشان مستقر شده‌اند. تاکنون ۷۰ مورد اعزام به حریق داشتیم که شامل موارد همیشگی مانند حریق منزل، مغازه، فضای سبز و سطل زباله بوده است. البته آمار در این بازه زمانی بیشتر شده است، اما باید بگویم همه این موارد مربوط به حوادث شب چهارشنبه آخر سال نیست. به گفته وی از ساعت ۱۷:۳۰ هیچ موردی از مصدومیت و تلفات جانی نداشتیم.

انفجار نارنجک دست ساز در جنوب تهران

رییس مرکز اورژانس تهران نیز از حادثه نارنجک دست ساز در یک منزل مسکونی واقع در شهر ری خبر داد و گفت: در این حادثه یک نوجوان ۱۷ ساله از ناحیه چشم دچار آسیب جدی شد. پیمان صابریان افزود: این حادثه در ساعت ۱۲:۵۰ امروز به سامانه ۱۱۵ اعلام و بلافاصله تکنسین های اورژانس به محل حادثه اعزام شدند. در این حادثه نوجوان پسر ۱۷ ساله بر اثر انفجار نارنجک دست ساز از ناحیه چشم دچار سوختگی درجه ۲ شد که پس از انجام اقدامات اولیه درمانی این مصدوم به بیمارستان امام حسین (ع) منتقل شد.

کدخبر: ۳۷۹۲۵۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر