کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۶۵۴۷۰
تاریخ خبر:

تلاش نسیم برای خنثی کردن بمب ساعتی

روزنامه هفت صبح، گروه تلویزیون| در ماه‌های اخیر، سهم مدیران شبکه نسیم از حضور در رسانه‌ها بیش از مدیران دیگر شبکه‌ها بوده است. از آن سو، برنامه‌های این شبکه مثل «خندوانه»، «تهمتن»، «کتاب باز» و«دورهمی» جایی ثابت در خبرها‌ داشته‌اند. روز گذشته سیدمحمدرضا خوشرو مدیر شبکه نسیم به همراه سیدمحمدرضا امجدی مدیر پخش، مرتضی جاسبی مدیر گروه تولید، احسان محمدنژاد مدیر تولید و فنی شبکه و امیرعباس اشرف مدیر تأمین در یک نشست خبری حاضر شدند. آنچه مشخص است، اینکه مدیران نسیم دغدغه حفظ موقعیت شبکه را پیش مخاطب دارند. آنها چه گفتند و چطور می‌توانند محبوبیت نسیم را حفظ کنند؟

خندوانه
این چندمین بار است که مدیر شبکه نسیم درباره «خندوانه» صحبت می‌کند. او این بار از تلاش برای نگهداری این برند و تمهیداتی برای «آسیب نخوردن» گفته است. خوشرو پیش‌تر گفته بود «خندوانه» بعد از محرم و صفر به آنتن باز نمی‌گردد و حالا توضیح‌ بیشتری نداده است. سوال مهمی که پیش می‌آید این است:

چرا نسیم از فرصت دو ماهه برای ایجاد تغییرات در «خندوانه» بهره نمی‌برد؟ چه اصراری است که برنامه به مدت طولانی از آنتن دور باشد؟ آیا این اتفاق نتیجه‌ای جز لطمه به شبکه دارد؟ «خندوانه» تجربه هشت فصل را پشت خود می‌بیند و طبعا سازندگان می‌توانند در زمان دو ماهه، آنچه مطلوب شبکه است را اعمال کنند. فاصله گرفتن برنامه از آنتن و حذف احتمالی رامبد جوان نتیجه‌ای جز لطمه به این برند محبوب ندارد.

کتاب باز
خبر کنار گذاشتن سروش صحت از «کتاب باز» جنجالی طولانی‌مدت به همراه داشت. مدیر شبکه نسیم توضیح داد که قرار نیست برنامه حذف شود و در عین حال‌، قول نداد «کتاب باز» با اجرای صحت از سرگرفته شود. او حالا هم مشابه صحبت‌های پیشین را به زبان آورده:« تاکنون ۲۵۰ قسمت از آن پخش شده و خستگی زیاد داشته است، برخی از عوامل هم سر کار دیگری‌اند.

ما هم نکاتی داریم، باید نگاه‌هایی به آن در فرم و محتوا اضافه شود.» مدیر نسیم با دیدن بازخوردها باید به این نتیجه رسیده باشد که «کتاب باز» فقط با صحت معنا پیدا می‌کند. آیا او قدرت لازم برای بازگرداندن صحت را دارد؟ او می‌تواند یکی از برندهای خوب شبکه‌اش را از گزند حاشیه‌ها به سلامت عبور دهد؟

تهمتن
دیگر برنامه پر سر و صدای نسیم در سال جاری، «تهمتن» است. فصل اول این مسابقه در حالی به روزهای پایانی نزدیک می‌شود که به دلیل نداشتن سالن مناسب، ساخت سری جدید آن در هاله‌ای از ابهام است. مجموعه شهر آفتاب با مسابقه همکاری نکرده و سازندگان نیز سالنی که بتواند دکور «تهمتن» را در خود جا دهد، پیدا نکرده‌اند. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که بالغ بر ۱۰ هزار ورزشکار متقاضی حضور در فصل دوم هستند.

وانگهی، «تهتمن» آوردگاه مناسبی است برای ورزشکاران کم بضاعت. از آن سو، این برنامه واجد ویژگی‌های لازم برای جذب مخاطب است و توانسته در همین فصل اول، تبدیل به برند شاخص نسیم شود. خوشرو حالا ضمن بیان مشکلاتی که مالک سالن برای«تهمتن» ایجاد کرده با امیدواری درباره فصل بعدی آن حرف زده: «پیچیدگی‌های سازه برنامه کار را سخت کرده اما در صورت یافتن فضا برای برقراری سازه، «تهمتن» راه می‌افتد که پیگیریم.»

دورهمی
چندی پیش شایعه‌ای در فضای رسانه پیچید که برخی مدیران ارشد تلویزیون با تداوم تولید «دورهمی»، «خندوانه»،
«کتاب باز» و «عصر جدید» موافق هستند اما بدون مجریان فعلی! این خبر هنوز به طور رسمی تکذیب نشده است. مدیر شبکه نسیم پیش‌تر درباره اهمیت «دورهمی» گفته بود. او می‌داند از دست دادن مهران مدیری یعنی ریزش مخاطبان زیادی که به‌واسطه او «دورهمی» را تماشا می‌کنند. نسیم برای ماندن در اوج نباید مدیری را از دست دهد.

دیگر برنامه‌ها
چالش مهم شبکه نسیم، در پیش رو بودن محرم و صفر است. این شبکه به خاطر رسالت خود که ایجاد نشاط و سرگرمی است، در مناسبت‌های عزا، خلع سلاح می‌شود. امسال چالش نسیم دوچندان است؛ چرا که بعد از صفر نمی‌خواهد «خندوانه» و «دورهمی» را پخش کند و «تهمتن» هم گرفتار یک حاشیه فرامتن شده.

چه بسا مدیران این شبکه در تصمیم خود مبنی بر وقفه طولانی برندها از آنتن بازنگری و شرایط لازم برای تولید «تهمتن» را فراهم کنند. از آن سو، چند برنامه جدید آماده کرده‌اند که بعید است بتوانند جای خود را میان مخاطب باز کنند؛ مثل «طنزستان» و «جواهر سرخ». این شبکه یک برنامه محبوب دیگر هم دارد به نام «کودک شو» که پیشنهادی متفاوت در برنامه‌سازی با موضوع کودک و خانواده است. مرتضی جاسبی مدیر گروه تولید شبکه گفته فصل جدید «کودک شو» پاییز روی آنتن می‌رود. نسیم روزهای سختی پیش روی دارد…

کدخبر: ۴۶۵۴۷۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر