کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۴۷۳۹
تاریخ خبر:

تغییر قیمت موبایل‌های ‌سامسونگ، شیائومی و هوآوی

روزنامه هفت صبح، گروه بازار |‌ گوشی‌های سامسونگ نسبت به رقبای چینی خود در ایران وابستگی بیشتری به نرخ ارز دارند و به‌محض بالارفتن قیمت دلار، بی‌درنگ گران می‌شوند. اسکناس آمریکایی در هفته چهارم بهمن ۲۰۰ تا ۳۰۰تومان ارزان شد اما دوباره شاهد افزایش قیمت موبایل‌های سامسونگ بودیم.

مثلا مدل‌های پرفروش گلکسی A30s و A71 به‌ترتیب ۳۴۵‌هزار تومان و ۴۶۰‌هزار تومان گران شدند. آن طرف ماجرا سیاست قیمت‌گذاری و روند تغییر قیمت‌ها در گوشی‌های شیائومی و هوآوی، باعث می‌شود گوشی‌های این دو برند انتخاب‌هایی اقتصادی‌تر به‌نظر بیایند. Mate 30 Pro یکی از گوشی‌های پرچمدار هوآوی است که ۷۴۰هزار تومان ارزان شده و به‌کمترین قیمت خود در شش ماه اخیر رسیده است.

*** گوشی‌های سامسونگ؛ A71 روی دور گرانی
گوشی‌های سامسونگ در هفته گذشته کم‌وبیش گران شدند. از ۲۲گوشی پرفروش سامسونگ، قیمت ۱۶محصول در روز پایانی هفته نسبت به شنبه ۲۵ بهمن افزایش پیدا کرد. گلکسی A30s در میان مدل‌‌‌های ارزانقیمت، بیشترین رشد را تجربه کرد و با افزایش ۳۴۵‌هزار تومانی، از پنج‌میلیون تومان به پنج‌میلیون و ۳۴۵‌هزار تومان رسید.

گلکسی A71 که یکی از موبایل‌های محبوب و پرفروش به‌شمار می‌رود،‌ افزایش ۴۶۰‌هزار تومانی را تجربه کرد و آخرین روز هفته ۹‌میلیون و ۹۴۰‌هزار تومان قیمت خورد. گوشی که اولین روز هفته با ۹‌میلیون و ۴۸۰‌هزار تومان قابل خریداری بود. نکته قابل توجه درباره A71، رشد قیمت ۹۳۰‌هزار تومانی آن در هفته سوم بهمن است و حالا این مدل پرطرفدار فقط ظرف دو هفته، نزدیک ‌به یک‌میلیون و ۴۰۰‌هزار تومان گران شده است.

گلکسی S21 5G Ultra موبایل تازه‌واردی به‌حساب می‌آید اما در همین یک هفته حضور، تغییر قیمت زیادی را تجربه کرده است. روز شنبه هفته گذشته کمترین نرخ برای گلکسی S21 5G Ultra نزدیک به ۲۸‌میلیون و ۲۱۰‌هزار تومان بود و روز پایانی هفته این رقم به ۳۱‌میلیون و ۹۰۰‌هزار تومان رسید تا سه‌میلیون و ۶۹۰‌هزار تومان گران شده باشد.

گلکسی A51 یکی از معدود گوشی‌های سامسونگ بود که ارزان شد. کاهش ۲۰۰‌هزار تومانی A51 باعث شد تا مشتریان آن حتی با هفت‌میلیون و ۵۵۰‌هزار تومان هم توانایی خریدش را داشته باشند. ارزش S21 5G نیز در ارزان‌ترین حالت از ۲۳‌میلیون و ۹۱۰‌هزار تومان به ۲۳‌میلیون و ۴۵۵‌هزار تومان کاهش پیدا کرد. یعنی چیزی حدود ۴۵۵‌هزار تومان از قیمت آن کم شد. گلکسی M31 و M51 نیز به ترتیب ۷۰‌هزار تومان و ۴۶‌هزار تومان ارزان شدند. این چهار مدل، تنها گوشی‌های پرفروش و ارزان شده سامسونگ بودند. ‌

*** گوشی‌های شیائومی؛ رشد قیمت ۳۰۰‌هزار تومانی Note 9 Pro
قیمت انواع گوشی شیائومی هم علاوه بر تغییر قیمت ارز، از عرضه و تقاضا تاثیر گرفت. گران شدن هشت مدل و کاهش قیمت هفت گوشی به‌خوبی این موضوع را نشان می‌دهد. البته همین تغییرات هم چندان قابل توجه نیستند و باعث نمی‌شوند که مشتری با دیدن آن‌ها برای خرید گوشی‌های شیائومی وسوسه شود یا از خرید آن‌ها صرف‌نظر کند.

Redmi Note 9 Pro بیشتر از ۳۰۰‌هزار تومان گران شد. کمترین قیمت Redmi Note 9 Pro از پنج‌میلیون و ۵۹۹‌هزار تومان به پنج‌میلیون و ۹۰۰‌هزار تومان رسید تا در بین محصولات نسبتا ارزان شیائومی، بیشترین رشد قیمت را داشته باشد. Mi 10 5G بیشتر از هر گوشی دیگری گران شد. مشتریان Mi 10 5G در حالی آن را روز پنجشنبه با ۱۹‌میلیون و ۷۰۰‌هزار تومان خریداری کردند که روز ابتدایی هفته، به قیمت ۱۹‌میلیون و ۱۱۰‌هزار تومان هم فروخته می‌شد.

Pocoo F2 Pro بیشتر از دیگر گوشی‌های شیائومی ارزان شد. کاهش ۴۰۰‌هزار تومانی Pocoo F2 Pro ارزش آن را از ۱۵‌میلیون و ۳۵۰‌هزار تومان به ۱۴‌میلیون و ۹۵۰‌هزار تومان تنزل داد. قیمتRedmi Note 9 نیز از چهار‌میلیون و ۷۱۹‌هزار تومان به چهار‌میلیون و ۵۹۹‌هزار تومان رسید و ۱۲۰‌هزار تومان کاهش پیدا کرد.

*** گوشی‌های هوآوی؛ کاهش ۷۴۰‌هزار تومانی Mate 30 Pro
گوشی‌های هوآوی مثل هفته‌های گذشته، کمترین تغییرات را در مقایسه با گوشی‌های سامسونگ و شیائومی تجربه کردند. Y6s بیشتر از هر مدل دیگری گران شد و با رشد ۲۱۱‌هزار تومانی، آخرین روز هفته سه‌میلیون و ۸۹۹‌هزار تومان قیمت خورد. بعد از Y6s بیشترین افزایش قیمت به Y6p تعلق گرفت که کمترین نرخ آن از سه‌میلیون و ۶۸۸‌هزار تومان به سه‌میلیون و ۸۵۰‌هزار تومان رسید.

Nova 7i روز شنبه شش‌میلیون و ۶۰‌هزار تومان ارزش داشت اما این موبایل پرفروش و محبوب آخرین روز هفته با پنج‌میلیون و ۸۳۹‌هزار تومان هم معامله شد و خریداران آن حدود ۲۲۱‌هزار تومان از این تغییر قیمت، سود کردند. Y8s نیز حدود ۱۴۰‌هزار تومان کاهش قیمت را تجربه کرد و بهای آن از چهار‌میلیون و ۵۸۸‌هزار تومان به چهار‌میلیون و ۴۴۹‌هزار تومان رسید.

Mate 30 Pro برای دومین هفته متوالی کاهش قیمت قابل توجهی داشت. Mate 30 Pro روز پنجشنبه برچسب ۱۶‌میلیون و ۸۶۹‌هزار تومان را به خود دید و به‌اندازه ۷۴۱‌هزار تومان از نرخ ۱۷‌میلیون و ۶۱۰‌هزار تومان در روز شنبه، فاصله گرفت و ارزان شد.

این اتفاق در حالی برای Mate 30 Pro رخ داد که هفته سوم بهمن نیز ۵۶۰‌هزار تومان ارزان شده بود و طی دو هفته کاهش یک‌میلیون و ۳۰۰‌هزار تومانی را تجربه کرد. به‌جز Mate 30 Pro دیگر مدل‌های هوآوی چند هفته‌ای است که روند آرام و کم‌نوسانی را پشت سر می‌گذارند.

کدخبر: ۳۷۴۷۳۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر