کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۰۰۱۰۷
تاریخ خبر:

فیروزجا چرا از زیر پرچم ایران خارج شد؟

خبر تغییر تابعیت علیرضا فیروزجا ، نابغه ایرانی شطرنج و حضور او در مسابقات جهانی زیر پرچم فیده، پس از مشکلاتی که میان او و فدراسیون به وجود آمد، ورزش ایران را با شوک بزرگی مواجه کرد.

تغییر تابعیت علیرضا فیروزجا

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ علیرضا فیروزجا ، تنها سوپراستاد بزرگ تاریخ شطرنج ایران برای شرکت ئر تورنمنت بلیتس و رپید قهرمانی جهان روسیه تصمیم به تغییر تابعیت گرفته و درسایت مسابقات مقابل فدراسیون او نام فیده به چشم می‌خورد. اتفاقی که ورزش کشور را با شوک بزرگی مواجه کرد و واکنش های زیادی را در پی داشت.

ماجرا از آن‌جا شروع شد که فدراسیون به خاطر جنجال‌هایی که مسابقه محمدامین طباطبایی و پرهام مقصودلو با گورشتین ایدو، شطرنج‌باز اسرائیلی به وجود آورد، تصمیم گرفتند ریسک نکنند و در صورت حضور ورزشکاران اسرائیلی به طور کلی قید سفر را بزنند.

موضوعی که با مخالفت فیروزجا همراه شد و او به فدراسیون اعلام کرد که قصد دارد در این تورنمنت شرکت کند و وقتی با مخالفت رئیس فدراسیون شطرنج ایران روبرو شد به او گفت که زیر پرچم فدراسیون جهانی مسابقه می‌دهد. این تصمیم که به احتمال زیاد منجر به تغییر تابعیت او خواهد شد و بعید است فیروزجا دیگر زیر پرچم ایران مسابقه دهد.

کدخبر: ۳۰۰۱۰۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر