کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۷۰۹۸۶
تاریخ خبر:

تزریق مواد مکمل جان هالک معروف برزیلی را گرفت

والدیر سگاتو، ملقب به هالک برزیلی، ستاره شبکه اجتماعی تیک تاک، که با تزریق روغن خطرناک به خود برای ایجاد عضله دوسر ۶۰ سانتی‌، ۱.۶ میلیون دنبال‌کننده به دست آورد، در تولد ۵۵ سالگی خود درگذشت. شش سال پیش به والدیر سگاتو هشدار داده شد که تزریق مکمل سینتول به معنای آسیب شدید عصبی و خطر قطع عضو خواهد بود، اما او به استفاده از تزریق روغن خطرناک برای افزایش حجم عضلانی ادامه داد. به گزارش رسانه های محلی، او پس از انتقال به بیمارستان به دلیل تنگی نفس، جان خود را از دست داد.

مکمل سینتول اغلب از روغن کنجد به همراه مسکن ها و الکل به عنوان جایگزین استروئید استفاده می شود، اما قدرت و توان بدنی را زیاد نمی کند. کارشناسان می گویند که سینتول می تواند باعث سکته های مرگبار، انسداد شریان ها و عفونت شود.

والدیر سگاتو سال‌ها با وجود خطر سکته‌های مغزی و عفونت‌ها از تزریق سینتول استفاده می‌کرد تا عضلات دوسر بازو، سینه‌ و پشت را بزرگ کند. سگاتو که اصالتاً اهل سائوپائولو بود، قبلا گفته بود که از فیزیک بدنی آرنولد شوارتزنگر و شخصیت‌های خیالی مانند هالک الهام گرفته است و از اینکه در خیابان‌ها به عنوان «هیولا» شناخته می‌شود، احساس غرور می‌کند.

سال پیش به او اخطار داده شد که اگر به استفاده از تزریق‌ها برای افزایش حجم عضله ادامه دهد، با قطع عضو یا حداقل آسیب عصبی و ناهنجاری عضلانی مواجه خواهد شد اما سگاتو، که قبلاً یک کارگر ساختمانی بود، به این اخطارها بی توجهی می کرد.

او سال ۲۰۱۶ در یک مصاحبه گفت:« مردم مرا همیشه هالک و آرنولد صدا می کنند و این القاب را دوست دارم. من عضلات دوسر بازویم را دو برابر کرده ام اما هنوز هم می خواهم بزرگتر شوند.»

او با افتخار تصاویر و ویدیوهایی را در شبکه های اجتماعی منتشر می کرد و در اینستاگرام، خود را "والدیر سینتول" می نامید. به گفته رسانه‌های محلی، هالک برزیلی در زمان مرگش، دوستان زیادی نداشت و علیرغم اینکه در شبکه‌های اجتماعی، بسیاری او را دنبال می‌کردند ولی فردی منزوی بود.

مردی به نام مویزس سیلوا گفت که سگاتو برای ۱۵ سال ملکی را پشت خانه مادرش اجاره کرده بود. گویا سگاتو قبل از مرگ، از مادر سیلوا به خاطر تنگی نفس درخواست کمک کرده بود.

سیلوا به خبرنگاران گفت:« حدود ساعت شش صبح بود که سگاتو با حالتی آشفته به خانه مادرم آمد. او به پنجره زد، در حالی که می گفت کمک کنید، دارم می میرم. به اورژانس زنگ زدیم و سگاتو به بیمارستان منتقل شد ولی دیگر دیر شده بود. یک بار نیز حادثه ای مشابه برای او اتفاق افتاد ولی به موقع به بیمارستان رسید و نجات پیدا کرد.»

سگاتو در جوانی یک معتاد لاغر اندام بود و آنقدر وزن کم کرد که به «سگ لاغر» معروف شد:« به مواد مخدر اعتیار داشتم و چون میل به غذا نداشتم؛ شروع به کاهش وزن کردم. سبک زندگی ام اشتباه بود.»

سگاتو مواد مخدر را ترک کرد و به باشگاه بدنسازی پیوست، اما می‌خواست خیلی سریع پیشرفت کند. یک نفر در باشگاه به او سینتول پیشنهاد کرد و همان، آغاز انحراف سگاتو بود. بسیاری از بدنسازان، برای رهایی از عوارض جانبی ناشی از استروئیدهای آنابولیک، سینتول را انتخاب می کنند، اما این روغن نیز خطرات زیادی را به همراه دارد. عوارض جانبی سینتول بسیار زیاد است و همچنین می تواند باعث آسیب اعصاب، آمبولی ریه، انسداد رگ ها و سکته قلبی و مغزی شود.

دوست او فرناندو کاروالیو داسیلوا چند سال پیش به یکی از رسانه های برزیلی گفته بود:« این یک حماقت است. والدیر فکر می کند کار درستی انجام می دهد. من دوست او هستم ولی به حرف من گوش نمی کند. دوست دارم فریاد بزنم و به او بگویم بس است و از این مکمل استفاده نکن. او می خواهد به هر قیمتی مشهور شود و این خطرناک است.»

سگاتو نیز چندی پیش گفته بود:« پزشکان به من می گویند که مصرف این مکمل را متوقف کنم، اما این تصمیم من است و دوست دارم ادامه دهم.»

کدخبر: ۴۷۰۹۸۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر