کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۲۹۳۱۱
تاریخ خبر:

تغییر نرخ بیمه بدنه پس از گران شدن قیمت خودرو

روزنامه هفت صبح، احمدرضا نجفی| اگر از بالا رفتن قیمت ماشینتان خوشحال شده‌اید، خبرهای خوبی برایتان نداریم. شاید حالا با فروش ماشین بتوانید کلی پول به جیب بزنید اما امان از روزی که بخواهید سراغ بیمه خودرو بروید. در کنار افزایش قیمت سالانه بیمه شخص ثالث، احتمالا هزینه‌تان برای خرید بیمه بدنه هم افزایش پیدا کرده است. طوری که اگر بخواهید برای یک ماشین ۵۰میلیونی بیمه بدنه بگیرید باید بین ۶۲۰ تا یک میلیون و ۱۰۰هزار تومان هزینه کنید. این رقم برای خودروهای ۲۰۰میلیونی تا سه میلیون و ۶۰۰هزار تومان در سال می‌رسد. فرقی نمی‌کند ماشینتان پراید باشد یا پژو، نهایتا قیمتی که در بیمه‌نامه می‌نویسید مبنای محاسبه حق بیمه و همچنین خسارت خواهد شد.

برخلاف بیمه شخص ثالث که نرخ یکسانی دارد، بیمه بدنه توسط شرکت‌های مختلف با قیمت‌های متفاوتی عرضه می‌شود. در این گزارش نرخ‌های حق بیمه شرکت‌ها را برای خودروهای ۵۰، ۱۰۰، ۱۵۰ و ۲۰۰میلیونی مقایسه کرده‌ایم تا ببینیم هرکدام از شرکت‌ها چقدر برای بیمه بدنه خودرو پول می‌گیرند. باید توجه داشته باشید که صرف ارزان بودن بیمه بدنه نمی‌تواند ملاک مناسبی برای خرید باشید. در کنار قیمت باید به مواردی مثل در دسترس بودن شعبه بیمه، مدت زمان جبران خسارت‌ها و میزان رضایت دیگر مشتریان هم توجه کنید.

*** قیمت بیمه بدنه خودروهای ۵۰میلیونی؛ ۶۲۰هزار تا ۱٫۱میلیون
اگر خودروتان ۵۰میلیون تومان ارزش دارد، حداقل هزینه لازم برای خرید بیمه بدنه حدود ۶۲۰هزار تومان است. این رقم مخصوص بیمه بدنه‌ای است که خودرو شما را تحت تمام پوشش‌ها یعنی شکست شیشه، بلایای طبیعی، پاشیدن رنگ و مواد شیمیایی و اسیدی، ایاب و ذهاب، نوسانات قیمت بازار و سرقت درجا قطعات قرار می‌دهد. بیمه تعاون یکی ارزان‌ترین‌هاست و برای یک سال بیمه بدنه خودرو شما، ۶۱۸هزار تومان حق بیمه دریافت می‌کند. بیمه دانا، سینا و کوثر با حق بیمه ۶۴۷هزار تومانی در رتبه دوم تا چهارم قرار دارند.

شرکت بیمه پارسیان حق بیمه بدنه با پوشش‌های اضافی برای یک خودرو ۵۰میلیون تومانی را ۶۸۷هزار تومان در نظر می‌گیرد. این رقم برای بیمه آسیا ۷۱۱هزار تومان، بیمه ملت ۷۴۵هزار تومان و بیمه ما ۷۹۶هزار تومان است. شرکت‌های بیمه البرز، ایران و رازی گران‌ترین بیمه بدنه را دارند. طوری که حق بیمه البرز حق بیمه ۸۸۰هزار تومانی از مشتریان بیمه بدنه دریافت می‌کند. بیمه ایران نرخ را بالای یک میلیون برده و تا یک میلیون و ۵۲هزار تومان حق بیمه می‌گیرد.

گران‌ترین بیمه بدنه برای خودرو ۵۰میلیونی به بیمه رازی تعلق دارد که نرخ حق بیمه را یک میلیون و ۷۷هزار تومان محاسبه می‌کند. اگر به نظرتان این هزینه‌های خیلی بالاست، می‌توانید به بیمه بدنه با پوشش‌های اصلی اکتفا کنید و دور پوشش‌های اضافی را خط بکشید. در چنین حالتی حق بیمه بدنه به ۴۰۰ تا ۷۰۰هزار تومان کاهش پیدا می‌کند. بیمه کوثر با حق بیمه ۳۹۸هزار تومانی، عنوان ارزان‌ترین بیمه بدنه خودرو ۵۰میلیونی بدون پوشش اضافه را به نام خود کرده است.

*** قیمت بیمه بدنه خودروهای ۱۰۰میلیونی؛ یک تا ۱٫۸میلیون
اغلب خودروهای صفر یا مدل‌های جدید مثل پژو ۲۰۶، پژو ۴۰۵، تیبا و ساینا حدود ۱۰۰میلیون تومان قیمت دارند. صاحبان چنین خودروهایی اگر بخواهند سراغ خرید بیمه بدنه برای ماشینشان بروند، باید حدود یک میلیون تومان هزینه کنند. این رقم بدون در نظر گرفتن تخفیف‌ها و با احتساب همه پوشش‌های بیمه بدنه محاسبه می‌شود. بیمه سینا ارزان‌تر از بقیه حساب می‌کند و حق بیمه خود را ۹۸۴هزار تومان در نظر می‌گیرد.

پشت سر آن بیمه پارسیان ایستاده که حق بیمه یک میلیون و ۷۰هزار تومانی برای خودروهای ۱۰۰میلیونی دریافت می‌کند. رتبه سوم هم در اختیار بیمه کوثر با حق بیمه یک میلیون و ۱۵۰هزار تومانی است. بیمه دانا و البرز هر کدام ۱۶۲ و ۱۶۷هزار تومان از مشتریانشان برای حق بیمه بدنه دریافت می‌کنند. این هزینه برای بیمه تعاون یک میلیون و ۲۲۳هزار تومان، بیمه ملت یک میلیون و ۳۰۲هزار تومان و بیمه آسیا یک میلیون و ۴۲۲هزار تومان است. سه شرکت بیمه ما، ایران و رازی نرخ‌های بالاتری نسبت به دیگر بیمه‌ها دارند.

بیمه ما از مشتریانی که می‌خواهند برای ماشین ۱۰۰میلیونی خود بیمه بدنه بگیرند، یک میلیون و ۵۸۸هزار تومان پول می‌خواهد. نرخ حق بیمه بدنه ایران به یک میلیون و ۷۰۷هزار تومان می‌رسد و گران‌ترین بیمه بدنه متعلق به بیمه رازی است. این شرکت برای بیمه بدنه خودرو ۱۰۰میلیونی را یک میلیون و ۸۰۶هزار تومان در نظر می‌گیرد. اگر این ارقام برایتان بالا به نظر می‌رسد، می‌توانید با کم کردن پوشش‌های بیمه، در هزینه‌هایتان صرفه‌جویی کنید. اگر از خیر پوشش‌های اضافی بیمه بدنه بگذرید، حق بیمه خودروتان به ۷۰۰هزار تا یک میلیون و ۱۸۰هزار تومان کاهش پیدا می‌کند.

*** قیمت بیمه بدنه خودروهای ۱۵۰میلیونی؛ ۱٫۵ تا ۲٫۷میلیون تومان
خودروهایی که ارزش آنها به ۱۵۰میلیون رسیده، خرج‌های زیادی برای صاحبانشان دارند. اگر چنین ماشینی داشته باشید و بخواهید سراغ خرید بیمه بدنه بروید، باید حداقل یک میلیون و ۵۰۰هزار تومان در سال کنار بگذارید. البته این رقم بدون در نظر گرفتن تخفیف‌هاست. مثلا اگر بیمه بدنه را از همان شرکتی که بیمه شخص ثالث گرفته‌اید بخرید، مشمول تخفیف خواهید شد. همچنین تمدید بیمه‌نامه هم هزینه کمتری نسبت به اولین خرید بیمه بدنه دارد. بیمه سینا، ارزان‌ترین حق بیمه بدنه را برای خودروهای ۱۵۰میلیونی دریافت می‌کند. حق بیمه آنها یک میلیون و ۴۶۹هزار تومان است.

دو شرکت بیمه کوثر و پارسیان، با حق بیمه یک میلیون و ۵۱۱ و ۵۱۹هزار تومانی در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند. هزینه خرید بیمه بدنه خودرو ۱۵۰میلیونی از بیمه دانا یک میلیون و ۷۳۹هزار تومان، البرز یک میلیون و ۷۴۸هزار تومان، تعاون یک میلیون و ۷۶۳هزار تومان، ما یک میلیون و ۸۸۰هزار تومان و ملت یک میلیون و ۹۲۸هزار تومان است. بیمه‌های آسیا، ایران و رازی در صدر گران‌ترین بیمه بدنه قرار دارند. بیمه آسیا از مشتریانش برای بیمه بدنه خودرو ۱۵۰میلیونی با در نظر گرفتن پوشش‌های اضافه، یک میلیون و ۹۸۱هزار تومان حق بیمه می‌گیرد.

بیمه ایران رقم دو میلیون و ۱۰۰هزار تومانی را پیشنهاد داده و بیمه رازی به عنوان گران‌ترین بیمه بدنه، دو میلیون و ۶۹۲هزار تومان حق بیمه سالانه دریافت خواهد کرد. برای کمتر کردن هزینه‌ها می‌توانید بی‌خیال پوشش‌های اضافه شده و به پوشش‌های اصلی اکتفا کنید. در چنین حالتی هزینه بیمه بدنه برای خودرو ۱۵۰میلیونی شما به ۹۳۰هزار تا یک میلیون و ۷۸۰هزار تومان کاهش پیدا می‌کند اما باید توجه داشته باشید که در این صورت بیمه بدنه شما چندان به کارتان نخواهد آمد.

*** قیمت بیمه بدنه خودروهای ۲۰۰میلیونی؛ ۱٫۸ تا ۳٫۶میلیون تومان
ارزان‌ترین خودروهای خارجی حدود ۲۰۰میلیون تومان قیمت دارند. البته بین داخلی‌ها هم می‌توان به دنا پلاس اشاره کرد که حالا قیمت آن به همین حدود رسیده. دنا پلاس توربو هم تا ۲۵۰میلیون تومان پیشروی کرده است. اگر بخواهید برای یک خودرو ۲۰۰میلیونی بیمه بدنه بگیرید، باید حداقل یک میلیون و ۸۰۰هزار تومان بودجه کنار بگذارید. ارزان‌ترین بیمه بدنه متعلق به بیمه کوثر است که چنین رقمی را به مشتریانش پیشنهاد می‌دهد.

بیمه سینا در رتبه دوم قرار دارد و حق بیمه بدنه را یک میلیون و ۹۵۵هزار تومان در نظر می‌گیرد. بیمه پارسیان با حق بیمه یک میلیون و ۹۶۸هزار تومانی در مقام سوم ایستاده است. حق بیمه خودرو ۲۰۰میلیونی با در نظر گرفتن پوشش‌های اضافی توسط بیمه دانا با قیمت دو میلیون و ۱۶۲هزار تومان، البرز دو میلیون و ۳۲۹هزار تومان، تعاون دو میلیون و ۳۴۰هزار تومان، ما دو میلیون و ۵۰۶هزار تومان و آسیا دو میلیون و ۵۳۱هزار تومان فروخته می‌شود. سه بیمه ملت، ایران و رازی در این زمینه گران‌ترین بیمه بدنه را دارند.

بیمه ملت از مشتریانی که بخواهند خودرو ۲۰۰میلیونی خود را بیمه کنند، دو میلیون و ۵۵۵هزار تومان حق بیمه دریافت می‌کند. این رقم برای بیمه ایران دو میلیون و ۵۹۴هزار تومان است و بیمه رازی به عنوان گران‌ترین بیمه بدنه، سه میلیون و ۵۷۸هزار تومان از مشتریانش پول می‌گیرد تا خودرو ۲۰۰میلیونی‌شان را تحت پوشش قرار دهد. اگر پوشش‌های اضافی بیمه بدنه را حذف کنید و صرفا پوشش‌های اصلی را بخواهید، حق بیمه بدنه برایتان بین یک میلیون و ۱۰۰ تا دو میلیون و ۳۷۰هزار تومان محاسبه خواهد شد.

کدخبر: ۳۲۹۳۱۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر