کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۰۳۰۲۷
تاریخ خبر:

ترفندهای جدید دلالان در بازار آزاد خودرو

باشگاه خبرنگاران جوان: چند روزی می شود که به دلیل افزایش آمار مبتلا به کرونا، بسیاری از مراکز تعطیل شده اند ، از بازار بزرگ تهران گرفته تا مراکز خرید و فروش خودرو!‌ یعنی به دنبال قرمز شدن کرونا، مراکز خرید و فروش خودرو تعطیل شده اند و این مراکز نیز در این روزها اجازه فعالیت ندارند.

اما طبق مشاهدات میدانی ما، این مراکز نه تنها تعطیل نیستند، بلکه آزادانه به فعالیت خود ادامه می دهند. سری به یکی از این مراکز خرید و فروش خودرو زده ایم، آنچه مشاهده کرده ایم، حضور تعداد زیادی دلال برای فروش انواع خودرو بود، از پیکان گرفته تا بنز و بی ام و!

در این بین تعدادی دلال بودند که چندین ماشین برای فروش آورده بودند و نکته جالب تر این جا بود که در بین تمامی پلاک ها، پلاک شهرهای دیگر و نوشماره ها از همه بیشتر بود.

حضور تعداد زیادی پلاک شهرستان در مرکز خرید و فروش خودرو!

یکی از افرادی که در این بازار حضور داشت گفت: بسیاری از این دلالانی که در اینجا هستند از دیگر شهرها به تهران می‌آیند تا جمعه‌ها کار کنند و بعد از سند زدن به سرعت به شهر خود بازگردند تا آخر هفته بعد و مجدد برای دلالی می آیند.

در این بازارها شرایطی حاکم می‌شود که حتی در میان مردم برای آن‌ها از اصطلاح "شیطان بازار" یاد می‌شود، چرا که در بسیاری از موارد سر خریداران خودرو در این بازارها کلاه می‌رود.

یکی دیگر از افرادی که در این بازار حضور داشت با تاکید بر اینکه بر روی روند فعالیت این بازارها نظارتی وجود ندارد، گفت: در این بازارها بسیار اتفاق می‌افتد که ماشین‌های مشکل‌دار به فروش رسیده و در آینده کسی نسبت به گلایه‌های خریدار و مشکلات او پاسخگو نیست.

مراکز خرید و فروشی که این روزها نه تنها بسته نیستند، بلکه آزادانه و به دور از هر گونه رعایت دستورالعمل های بهداشتی به فعالیت خود ادامه می دهند؛ حتی بودند خودروهایی که با برچسبی بر روی چراغ های خودرو به اسم صفر کیلومتر می فروختند!

کدخبر: ۴۰۳۰۲۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر