کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۵۹۳۴۱
تاریخ خبر:

ترامپ با ‌پاکسازی پنتاگون ‌دنبال حمله به ایران است؟

عبدالباری عطوان تحلیلگر برجسته عرب و سردبیر روزنامه الرای الیوم چاپ لندن، در تازه‌ترین سرمقاله خود با عنوان «چرا تعجب نمی کنیم اشاره های ترامپ به پذیرش شکست در جهت گمراهی و پوششی برای غافلگیری های آتی است؟» نوشت:روزنامه ‌نیویورک تایمز‌" در گزارش روز شنبه خود خبر داد ترامپ در نشستی با مشاوران خود گفته است شانس او برای تغییر نتایج رای گیری از طریق مراجعه به دادگاه اگر صفر نباشد، بسیار محدود است.چند گزینه پیش روی ترامپ هم در دو ماه باقی مانده از دوره اش هم در چهار سال پیش رو قرار دارد:

* یک: ‌خروج از کاخ سفید به عنوان قهرمان یا رهبری قوی از طریق انجام حملات نظامی علیه تاسیسات هسته ای ایران و خارج کردن نیروهای نظامی آمریکا از خاورمیانه به ویژه افغانستان،عراق و سوریه پیش از این حملات.این گزینه نگرانی مسئولان سابق دستگاه امنیت ملی را تقویت می کند.

به ویژه این که او برخلاف همیشه پس از برکناری هایی که انجام داد به رئیس جمهور منتخب اطلاع نداد به داده های اطلاعاتی حساسی دست یافته است. چه بسا نگران بود از نقشه اش برای این حمله باخبر شوند. حمله ای که احتملا پمپئو در سفر هفته آینده خود به خلیج فارس مقدمات اجرایی آن را فراهم کند.

* دو: نشان دادن چراغ سبز به طرفداران نژادپرست خود برای آمدن به خیابان ها و ایجاد شکاف در حزب جمهوری خواه و تاسیس یک حزب فاشیست به رهبری خود.

* سه: آمادگی ترامپ برای ورود به انتخابات ۲۰۲۴ از طریق تاسیس یک نهاد رسانه ای ویژه یا به راه انداختن برنامه ای به نام خود از طریق شبکه فاکس نیوز چرا که محبوبیت زیادی حتی در میان مخالفان خود دارد.

* چهار: غرق شدن در فضایی از پیگردهای کیفری به اتهام فرار از مالیات، جعل و امضای قراردادهای غیرقانونی زیرا با خارج شدن از کاخ سفید مصونیت قانونی او از میان خواهد رفت.

دشوار است پیش بینی کرد کدام یک از این سناریوهای گفته شده اتفاق افتد، اما مطمئنا او به آرامی از قدرت کناره کیری نمی کند و احتمالا طوفانی به راه خواهد انداخت؛ زیرا او از جمله افرادی است که شکست را به راحتی نمی پذیرند.

با این وجود تعجب نخواهیم کرد که یک نهاد رسانه ای مخصوص خود تاسیس کند و رویکرد متحدان خیلج فارس خود را در پیش بگیرد و ازحمایت مالی آنها به صورت داوطلبانه یا از طریق باج خواهی بهره ببرد زیرا او اسرار خطرناکی دارد که می تواند از طریق این نهاد آنها را به کار گیرد.همچنین نیازی ندارد در دروغ گویی یا گمراه سازی رسانه ای از تجریه این متحدان عرب خود استفاده کند زیرا خود در این زمینه کارشناس است.(خبرآنلاین)

کدخبر: ۳۵۹۳۴۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر