کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۳۲۹۶۹
تاریخ خبر:

تخریب ‌در منازل، ‌شیوه سرقت‌ سارقان نازی‌آباد

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به اجرای مرحله نخست طرح اقتدار در تهران بزرگ، بیان داشت: در این طرح ۵۵۷ نفر به دلیل شرارت، درگیری، ضرب و جرح ، تشویش اذهان عمومی دستگیر شدند. سردار حسین رحیمی در اجرای اولین مرحله از طرح اقتدار که صبح دیروز، ۲۰ خردادماه در محل ستاد فاتب برگزار شد، گفت: اولین مرحله از اجرای طرح اقتدار پلیس امنیت برای برخورد با اراذل و اوباش، مزاحمان نوامیس، فروشندگان سلاح و … بود؛ همچنین افرادی که در پارک‌ها، قهوه خانه‌ها، باشگاه‌های بدنسازی و … اقدام به ایجاد مزاحمت برای شهروندان کرده بودند.

رحیمی با بیان اینکه اجرای این طرح پس از انجام کار اطلاعاتی از ابتدای این هفته به طور عملیاتی آغاز شد، افزود: در همین راستا نیز ۲۵۷ پرونده تشکیل شد که ۱۲۱ مورد آن مربوط به شرارت، درگیری، عربده کشی، باج گیری، زورگیری، ضرب و جرح و نظایر آن بود. ۱۸ پرونده مربوط به حمل سلاح و مهمات و خرید و فروش آن بود. ۳۹ پرونده مربوط به مشروبات الکلی و مواد مخدر بوده و ۷۹ پرونده نیز مربوط به مزاحمین نوامیس و اوباش نوپا است.

وی با بیان اینکه این طرح در ۳۵۰ نقطه از تهران از جمله قهوه خانه‌ها، پارک‌ها، باشگاه‌های بدنسازی و … به مرحله اجرا درآمد، گفت: بر این اساس متهمان در محلات فرحزاد، ستارخان، تهرانپارس، خاک سفید، نازی آباد، یاخچی آباد، اتابک، خزانه، سعادت آباد و … دستگیر شدند.فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه در اجرای این طرح ۲۲۴۱ واحد صنفی نیز مورد بازدید قرار گرفت، گفت: از این تعداد حدود ۱۰۰ مورد مرتکب تخلفاتی شده بودند که برخورد لازم با آنان صورت گرفت و عمدتا پلمب شدند.

رحیمی با بیان اینکه در مجموع اجرای این طرح ۵۵۷ نفر دستگیر شدند تاکید کرد: از این تعداد حدود ۱۰۹ نفر از اراذل و اوباش سطح دار بوده‌اند که اقدام به شرارت و تخریب اموال عمومی و درگیری کرده بودند. ۷۹ نفر جزو اوباشگران نوپا بوده، ۳۱ نفر مزاحم نوامیس، ۲۴ نفر توزیع کننده مواد مخدر و ۱۸ نفر نیز در کار خرید و فروش سلاح بوده و مابقی مرتکب دیگر جرایم شده بودند که از این تعداد ۱۳۷ نفر سابقه‌دار بودند.

به گفته رحیمی حدود ۳۰ درصد از افراد دستگیر شده نیز در بستر فضای مجازی اقدام به انجام اقدامات مجرمانه کرده یا در این فضا کری خوانی و ایجاد وحشت کرده و یا آن را بستری برای اقدام مجرمانه خود قرار داده بودند. رحیمی ادامه داد: در اجرای این مرحله از طرح اقتدار ۴۳ قبضه سلاح جنگی و شکاری، ۴۳ قبضه سلاح سرد، ۹۳ دستگاه انواع بیسیم، ۱۹ دستگاه خودرو و موتورسیکلت و … کشف و ضبط شد.

*** دستگیری سارقان نازی‌آباد
از جمله موارد مجرمانه‌ای که در این طرح دستگیر شده بودند به گفته معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی پایتخت ۶ سارق حرفه‌ای منزل هستند. او گفت: این ۶ سارق که بچه محل هستند با تشکیل باندی در محدوده‌های نازی آباد و حکیمیه سرقت می‌کردند. سرهنگ کارآگاه احمد نجفی گفت: در اوایل اردیبهشت ماه امسال طی وصول گزارش‌های مردمی مبنی بر فعالیت یک باند تبهکار سرقت منزل در محدوده نازی آباد رسیدگی موضوع در دستور کار کارآگاهان اداره هفدهم این معاونت قرار گرفت.

کارآگاهان با انجام تحقیقات اولیه هویت ۶ سارق جوان به سرکردگی عمران شناسایی کردند و در ادامه بررسی‌ها مشخص شد تمامی اعضای این باند دارای سوابق کیفری در سال‌های اخیر هستند.معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران ابراز داشت: با انعکاس اطلاعات به‌دست آمده به بازپرس دادسرای ناحیه ۳۴ تهران دستور دستگیری تمامی اعضای این باند سرقت صادر شد و پس از شناسایی مخفیگاه این باند در محدوده جنوب تهران‌، در چندین عملیات پلیسی تمامی اعضای این باند در سی و یکم اردیبهشت ماه دستگیر و در بازرسی از مکان، تعدادی اموال مسروقه شامل دلار و سکه کشف و به اداره هفدهم انتقال یافت.

متهمان در تحقیقات انجام شده به دو فقره سرقت منزل به ارزش یک میلیارد ریال در محدوده نازی آباد و حکیمیه اعتراف کردند. سرکرده این باند که نامش عمران است درباره نحوه سرقت‌ها می‌گوید: ما پس از تشکیل باند سرقت، با انتخاب سوژه‌ها در ساعات اولیه صبح با تخریب در ورودی وارد منزل شده و اقدام به سرقت اموال با ارزش می‌کردیم و اموال مسروقه را به افراد عبوری می‌فروختیم. او درباره پول به دست آمده از سرقت‌ها نیز می‌گوید: پول حاصله را صرف خوشگذرانی می‌کردیم.

*** شگرد فروش خودروی چپی
ماجرای دستگیری کلاهبرداری که با خرید خودرو‌های چپی به عنوان خودروی سالم یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال کلاهبرداری کرده بود. شاکی قصد خرید یک دستگاه خودروی دست دوم را داشته و از طریق فضای مجازی یک خودروی ال‌۹۰ را به اسم خودروی بدون رنگ و تصادف خریداری می‌کند. اما در واقع خودرو چپی بوده و امیر فرد کلاهبردار که شغل تعمیر و صافکاری ماشین را دارد به قیمت خودروی سالم، به او فروخته است.

امیر درباره کلاهبرداری فروش خودروهای چپی می‌گوید: شغل اصلی من صافکاری است و در تعمیر خودروهای ایرانی سر رشته دارم و به علت بازار خوبی که برای خودرو به وجود آمده بود و طمع ثروت تصمیم گرفتم خودروهای چپی و تصادفی را که قیمت بسیار پایینی دارند را خریده و پس از بازسازی به چند برابر قیمت بفروشم . او از فروش ۴ دستگاه خودرو یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال کلاهبرداری کرده است.

کدخبر: ۳۳۲۹۶۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر