کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۱۲۵۵۱
تاریخ خبر:

تحولات افغانستان؛ سخنگوی جبهه مقاومت پنجشیر جان باخت

فهیم دشتی، سخنگوی جبهه مقاومت ملی افغانستان همراه با جنرال صاحب عبدالودود زره، خواهرزاده‌ی قهرمان ملی افغانستان در نتیجه‌ی درگیری‌ها در پنجشیر جان باختند. بسیاری از منابع از جمله، نور رحمن اخلاقی، عضو حزب جمعیت اسلامی این خبر را در صفحه فیس‌بوک شان همگانی کردند. او خواهر زاده دکتر عبدالله عبدالله بود. دشتی بیست و یک سال پیش هنگام حمله انتحاری دو تروریست عرب به احمد شاه مسعود در خواجه بهاوالدین تخار نیز زخم برداشته بود. او همچنین عضو ارشد حزب جمعیت اسلامی و عضو فدراسیون ژورنالستان افغانستان بود.

در همین راستا احمد مسعود نیز با انتشار پستی اینستاگرامی نوشت: شهید راه آزادی مرد با وفا و با وقار! دشتی دیگر زنده نیست، جوان مرد که در حمله به احمدشاه مسعود چشم اش آسیب دید و در حمله دیگر به پنجشیر جان اش را از دست داد. دشتی در راه مبارزه با آزادی و جنگ در مقابل طالب جام شهادت را نوشید.

آخرین اخبار از تحولات افغانستان این است که دفتر «امر الله صالح» معاون رئیس جمهور سابق افغانستان به پایگاه خبری الشرق خبر داد که «احمد مسعود» فرمانده جبهه مدافعان پنجشیر در جایی امن در داخل پنجشیر قرار دارد. بر اساس ادعای این پایگاه خبری، طالبان سیطره بر مرکز ولایت پنجشیر را کامل کرده و امرالله صالح نیز به تاجیکستان گریخته است. ساعتی پیش نیز «محمد نعیم» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان پیشنهاد احمد مسعود برای گفت‌وگو را رد کرد. وی که با شبکه الجزیره مصاحبه می‌کرد، گفت: «پس از آنکه احمد مسعود پیشنهاد ما برای صلح را رد کرد، دیگر چیزی برای مذاکره باقی نمانده است».

احمد مسعود امروز گفته بود که اگر طالبان نیروهای خود را از پنجشیر و اندراب خارج کنند، جبهه پنجشیر از تحرکات نظامی دست کشیده و با این گروه گفت‌وگو خواهد کرد. مسعود تاکید کرد که در صورتی که طالبان حملاتشان را در پنجشیر، کاپیسا، پروان و اندراب متوقف کنند، جبهه مقاومت نیز حاضر است دست از جنگ برداشته از راه مذاکره برای داشتن یک حکومت همه شمول حرکت کنند. در روزهای گذشته طالبان اعلام کرده بود مذاکرات با جبهه پنجشیر به شکست انجامیده و نتیجه‌ای در پی نداشته است.

منبع: خبرآنلاین

کدخبر: ۴۱۲۵۵۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر