کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۰۲۳۷۴
تاریخ خبر:

تحریم انرژی، پتروشیمی، بانک، خودروسازی و ۷۴۸مقام ایرانی لغو می‌شود

روزنامه اطلاعات نوشت: گفتگوهای غیرمستقیم ایران و آمریکا در وین، طی شش مرحله به سرانجام یک سند پیش‌نویس رسیده است. سندی که یک متن تقریباً مفصل و سه پیوست دارد؛ شامل رفع تحریم‌ها، اقدامات هسته‌ای و طرح‌ اجرایی که تقریباً ۹۰درصد این پیش‌نویس کامل شده است.

برداشت همه چنین است که دو طرف گفتگو، قرار است در دور هفتم پرانتزهای اندک باقیمانده آن را پر کنند. گزارش‌های غیررسمی از مذاکرات هم نشان می‌دهد که طی شش دور گفتگو، آمریکا با لغو یا تعلیق شش بخش (انرژی، پتروشیمی، بانک، خودروسازی و کشتیرانی و بیمه) و در عین حال لغو تحریم ۷۴۸ نام و مقام ایرانی موافقت کرده است. اما همچنان از کل تحریم‌های وضع شده در دوره ترامپ ۵۱۷ تحریم باقی مانده است که اکثر آن در حوزه مباحث تروریسم، موشکی، حقوق بشر، حملات سایبری و… تعریف می‌شود

یک رسانه آمریکایی هم نوشته در حالی که هنوز دور هفتم گفتگوها در وین آغاز نشده، وزارت امور خارجه آمریکا در اطلاعیه ای به کنگره این کشور اعلام کرده است که معافیتی برای بخشی از تحریم‌های نفتی اعمال شده علیه ایران اعمال می‌کند. به‌گزارش پایگاه خبری واشنگتن فری بیکن، وزارت امور خارجه آمریکا سه شنبه کنگره این کشور را مطلع کرد که از تحریم ها علیه تجارت نفت ایران چشم پوشی می کند تا ایران بتواند به پول های بلوکه شده اش در کره جنوبی و ژاپن دست بیابد. طبق اطلاعیه ای که از طرف وزارت امور خارجه آمریکا به کنگره فرستاده شده است، این معافیت که توسط آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا امضا شده «انتقال پول های ایران از حساب های مسدود شده به صادر کنندگان در ژاپن و جمهوری کره» را مجاز می‌سازد.

این معافیت امکانی را فراهم می‌سازد که پول بلوکه شده ایران در اثر تحریم‌های آمریکا بدون نقض قانون آزاد شود.

کدخبر: ۴۰۲۳۷۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • _user_1626613705

    خدا کنه این دروغی ک میگید راست باشه.