کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۰۸۷۸۹
تاریخ خبر:

تجربه خرید| وام آنلاین با اعمال شاقه اینترنتی از لندو و بانک آینده  

وام آنلاین موضوعی بود که تجربه خرید قسطی موبایل بهانه بررسی و مقایسه آنها شد.

سام نظری، هفت‌صبح | برای خرید موبایل نیاز به وام داشتم. بانک‌ها گزینه خوبی نیستند چون نمی ارزد برای وام کمتر از 100 میلیون‌تومان پیه نقره داغ شدن توسط بانک را به تن بمالیم. سراغ سایت‌های وام آنلاین رفتم؛ از‌کی وام ، لندو ، دیجی‌پی و اسنپ‌پی را چک کردم. این یادداشت تجربه کاربری من از مسیر گرفتن وام 20 میلیون تومانی با اعمال شاقه است.

بررسی اولیه وام‌های آنلاین برای شروع

اسنپ پی 5 میلیون اعتبار بی‌دردسر می‌دهد اما فقط در سایت‌های طرف قراردادش باید خرید انجام می‌دادم که هیچکدام گوشی موبایل مورد نظرم را نداشت و اگر هم داشت به اورجینال بودنشان شک داشتم. مبلغ وام هم کم بود.

سایت دیجی‌پی متعلق به دیجی‌کالا طرف قرارداد با بانک ملت و بانک تجارت بود که من هیچ حسابی در این دوبانک نداشتم. مزیت دیجی‌پی این بود که می‌توانستم از دیجی‌کالا بخرم که تنوع در کالا و برند دارد.

سایت از کی وام گزینه بعدی بود که بررسی کردم. گزینه‌های دریافت وام بیشتر بود اما فقط از فروشگاه‌های اینترنتی طرف قرارداد باید خرید می‌کردم و کلی مدارک فیش حقوقی و … نیاز داشت.

انتخاب وام لندو

سایت وام آنلاین لندو گزینه آخر بود. شرط اصلی داشتن حساب بانک آینده بود و ضمانت هم سفته الکترونیکی بود و مزیت بهتر این بود که کارت فیزیکی صادر می‌شد که مثل یک کارت هدیه امکان خرید داشت. سقف وام هم 20 میلیون تومان که نیاز مرا برآورده می‌کرد ؛ قسط ماهانه وام 12 ماهه یک میلیون و 880 هزار تومان و مبلغ سود بانک 2 میلیون و 584 هزار تومان بود. پیش پرداخت هم سه میلیون تومان . همین را انتخاب کردم.

شروع گرفتاری‌های وام لندو

سوم اسفند 1401 درخواست وام را ثبت کردم. تکمیل مدارک مدتی طول کشید. چند روزی طول کشید تا یادم باشد از صفحه توضیحات شناسنامه عکس بگیرم ( واقعا این صفحه به چه درد می‌خورد؟).

بعد از تکمیل مدارک اعتبارسنجی شروع شد. مبلغ کمی پرداخت کردم و بعد از چند روز اعتبار تایید شد و نوبت واریز مبلغ پیش پرداخت بود. سه میلیون تومان واریز کردم.

شروع بدبختی از سفته الکترونیک بود. به سایت بانک آینده فرستاده شدم. ثبت نام کردم و درخواست سفته را آنلاین پر کردم. برای امضای سفته باید امضای الکترونیکی را فعال می‌کردم. چون آیفون داشتم نمی‌توانستم نرم‌افزار آینده‌ساین را نصب کنم.

با سه گوشی متفاوت اندروید تلاش کردم و هر بار برای اینکه گواهی امضا فعال شود 23 هزار و 900 تومان پرداخت کردم. هر گوشی هم یک مشکل داشت. یکی تا مرحله ضبط ویدئو خوب می‌رفت و آنجا گیر می‌کرد. دیگری وقتی فعال شد که سایت امضا سفته مشکل داشت و درخواست امضا را به آینده ساین نمی‌فرستاد. این دو تا که درست می‌شد گوشی همکارم در دسترس من نبود و باید یک گوشی جدید پیدا می‌کردم.

سایت لندو

وضعیت درخواست‌های در حال پردازش در سایت لندو

وام لندو و تله پیش‌پرداخت

اینجا بود که کلا از خیر وام گذشتم.دنبال جایی بودم که درخواست وام را لغو کند و پیش پرداخت را برگرداند. اما جایی از سایت خواندم که دیگر امکان بازگشت نیست !

راستش این موقع بود که فهمیدم منظور از پیش پرداخت همان کارمزد است و نمی‌دانم چرا سریع پرداخت کردم. وام با 12 درصد سود معرفی شده بود اما سه میلیون تومان را هم لندو بابت دادن این وام می گرفت‌. یعنی عملا وام یکساله با 28 درصد بهره گرفته بودم و نمی دانستم. فکر نکنم بانک آینده فقط با 12 درصد وام داده باشد و احتمال زیاد از این پیش پرداخت هم از سایت لندو سهم گرفته است.

نکته جالب اینکه در فرایند معرفی شده برای گرفتن این وام آنلاین، واریز پیش پرداخت بعد از تایید سفته است اما من تا جایی که یادم است قبل از داستان مشکلات گرفتن سفته و امضا الکترونیکی مبلغ را پرداخت کردم.

ادامه اجباری

چاره ای نداشتم ؛ هر طور شده از مشکلات فنی سایت سفته و نرم افزار اندرویدی آینده ساین گذشتم و سفته را برای تایید بارگذاری کردم. یکی دو روزه سفته را تایید کردند و پرداخت وام در 21 اسفند تایید شد. اولین قسط هم 17 فروردین اعلام شد.

ولی وامی در کار نیست! پشتیبان تلفنی سایت گفت که کارت فیزیکی وام نیمه دوم فروردین 1402 به دستم می‌رسد چون سر بانک شلوغ است و نمی تواند در چند روز مانده از سال کارت را صادر کند و از طریق پست به دستم برساند! یعنی بانک آینده اثبات کرد که کور خوانده‌ام و نمی توانم با سایت‌های وام آنلاین از داغ و درفش وام گرفتن سنتی فرار کنم. باز هم گذرم به دباغ خانه بانک افتاد.

این هم شرح وضیعت من

  • موبایل را باید نقد بخرم…
  • سه میلیون تومان بابت وامی که هنوز به دستم نرسیده کارمزد داده ام
  • بعد از تعطیلات هم باید قسط یک میلیون و 800 هزار تومانی را بدهم
کدخبر: ۵۰۸۷۸۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر