کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۲۳۵۸۹
تاریخ خبر:

چرا تتلو مدام برای خودش دردسر درست می‌کند؟

روزنامه هفت صبح | صفحه اینستاگرام امیر تتلو، خواننده‌ای که در روزهای اخیر بار دیگر با مطرح ‌کردن بحث‌های غیراخلاقی خبرساز شده بود، با گزارش کاربران اینستاگرام از دسترس خارج شد. پیج قبلی تتلو با بیش از چهار میلیون و ۴۰۰هزار فالوئر خیلی وقت است از دسترس خارج شده اما در روزهای اخیر پیج دوم و جایگزین او که مربوط به برنامه‌ها و تصاویر کنسرت‌های او بود هم بسته شد.

گفته می‌شود این خبر را مدیربرنامه‌های تتلو تایید کرده است. امیر تتلو که رکورد لایوهای اینستاگرام را همین چندوقت پیش از آن خود کرده، علاوه بر رفتارهای غیراخلاقی و نامتعارفش، طی روزهای گذشته به ورزشکارانی چون علی کریمی، وحید قلیچ و برخی خوانندگان توهین کرده بود. این اتفاق‌ها روز گذشته بسیاری از مردم را بر آن داشت تا به‌صورت گسترده نسبت به گزارش‌دادن صفحه وی اقدام کنند.

اما فارغ از این بحث‌ها این‌روزها آدم‌ها به دو دسته تقسیم شده‌اند. آنهایی که کلا از تتلو بدشان می‌آید و آنهایی که مرتب این جمله را توی صورتت پرت می‌کنند که موافق رفتار او در شبکه‌های اجتماعی نیستند اما انصافا خواننده خوبی است و آهنگ‌هایش هم خوب هستند. بله تتلو خواننده تکنیکی است اما مگر خواننده تکنیکی کم داریم.

باور کنید تتلو تا قبل از اینکه این قیل و قال‌ها را راه‌بیندازد هم خواننده بود. خواننده‌ای شبیه تعداد دیگری از خواننده‌های زیرزمینی. هرکدام هم طرفداران خودشان را داشتند و سرشان هم به کار خودشان گرم بود. بگذارید برای یک‌بار خیالتان را راحت کنم؛ عمده شعر‌های تتلو تصویر واحد و منسجمی ‌را از صاحب اثر ارائه نمی‌کنند.

عمدتا تکیه‌کلام‌هایی هستند که با هوشمندی از آنها استفاده شده اما اکثر کارهای تتلو در فلسفه کلی‌شان دچار تناقضات مفهومی ‌بسیاری هستند. تتلو در ابتدای کار به چیزی عقیده دارد که ممکن است چندجمله جلوتر نقض همان اعتقاد را بگوید. اگر به‌عنوان یک پروژه تحقیقاتی یک‌روزه تعدادی از آهنگ‌های او را با دقت گوش کنید، خواهید فهمید که تتلو از پراکندگی افکار رنج می‌برد و خیلی وقت‌ها خودش به چیزی که می‌گوید، اعتقاد کذب دارد.

بنابراین آثارش(به‌خصوص آثار جدیدش) اگرچه برای لحظاتی شاید مخاطب را درگیر کند اما در درازمدت جواب نمی‌دهد و چیزی نیست که آن در سالیان سال همراه داشته باشید و گوش کنید. نکته دیگر تنظیم‌ها و میکس و مستر‌های آثار او است که عمدتا دچار نقص‌های زیادی است که آن‌هم مزید بر علت می‌شود تا بتوان با اطمینان گفت، تتلو خواننده‌ای است که محصول باکیفیتی به مخاطبش ارائه نمی‌دهد و بیشتر این حرف و حدیث‌ها فقط به‌خاطر نوع لایف‌استایل او و حواشی‌اش در شبکه‌های مجازی است.

درنهایت باید گفت اصلا گیریم که او نابغه! به این‌همه دنگ و فنگش می‌ارزد؟ او بیشتر از این‌که چیزی ارائه دهد، فوکوس می‌کشد! سه‌سال پیش قرار بود برای یکی از روزنامه‌ها گزارشی تهیه کنم، از تمامی سرشاخ‌شدن‌های تتلو با دیگر سلبریتی‌ها. مطلب آنقدر زیاد شد که فقط نصف حواشی تتلو چهارصفحه روزنامه را می‌گرفت!

سوال اینجاست که اصلا او خودش می‌داند چه می‌خواهد؟ اصلا او چرا فکر می‌کند نسبت به دیگران بیشتر حق دارد؟ چرا فکر می‌کند که بهترین خواننده جهان است؟ این چه گیاهخواری است که این‌همه عصبانی است؟ چگونه طرفدار صلح است و این‌همه با جهان پیرامونش سر جنگ دارد؟

حتما هستند کسانی که الان می‌گویند، بله خودش می‌داند چه می‌خواهد و اینها هم همه فیلمش است. اما با نگاهی به واقعیت زندگی تتلو متوجه می‌شویم که نه، او واقعا نمی‌داند چه می‌خواهد. او در زندگی واقعی‌اش مدام با شکست مواجه می‌شود. درگیر می‌شود، زندان می‌رود، از کشور فرار می‌کند، در کشور دیگری بدون پاسپورت زندگی می‌کند و مدام از این خانه به آن خانه می‌شود.

همه این مصائب و مشکلات درواقع باعث می‌شود که یک آرتیست تمرکز و هوش لازم را برای تولید یک اثر منسجم و باکیفیت از دست بدهد. او از ابتدای فعالیتش تا امروز هر روز دچار یک بحران شده است. حتی اگر این بحران‌ها خودخواسته به‌وجود بیاید، کنترل آنها در اکثر مواقع از دست او خارج می‌شود و جز فشار‌های روانی برای خودش، چیزی به‌همراه نمی‌آورد. چه قبول کنید چه نکنید، به‌نظر می‌رسد تتلو با این رویه‌ای که در پیش گرفته آینده خوبی در انتظارش نیست، مگر اینکه معجزه‌ای رخ دهد.

کدخبر: ۳۲۳۵۸۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر