کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۵۳۸۰۸
تاریخ خبر:

تب داغ دبرنا، بازی موبایلی ایرانی

روزنامه هفت صبح، امیر پایدار | با‌زی‌های سنتی برای سال‌هاست که جایگاه ثابتی را در میان مخاطب‌های خود دارند و سازندگان بازی‌های موبایلی برای چندسالی است که سعی دارند از این جایگاه بهترین استفاده ممکن را انجام دهند. در همین راستا توسعه‌دهندگان داخلی تاکنون بازی‌های بسیاری را توسعه داده‌اند که یکی از جدیدترین آنها دبرناشو است؛ بازی‌ای که سازندگان اثر موفق و محبوب آمیرزا آن را توسعه داده و حالا باید ببینیم که در جذب مخاطب چه وضعیتی را تجربه می‌کنند. در ادامه نگاهی داشته‌ایم به این بازی جدید و البته یکی از رقبای قدیمی آن که فعلا جایگاه مناسبی را در بازار تجربه می‌کند.

*** دبرناشو
بازی دبرناشو یک بازی دبرناست که حالا تجربه این بازی قدیمی و نوستالژی را روی گوشی‌های هوشمند ممکن کرده؛ البته پیش از این هم بازی‌هایی با همین ایده مثل دبرنا دیده بودیم. اما شاید بتوان گفت دبرناشو در رقابت با رقبای خود کمی برتری داشته باشد.این برتری به سازنده و تیمی که پشت دبرناشو هستند برمی‌گردد. این بازی توسط استودیو نردبان اندیشه توسعه داده شده که یکی از همه‌گیرترین‌ بازی‌های تاریخ ویدئو گیم ایران را در کارنامه دارد و تعداد مخاطبین این استودیو می‌تواند کمک بزرگی به موفقیت دبرناشو باشد.

در کنار این تجربه این تیم در ارائه یک بازی موفق می‌تواند بسیار ارزشمند باشد. باید دید آیا دبرناشو می‌تواند موفقیت آمیرزا را برای تیم سازنده تکرار کند یا خیر. البته دبرناشو رقبای گردن‌کلفتی دارد. بازی‌های خوش‌ساختی مثل خوش‌اقبال پیش از دبرناشو از این ایده استفاده کرده‌اند و دبرناشو رقبای قدرتمندی را در مسیر خود می‌بیند.

اینجاست که تجربه نردبان اندیشه در توسعه و انتشار آمیرزا ارزش چندبرابری پیدا می‌کند. از معرفی استودیو سازنده بازی که بگذریم باید به گیم‌پلی خود دبرناشو نگاهی بیندازیم. گیم‌پلی مثل بازی‌های مشابه پیاده‌سازی شده و درواقع همان دبرنای خودمان است. شما با تعدادی از کاربران به صورت آنلاین وارد رقابت می‌شوید و هرکس زودتر به دبرنا برسد برنده بازی است. در این رقابت می‌توانید با دیگر کاربران از طریق جملات محدودی که در اختیارتان هست گفت‌وگو داشته باشید.

قدرت‌های ویژه‌ای هم در بازی وجود دارد که با استفاده از آنها یک خانه به صورت شانسی بدون اینکه شماره‌اش خوانده شود پر می‌شود یا جایزه‌دار می‌شود و به شما کمک می‌کند که سکه و منابع بیشتری به دست آورید. یکی از نقاط قوت دبرناشو نسبت به رقبا این است که شانس بیشتری برای برنده شدن دارید. تعداد نفراتی که می‌توانند به دبرنا دست پیدا کنند و برنده بازی به حساب بیایند با توجه به تعداد بازیکنان هربازی مشخص می‌شود و در هر بازی حدود ۱۰ نفر برنده هستند و جایزه می‌گیرند.

در صورتی که در عناوین مشابه برنده شدن کمی مشکل‌تر است. همچنین افرادی که نتوانسته‌اند بین برندگان باشند هم تجربه و مقداری سکه دریافت خواهند کرد. بازی لیگ‌های متنوعی دارد که می‌توانید با توجه به سطح و منابعی که در اختیار دارید در آنها شرکت کنید و هرچه لیگی که در آن بازی می‌کنید بالاتر باشد، جایزه بیشتری دریافت خواهید کرد.

علاوه‌بر اینها در دبرناشو امکانات جذاب دیگری هم وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به امکان ساخت پروفایل دلخواه به سبک کوئیز آف کینگز اشاره کرد. امکان بازی با دوستان هم در دبرناشو قرار گرفته و می‌توانید با دوستانتان به بازی کردن بپردازید. دبرناشو جدول رتبه‌بندی هم دارد و می‌توانید جایگاه خودتان را با سایر کاربران مقایسه کنید و برای به دست آوردن جایگاهی بهتر تلاش کنید.

*** خوش‌اقبال
اگر تا به حال بازی دبرنا را تجربه کرده و این بازی را انجام داده باشید بازی خوش‌اقبال می‌تواند تجربه جدید و جذابی را برای شما بسازد. گیم‌پلی بازی به سادگی و جذابی بازی دبرناست. شما در خوش‌اقبال کارتی در اختیار دارید و باید شماره‌های اعلام‌شده را در کارت خود پیدا کنید. هر کارت سه خط متفاوت دارد و هر زمان که خط اول کامل شد، باید با زدن دکمه تک‌خط کامل شدن خط اول خود را اعلام کنید.

همچنین وقتی دو خط کامل شود هم باید از طریق دکمه دوخط اعلام کنید و در نهایت و با تکمیل سه خط هر کارت می‌توانید با اعلام دبرنا بازی را به پایان برسانید. گرچه بازی به همین سادگی انجام می‌شود، اما برنده شدن و جزو کسانی که تک‌خط و دوخط و دبرنا شده‌اند قرار گرفتن کار مشکلی است، چراکه فقط سه نفر اولی که به هرکدام از این حالت‌ها برسند می‌توانند در رتبه‌بندی جایگاهی برای خود پیدا کنند.

قرار گرفتن در جمع اولین نفرات بازی سخت‌تر زمانی می‌شود که بفهمید در هر رقابت ۲۰ نفر به طور همزمان در حال بازی هستند و شما باید زودتر از همه آنها به دبرنا برسید. البته شما می‌توانید به‌جای یک کارت از تعداد بیشتری کارت استفاده کنید تا شانس پیروزی بیشتری داشته باشید. شما در بازی می‌توانید از یک تا هشت کارت را به هر رقابت ببرید. البته کارت‌های بیشتر به دقت بیشتری نیاز دارند و مدیریت آنها هم سخت‌تر است.

ضمن اینکه رقیب‌های شما هم می‌توانند همین تعداد کارت داشته باشند. همچنین برای وارد کردن هر کارت در بازی به یک کلید نیاز دارید. تعداد زیاد بازیکنان در بازی شانس پیروزی را به‌شدت کاهش می‌دهد و شاید بعد از ۱۰ بار بازی حتی یک‌بار هم نتوانید در بین اولین افرادی که کارتشان دبرنا می‌شود برسید. اگر به طور میانگین هر بازیکن با دو کارت وارد بازی شود، شانس برنده شدن شما دو از ۴۰ است که احتمال بسیار پایینی است.

کدخبر: ۳۵۳۸۰۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر