کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۷۸۸۷
تاریخ خبر:

تا انتخابات | آیا رئیسی دقیقه ۹۰ می‌آید؟

یک: چرا رئیسی اعلام کاندیداتوری نمی‌کند؟ گزیده تحلیل ناصر ایمانی، تحلیلگر اصولگرا درباره علت تاخیر در اعلام کاندیداتوری رئیسی: ممکن است او به این جمع‌بندی نرسیده که در انتخابات حاضر شود، علاوه بر این در جناح‌های کشور نوعی بداخلاقی سیاسی داریم که فضای مجازی هم به آن کمک کرده است.

در این باره نقش رسانه‌های خارجی را نمی‌توان نادیده گرفت…در این فضای بداخلاقی سیاسی اگر کسی بخواهد اعلام داوطلبی کند به شدت مورد تخریب قرار می‌گیرد و اگر نقطه تاریکی در زندگی او باشد در این فضا این موضوع چنان بزرگ می‌شود که افکار عمومی تحت تاثیر قرار گیرد. علاوه بر این رسانه‌های خارج از کشور هم به دنبال آسیب زدن به شخصیت داوطلبان ریاست‌جمهوری هستند در این فضا عقل حکم می‌کند که رئیسی با اعلام نکردن داوطلبی خود آن را به لحظه آخر موکول کند. (ایرنا)

* دو: محمد: اصولگرا نیستم؛ سعید محمد فرمانده سابق قرارگاه خاتم‌الانبیا در پیامی ویدئویی درباره نحوه حضورش در انتخابات از وابستگی به جریان اصولگرا تبری جست. او گفت: بنده به صورت مستقل وارد شدم و هیچ‌گونه وابستگی و ارتباطی با هیچ جریان سیاسی نداریم و اتفاقا دوایِ درد کشور را یک هویت فراجناحی برای کشور می‌دانیم. (خبرآنلاین)

* سه: رهامی از جبهه اصلاحات انتقاد کرد؛ محسن رهامی، کاندیدای ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ گفت: نهاد اجماع ساز می‌خواهد قبل از ثبت نام گزینه خود را ممیزی کند ما با این ایده موافق نیستیم. باید مثل بسیاری از کشورها به کاندیداها اجازه فعالیت بدهند و بعد از اعلام صلاحیت‌ها اقدام شود، من با ائتلاف موافقم با گزینش موافق نیستم. نوع گزینش مهم است. این گزینش چه توسط جناح راست و چه توسط شورای نگهبان انجام شود و چه توسط نهاد اصلاح‌طلب باشد محروم کردن مردم از کاندیداهای خود و دیدگاه‌های اصلاح‌طلبان است. اصلاح‌طلبی یعنی همه دیدگاه‌ها به میدان بیایند. به نظر من این ممیزی قبل از شورای نگهبان است. امروز در شوراها بسیاری از کاندیداها را از ثبت نام محروم کردند این هم همان روش است. (برنا)

* چهار: رئیس‌جمهور ایده‌آل حسین دهقان؛ گزیده گفت‌وگوی کاندیدای انتخابات‌۱۴۰۰‌ را بخوانید: من همیشه می‌گویم اگر در این کشور حذم و دوراندیشی و جامعه‌نگری آقای هاشمی و نجابت و ادب و تکریم مردم آقای خاتمی و جسارت و شجاعت آقای احمدی‌نژاد را جمع کنیم رئیس‌جمهور خوبی به دست می‌آید. (خبر فوری)

* پنج: زهرا شجاعی هم کاندیدا شد؛ زهرا شجاعی دبیر کل مجمع زنان اصلاح‌طلب نیز که اسمش در لیست پیشنهادی جبهه اصلاحات قرار دارد، گفت: بنده از پیش برای کاندیداتوری برنامه داشتم اما اکنون تصمیمم برای کاندیداتوری قطعی است. (تسنیم)

* شش: عارف: رابطه‌ام با خاتمی بد نیست؛ گزیده مصاحبه محمدرضا عارف با روزنامه آرمان ملی: «روابط ما همیشه بسیار خوب بوده است و در طول دهه‌های گذشته من همواره از رهنمودها و نظرات مشورتی ایشان استفاده کرده‌ام. این شایعات هم شیطنت برخی افراد و رسانه‌هاست. رابطه من و آقای‌خاتمی اظهر من الشمس است و ربطی به حضورم در دولت ایشان و موضوعات دیگر ندارد. قبل ازاینکه همکار رسمی آقای خاتمی در دولت بشوم، برای هر کاری با ایشان مشورت می‌کردم چون ایشان بزرگتر ما بودند. تا امروز هم این مسیر ادامه دارد.»

کدخبر: ۳۸۷۸۸۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر