کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۷۳۹۵۱
تاریخ خبر:

تازه این بازی دوستانه بود آقای کالدرون!

روزنامه هفت صبح | سه شوخی با امیرحسین فتحی مدیرعامل ‌استقلال‌، اخراج کمال کامیابی‌نیا و شجاع خلیل‌زاده در بازی دوستانه با فولاد و قرارداد هفت میلیاردی بیرانوند.

***کاش حداقل معنی کمترین را می‌دانستی!
در این سال‌ها مدیران عامل دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در مصاحبه‌های‌شان کم گاف نداده‌اند. از رویانیان که در محفلی به صراحت اعلام کرد همه ما لنگی هستیم تا سیدرضا افتخاری که یکی، دو روز بعد از حضورش در استقلال به عنوان مدیرعامل مدعی شد به دنبال کسب ستاره چهارم برای استقلال است! آن هم در شرایطی که استقلال حدود ۲۰ سال است که در رویای کسب ستاره سوم است. حالا اما امیرحسین فتحی مدیرعامل فعلی استقلال هم حرف جالبی زده است.

او سه روز پیش به محل تمرین بازیکنان این تیم رفت و در جمع آنها اعلام کرد ‌ کمترین انتظار از این تیم استقلال، گرفتن هر سه جام است! گفتن این حرف اگر از روی اعتماد و روحیه دادن به بازیکنان باشد مشکلی نیست اما دو نکته مهم وجود دارد. نکته اول این که ممکن است از همین حالا که هنوز لیگ برتر شروع نشده بازیکنان استقلال را تحت فشار روحی و ذهنی قرار بدهد. نکته دوم اما این است که اگر کمترین توقع گرفتن هر سه جام است، بیشترین توقع از استقلالی‌ها چیست؟ مگر کلا استقلال امسال قرار است در چند جام شرکت کند که کمترین انتظار از آنها قهرمانی در سه تا از این جام‌هاست؟

لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا سه تورنمنتی است که استقلال باید در آن شرکت کند. در هفت سال اخیر هم از این همه جام، فقط یک بار جام حذفی را برده و حالا جناب مدیرعامل مدعی می‌شود که کمترین توقع او از بازیکنانش گرفتن سه‌گانه است! نکند آقای فتحی معتقد است استقلال اگر بخواهد می‌تواند لیگ قهرمانان اروپا و جام باشگاه‌های جهان را هم ببرد اما ایشان منت گذاشته‌اند و به کسب همین سه گانه ساده و معمولی راضی‌اند؟

*** تازه این بازی دوستانه بود آقای کالدرون!
در بازی تدارکاتی بین دو تیم پرسپولیس و فولاد خوزستان که سه روز پیش برگزار شد، شاگردان جواد نکونام با دوگل پرسپولیس را مغلوب کردند‌ اما مهم‌تر و نگران‌کننده‌تر از نتیجه بازی، اخراج شدن دو بازیکن پرسپولیس در این بازی دوستانه بود. حدس زدن نام این دو بازیکن هم اصلا سخت نیست.

کمال کامیابی‌نیا و شجاع خلیل‌زاده پیش از این بارها و بارها کارت‌های زرد و قرمز گرفته‌اند اما اینکه در بازی‌های دوستانه هم اینقدر خشن و عصبانی باشند به شدت باعث نگرانی گابریل کالدرون شده است. رفتار آنها آنقدر بد بوده که داور این بازی دوستانه در پایان مدعی شده اگر بازی رسمی بود حتما رفتار آنها را به کمیته انضباطی گزارش می‌کرد! می‌گویند خود کالدرون هم به شدت از دست شجاع و کمال عصبانی شده و نگران تکرار رفتارهای آنها در بازی‌های رسمی شده است. البته بد نیست برای اینکه کالدرون کمی آرام شود، فیلم بازی‌های فصل گذشته شجاع را به او نشان بدهند.

بازی‌های او مقابل سایپا، استقلال، استقلال خوزستان، سپاهان در نیمه‌نهایی جام حذفی و … بازی‌هایی بودند که شجاع در آنها باید اخراج و محروم می‌شد اما حتی کارت قرمز هم نگرفت. پس بهتر است کالدرون زیاد نگران شجاع نباشد چون داوران می‌ترسند که او را اخراج کنند و در نهایت به یک کارت زرد به او بسنده می‌کنند حتی اگر آنها را کتک بزند! درباره کمال هم باید به کالدرون یادآوری کرد که کلا نباید زیاد‌ روی او حساب کند. کمال در هر دو بازی یک بار کتفش از جا در می‌رود ‌ و کالدرون از همین حالا باید به غیبت‌های پرتعداد کمال در ترکیب پرسپولیس عادت کند.

*** قرارداد هفت میلیاردی بیرانوند؛ چرا که نه؟
هفته گذشته خبری منتشر شد که در آن ادعا شده بود قرارداد جدید بیرانوند با پرسپولیس هفت میلیارد تومان است! البته این خبر هنوز تایید نشده اما حتی اگر درست هم باشد، خیلی عجیب نیست. در واقع اگر قرار باشد یک نفر در فوتبال ایران چنین پولی را بگیرد، آن یک نفر بیرانوند است.

به همین پرسپولیس نگاه کنید، همین تازگی‌ها فاش شد که قرارداد مهدی شریفی که یک نیم‌فصل روی نیمکت نشست یک و نیم میلیارد بود! یا همین رادوشوویچ که قراردادش ۳۰۰ هزاردلار است؛ چیزی در حدود ۴ تا ۵ میلیارد تومان! خب وقتی رادوی نیمکت‌نشین که کلا در طول فصل پنج بازی هم برای پرسپولیس انجام نمی‌دهد، اینقدر پول می‌گیرد آیا قرارداد بیرانوند نباید هفت میلیارد تومان باشد؟ در استقلال هم همین وضعیت است! وقتی وریا غفوری مدعی می‌شود که برای تمدید قرارداد با استقلال دو میلیارد تومان به این تیم تخفیف داده، ببینید مبلغ قراردادش چقدر بوده که راضی به تخفیف دو میلیاردی شده است.

گفته می‌شود قرارداد سیدحسین حسینی هم در همین حدود است. البته که این جور قراردادها فقط محدود به استقلال و پرسپولیس نیست و می‌گویند امسال تراکتور و سپاهان دست دو تیم پایتخت را از پشت بسته‌اند. مثلا کی‌روشی که به ادعای خود سپاهانی‌ها از تراکتور پیشنهاد ۹۰۰ هزار دلاری داشت، با چه مبلغی راضی به ماندن در سپاهان شده، یا رضا اسدی که پیشنهادش به سپاهان، دو برابر ملی‌پوشان این تیم بوده، سه ساعت بعد به تراکتور رفته و قرارداد بسته! درباره رشید مظاهری هم شایعاتی هست که با شنید‌نش مخ‌مان سوت می‌کشد! حالا در چنین آشفته‌بازاری، آیا بیرانوند نباید با پرسپولیس قرارداد هفت میلیاردی ببندد؟

کدخبر: ۲۷۳۹۵۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر