کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۳۶۳۷۳
تاریخ خبر:

تازه‌ترین گزارش از وین؛ رایزنی‌ها به نحوه اجرای توافقات رسید

مذاکره کنندگان ارشد روسیه و سه کشور اروپایی در ادامه مذاکرات فشرده دیپلماتیک روز پنجشنبه درباره نحوه اجرای توافقات احتمالی در مذاکراتی که با محور رفع تحریم‌ها در پایتخت اتریش جریان دارد گفت‌وگو کردند. میخائیل اولیانوف عصر پنجشنبه با انتشار پیامی در توئیتر از برگزاری این ملاقات خبر داد و نوشت: این بار، از جمله، ایده‌های آن‌ها (سه کشور اروپایی) در مورد اجرای توافق آتی، شامل توالی گام‌هایی که در طول فرآیند اجرا باید برداشته شوند، بحث کردیم.

وی در حالی این مطلب را بیان کرد که دیروز برای نخستین بار در دور هشتم، کارگروه کارشناسی سوم موسوم به تمهیدات اجرایی با حضور کارشناسان ایران، اتحادیه اروپا و ۱+۴ تشکیل جلسه داد. این کارگروه بر نحوه اجرای توافقات احتمالی، از جمله راستی‌آزمایی اقدامات طرف مقابل، متمرکز است.

در این جلسه پیشرفت‌های صورت‌گرفته در زمینه تکمیل بخش‌های باقی‌مانده دو متن تحت بررسی این کارگروه مورد بحث و بررسی قرار گرفت. راستی‌آزمایی اقدامات آمریکا، مهمترین موضوع مورد بحث در این نشست بود و جلسه در فضایی مثبت و سازنده برگزار شد.

بر اساس این گزارش، اصل راستی‌آزمایی که زمانی جزو موضوعات اصلی مورد مخالفت طرف‌های غربی بود، اکنون به رسمیت شناخته شده و بحث در خصوص ساز و کارهای انجام راستی‌آزمایی همچنان ادامه دارد.

ساعاتی پیش علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد ایران برای ادامه رایزنی‌های دیپلماتیک با طرف‌های اروپایی در خصوص مسائل مربوط به رفع تحریم‌ها وارد هتل کوبورگ شد. دیدار با انریکه مورا هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام و سه کشور اروپایی از جمله برنامه‌های وی اعلام شده است.

هیات جمهوری اسلامی ایران با جدیت و اختیارات لازم برای حصول توافق پایدار و قابل اتکا در مذاکرات حضور دارد و درصورتی که طرف مقابل آمادگی جدی‌تری برای لغو تحریم‌ها داشته باشد زمان دست یابی به توافق نهایی کوتاه‌تر خواهد بود.

منبع: ایرنا

کدخبر: ۴۳۶۳۷۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر