کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۷۰۲۰۷
تاریخ خبر:

تازه‌ترین وضعیت سیل در سراسر کشور

در پی وقوع بارش‌های شدید در چند روز اخیردر کشور اکثر استانها درگیر سیل و آبگرفتگی شده است که این مساله خسارات جانی و مالی زیادی به همراه داشته است.

۱۱ فوتی و ۴ مفقودی در سیل فیروزکوه
محسن منصوری استاندار تهران به خانواده های جان باختگان حادثه سیل تسلیت گفت و افزود: تعداد فوتی ها در سیل فیروزکوه ۱۱ نفر و تعداد مفقودی ها به ۴ نفر رسید. محسن منصوری با اشاره به آخرین وضعیت امدادرسانی به سیل‌زدگان شهرستان فیروزکوه اظهار داشت: خدمت رسانی در روستای مزداران فیروزکوه توسط نیروهای امدادی پیگیری می‌شود، چرا که این روستا بیشترین خسارت را داشته است.
وی ادامه داد: تاکنون ۱۱ فوتی قطعی داریم که برخی از آنها مسافر و برخی از افراد بومی بودند و تعداد مفقودی ها نیز به چهار نفر کاهش یافته است.
استاندار تهران عنوان کرد: تقسیم کار منطقه‌ای صورت گرفته و هر شهرستان استان، معین یک روستا شده است و اگر شرایط آب و هوایی اجازه دهند وضعیت چهار نفر مفقودی نیز امروز تعیین تکلیف می‌شود.

وضعیت سیل در آمل
نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی در رابطه با خسارات سیل اخیر در حوزه انتخابیه اش می‌گوید خوشبختانه خسارت جانی چندانی نداشتیم و به چند مرکز پرورش ماهی که در بستر رودخانه قرار داشتند خسارت مالی تا ۲۰ میلیارد تومان وارد شده است. او توضیح داده در آمل خسارت جانی آنچنانی نداشتیم و فقط یک مورد فوتی در جاده کِرف در بخش لاریجان داشتیم. همچنین چند کیلومتر جاده آن روستا نیز از بین رفته و دسترسی به آن وجود ندارد که مسئولان مشغول امدادرسانی هستند و امدادرسانی به سیل زدگان همچنان ادامه دارد.

در یزد چه می‌گذرد؟
رئیس سازمان اورژانس استان یزد از فوت شش تن و مصدومیت ۱۰ نفر تاکنون در سیل خبر داد. احمد دهقان می‌گوید تاسفانه در حوادث مرتبط با سیل در استان شش فوتی داشتیم که اکثر آن‌ها به دلیل سهل‌انگاری و عدم توجه به هشدارها جان خود را از دست دادند. ۱۰ نفر در سیل اخیر نیز مصدوم شده که البته حال عمومی آنان خوب است. حوادث ترافیکی در روزهای اخیر افزایش داشته و شاهد تصادف‌های زیادی هستیم.

سیلاب به ۳۰ مزرعه پرورش ماهی الیگودرز آسیب وارد کرد
کیارش بیرانوند مدیرکل شیلات لرستان گفت: طی سیلاب شب گذشته به ۳۰ واحد مزرعه پرورش ماهی در شهرهای الیگودرز و شول‌آباد خسارت وارد شده است. یش‌بینی‌ها این است که حداقل ۷۰۰ لغایت ۸۰۰ تن ماهی در این مزارع تلف شده باشند.
نماینده الیگودرز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سیل اخیر خسارات زیادی به دو بخش «زز و ماهور» و «ذلقی» وارد کرده است، گفت که زیرساخت ها، مزارع پرورش ماهی، کانال های انتقال آب و جاده های بین مزارع آسیب جدی دیده اند.

آبگرفتگی منازل در سطح شهر همدان
مدیرکل مدیریت بحران استان همدان از آبگرفتگی در برخی مناطق استان به دنبال رگبار باران در شب گذشته خبر داد و گفت در سطح شهر همدان نیز آبگرفتگی‌ منازل مسکونی را داشتیم. علیمردان طالبی تاکید کرد رگبار باران در شب گذشته خسارت‌هایی در شهرستان کبودراهنگ، دو روستا در شهرستان فامنین و بخش شراء شهرستان همدان داشته است.

امدادرسانی هلال احمر کرمان به بیش از ۳۵۰۰ نفر
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با اشاره به ششمین روز از عملیات امدادونجات به سیل زدگان گفت: بیش از ۳۵۰۰ نفر در ۱۰۶ شهر و روستای متاثر از سیل در سراسر استان امدادرسانی شدند.

رضا فلاح امروز هشتم مردادماه در این رابطه بیان کرد: در پی فعالیت سامانه بارشی مونسون در نقاط مختلف استان از روز دوشنبه سوم مردادماه جاری تا کنون در ششمین روز از عملیات امدادونجات، نیروهای هلال احمر به ۳ هزار و ۵۳۸ متاثر از سیل امدادرسانی کردند.

وی با اشاره به تخلیه آب ۲۱۵ منزل مسکونی افزود: امدادگران جمعیت هلال احمر ۱۱۳ خودرو محاصره در سیل در شهرستان های رفسنجان، سیرجان، شهربابک، راور، زرند و رودبارجنوب رهاسازی کردند.

فلاح با اشاره به مفقودی ۲۰ نفر در سیل های اخیر در استان خاطرنشان کرد هشت نفر از مفقودین توسط نیروهای هلال احمر پیدا شدند.در پی بارندگی های اخیر، حدود ۴ میلیون مترمکعب آب وارد سد جیرفت و حدود ۱۰۰ میلیون مترمکعب آب به سد تنگوئیه سیرجان وارد شده است.این بارندگی‌ها تا این لحظه به آثار تاریخی شهرستان‌ها خسارت جدی وارد نکرده و موجب تخریب آنها نشده است.

کدخبر: ۴۷۰۲۰۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر