کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۸۲۹۶۳
تاریخ خبر:

تاریخ‌سازی اینتر با آنتونیو کونته

روزنامه هفت صبح | عصر شنبه و در ادامه رقابت‌های هفته ششم سری A اینترمیلان در لوئیجی فراریز مهمان سمپدوریا بود و موفق شد با پیروزی ۳بریک، ششمین برد متوالی خود را هم کسب کرده و تا پایان هفته ششم با ۱۸ امتیاز کامل صدرنشین شود. اینترمیلان از ابتدای فصل لچه (۴-صفر)، کالیاری (۲-۱)، اودینزه (۱- صفر)، میلان (۲- صفر) و لاتزیو (۱- صفر) را هم شکست داده و اکنون به رکورد شش پیروزی متوالی در ابتدای فصل رسیده است؛ رکوردی که پیش از این در تاریخ پرافتخار این باشگاه، تنها یک بار دیگر تکرار شده است.

اینترمیلان پیش از فصل ۲۰-۲۰۱۹ و با آنتونیو کونته تنها یک بار دیگر و در فصل ۶۷-۱۹۶۶ موفق به کسب پیروزی در هر شش هفته نخست فصل شده بود. اینترمیلان در آن فصل و به همراه هلنیو هررای کبیر در برابر فوجیا (۴- صفر)، ویچنزا (۲- صفر)، آتالانتا (۵- صفر)، اسپال (۲-۱)، لچه (۲- صفر) و برشا (۱- صفر) به پیروزی رسیده بود. البته این پایان کار پسران هررا نبود و افعی‌ها در هفته هفتم نیز ۲بر صفر تورینو را شکست دادند و سرانجام در هفته هشتم به تساوی بدون گل برابر رم رضایت دادند.

البته شاید این آمار و برابری آن با آمار آن فصل تنها موجب نگرانی طرفداران اینتر شود، چرا که اینتر هررا در فصل ۶۷-۱۹۶۶ به‌رغم کسب برد در هفت مسابقه نخست فصل، نتوانست به جام قهرمانی دست یابد. اینترمیلان در هفته سی‌و چهارم و پایانی آن فصل یک بر صفر مغلوب مانتووا شد و همزمان، یوونتوس با هدایت هریبرتو هررا ۲بریک لاتزیو را شکست داد تا با ۴۹ امتیاز و یک امتیاز بیشتر از اینتر، برای سیزدهمین بار قهرمان سری‌A شود.

اینتر که در تاریخ خود سه بار قهرمان اروپا شده، در همان فصول هم نتوانسته فصل را چنین با قدرت آغاز کند. اینتر در فصل ۶۴-۱۹۶۳ در همان هفته دوم یک بر صفر به ویچنزا باخت و در پایان هفته ششم ، چهار برد، یک تساوی و یک شکست در کارنامه خود ثبت کرده بود. البته شاگردان هررا به‌رغم قهرمانی در جام باشگاه‌های اروپا در سری A به توفیقی نرسیدند و بعد از برابری امتیازات در صدر جدول، پلی‌آف قهرمانی را ۲بر صفر به بولونیا واگذار کردند.

یک فصل بعد، اینتر هررا جبران مافات کرد و ضمن دفاع از قهرمانی خود در اروپا، قهرمان فصل ۶۵-۱۹۶۴ سری‌A هم لقب گرفت. اما شروع آنها حتی از فصل قبل هم متزلزل‌تر بود. اینتر تا پایان هفته ششم سه برد و سه تساوی داشت و در برابر وارسه، لاتزیو و رم امتیازات را تقسیم کرده بود. اینتر در این فصل با ۵۴ امتیاز و فاصله‌ای سه امتیازی نسبت به میلان قهرمان سریA شد.

بعد از ۴۵ سال انتظار برای قهرمانی دوباره در اروپا، ژوزه مورینیو ناجی بنه‌آماتا شد و این باشگاه را برای اولین بار در تاریخش به سه‌گانه رساند. اینتر مورینیو در همین فصل کار خود در سری آ را با تساوی خانگی یک-یک برابر باری آغاز کرد و بعد از چهار پیروزی متوالی، در هفته ششم یک بر صفر به سمپدوریا باخت. اینتر در این فصل با ۸۲ امتیاز (تنها ۲ امتیاز بالاتر از رم) قهرمانی در سریA را جشن گرفت. در بین فصل‌های ۲۰ تیمی سریA ، اینترمیلان بهترین عملکرد خود را در فصل ۰۷-۲۰۰۶ به ثبت رسانده است؛

فصلی که اینتر در غیاب یوونتوس با کسب ۳۰ برد از ۳۸ مسابقه و ثبت تنها یک شکست، با ۹۷ امتیاز و اختلافی ۲۲ امتیازی نسبت به رم، مقتدرانه قهرمان شدند‌ اما شاگردان روبرتو مانچینی در همان فصل هم نتوانسته بودند در پایان هفته ششم ۱۸ امتیازی شوند، چرا که دو تساوی یک-یکمقابل سمپدوریا و کالیاری آنها را با چهار برد و دو تساوی، در پایان هفته ششم ۱۴ امتیازی کرده بود. اینتر آنتونیو کونته مدل ۲۰-۲۰۱۹ از فصول قهرمانی در اروپا و بهترین فصل این تیم در تاریخ سریA هم بهتر نتیجه گرفته است. آیا سریA بعد از ۸ سال بالاخره قهرمان جدیدی به خود خواهد دید؟

شش برد پیاپی؛ برای دومین بار در تاریخ
دیدار سمپدوریا-اینتر در هفته ششم سریA با برتری ۳بریک شاگردان کونته خاتمه یافت تا او به رکوردشکنی در این باشگاه ادامه بدهد. آنتونیو کونته که هفته گذشته با برتری مقابل لاتزیو، اولین مربی تاریخ اینتر شد که از پنج بازی نخست خود روی نیمکت این تیم به پنج برد در سریA می‌رسد، در این هفته نیز با غلبه بر سمپدوریا، رکورد دیگری به نام خود ثبت کرد. به نقل از اوپتا؛ نراتزوری فقط دو بار فصل جدید سریA را با شش برد متوالی آغاز کرده است. فصول ۱۹۶۷/۱۹۶۶با هلنیو هررا و ۲۰۲۰/۲۰۱۹ با آنتونیو کونته.

افعی‌ها در این دو فصل از شش بازی نخست خود در سریA به شش برد رسیده‌اند. در فصل ۱۹۶۷/۱۹۶۶، اینتر با وجود چنین شروع درخشانی، در نهایت قهرمان سریA لقب نگرفت و نایب‌قهرمان شد. در آن فصل پس از شکست یک بر صفر اینتر مقابل مانتوا، یوونتوس در هفته پایانی، صدر جدول را از اینتر گرفت و به اسکودتو رسید. لازم به ذکر است آاس رم، رکورددار بیشترین برد پیاپی در آغاز فصل است. جالوروسی با رودی گارسیا در ۱۰ هفته نخست فصل ۱۴/۲۰۱۳ به رکورد ۱۰ برد پیاپی رسید.

کونته: این نتیجه تلاش همه ماست
آنتونیو کونته سرمربی اینتر بعد از این پیروزی ارزشمند، گفت: «اول از همه باید به تیمم تبریک بگویم چون خیلی خوب ظاهر شدیم و فوتبال بسیار با برنامه‌ای به نمایش گذاشتیم. در دقایق زیادی هم ۱۰ نفره بازی کردیم با این حال آنچه ‌ اهمیت داشت این بود که انرژی زیادی صرف کردیم و در پایان نتیجه داد و توانستیم به آنچه می‌خواهیم برسیم.

طبیعی است وقتی یک تیم ۱۰ نفره می‌شود، معمولا به کارهای دفاعی روی می‌آورد تا گل نخورد ولی ما علاوه بر بازی دفاعی توپ را هم در اختیار داشتیم. اخراج سانچز در این بازی غیرمنتظره بود. او توانست در این دیدار گلزنی کند و خودش را نشان دهد. این شش پیروزی پیاپی نتیجه تلاش زیاد بازیکنان و تمام اعضای تیم بوده است.

من خوشحالم بازیکنان شرایط را درک می‌کنند و توانستند آنچه ‌ می‌خواهیم را در زمین نشان دهند.» اینتر با ۱۸ امتیاز از شش دیدار مقتدرانه در صدر جدول قرار دارد و یوونتوس با دو امتیاز کمتر یعنی ۱۶ امتیاز در تعقیب این تیم به سر می‌برد. هفته آینده حساس‌ترین دیدار نیم‌فصل نخست لیگ ایتالیا برگزار می‌شود و اینتر بدون آلکسیس سانچز محروم باید برابر یوونتوس قرار گیرد.

کدخبر: ۲۸۲۹۶۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر