کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۳۸۰۳۶
تاریخ خبر:

تاج تلویزیون روی سر چه کسانی می‌نشیند؟

روزنامه هفت صبح | نامزدهای جوایز امی ‌که چیزی شبیه اسکار برای محصولات تلویزیونی است، اواخر جولای اعلام می‌شود. از آنجایی که کسب‌و‌کار تلویزیون در دوران کرونا رونق هم داشته، امی ‌جزو معدود جوایزی است که زمان اعلام نامزدها و مراسمش را به تعویق نینداخته است. سال گذشته در بخش درام سریال «بازی تاج و تخت» و در بخش کمدی سریال «فلی‌بگ» جایزه‌های اصلی را به خانه بردند. امسال تعداد سریال‌هایی که در بخش‌های مختلف مورد داوری قرار می‌گیرند، از سال گذشته بیشتر شده و ۳۵سریال به تعداد سریال‌ها افزوده شده است.

فقط در بخش درام ۱۹۹سریال باهم رقابت می‌کنند و در بخش کمدی هم تعداد سریال‌های شرکت‌کننده در جوایز امی ‌امسال ۱۱۱تاست. اعلام شده که امسال هم مجری مراسم جیمی‌ کیمل است و البته خیلی‌ها کنجکاوند بدانند که چطور قرار است وسط بیماری همه‌گیر کووید۱۹ جشن امی ‌برگزار شود. محصولات تلویزیون که از ابتدای ژوئن ۲۰۱۹ تا انتهای ماه می ‌۲۰۲۰ از آنتن تلویزیون پخش شده‌اند، می‌توانند در رای‌گیری امسال امی ‌شرکت کنند. این‌ها نظرات تحلیلگران گلددربی درباره بخش‌های مختلف امسال امی ‌است.

*** بهترین سریال کمدی
پیش‌بینی نامزدها: خانم میزل شگفت‌انگیز، شتز کریک(Shitt's creek)، جای خوب، رامی، مرده از نظر من
در‌حالی‌که طبق پیش‌بینی‌ها در بخش سریال «درام»، سریال «وراثت» با فاصله اول است و بقیه سریال‌ها هم نسبتا فاصله معقولی از هم دارند، در بخش کمدی همه‌چیز پیچیده‌تر است. از جمله این‌که جای این پنج‌ سریال روی نمودار با هم عوض می‌شود. «خانم میزل شگفت‌انگیز» محصول شبکه آمازون‌پرایم سال ۲۰۱۷ برای اولین‌بار روی آنتن رفت و منتقدان و مخاطبان را مسحور خودش کرد. ریچل برازناهان که نقش اول سریال را بازی می‌کند، چندین جایزه گرفت. او نقش خانم میزل، زن خانه‌داری را در اواخر دهه ۵۰ میلادی بازی می‌کند که در شهر نیویورک زندگی می‌کند. عاشق شوهرش است که دوست دارد کمدین شود اما واقعیت این است که شوهر او استعداد چندانی ندارد. یک‌روز که خانم میزل بدشانسی زیاد آورده به یک باشگاه می‌رود و ناخواسته قصه روزش را تعریف می‌کند و آن‌جاست که متوجه می‌شود به‌عنوان یک استندآپ‌کمدین چه استعداد نابی دارد.

«شتز کریک» کمدی کانادایی شبکه CBC سیتکام است. هشتاد اپیزود کوتاه در شش‌فصل. داستان خانواده ثروتمند رز است. جانی نجیب‌زاده‌ای صاحب یک کلوب ویدئو و همسرش که سابقا بازیگر سریال‌های آبکی بوده، مویرا و فرزندان نوجوانشان دیوید و الکسیس بعد از این‌که سرشان کلاه می‌گذارند، ورشکسته می‌شوند و کل ثروتشان را از دست می‌دهند. آن‌ها مجبور می‌شوند در شهر کوچکی به نام شتز کریک دوباره زندگی‌شان را از نو بسازند. شهر کوچکی که جانی سال ۱۹۹۱ به‌عنوان شوخی و به‌جای هدیه تولد به دیوید داده بود!

«جای خوب» کمدی فانتزی شبکه NBC است که چهارمین فصل آن در امی‌ مورد داوری قرار می‌گیرد. داستان الئنور شلستروپ(با بازی کریستن بل) که در زندگی بعد از مرگ به جای خوب فرستاده می‌شود. داستان سریال در زندگی بعد از مرگ می‌گذرد. جایی که آدم‌ها را به جای خوب یا جای بد می‌فرستند. طبعا معیارهای انتخاب انسان‌ها برای رفتن به جای خوب خیلی سختگیرانه است.سریال کمدی «رامی» که خالقش رامی ‌یوسف است، به نسبت بقیه تازه‌وارد محسوب می‌شود. اولین فصل آن سال ۲۰۱۹ از شبکه هولو پخش شد و فصل دوم آن اردیبهشت‌ماه روی آنتن رفت در‌حالی‌که ماهرشالا علی هم به جمع بازیگرانش اضافه شده بود. سریال بیشتر به این دلیل ستایش شد که برخلاف بقیه محصولات آمریکایی تصویری ستایش‌آمیز از مسلمانان ارائه می‌دهد. سریال درباره نسل اول مسلمانان آمریکایی است که در نیوجرسی زندگی می‌کردند.

«مرده از نظر من» کمدی سیاه شبکه نتفلیکس است که در مراسم قبلی امی‌ نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش اول کمدی شده بود. این سریال داستان دوستی میان جن و جودی است. جن که تازه همسرش را از دست داده، سعی دارد با تراپی و تمرین و روش‌های مختلف از این دوران گذر کند. او از خشم به‌عنوان راهی برای بروز اندوهش استفاده می‌کند. او با جودی که نامزدش را بر اثر بیماری قلبی از دست داده، در یکی از جلسات گروه درمانی آشنا می‌شود. در‌حالی‌که جن فقط به تاریکی می‌اندیشد، جودی سعی دارد نیمه مثبت هر چیزی را ببیند.

*** بهترین سریال درام
پیش‌بینی نامزدها:وراثت، اوزارک، تاج، بهتره با سائول تماس بگیری.«وراثت» درامی ‌با شوخ‌طبعی سیاه و کنایه‌آمیز است. محصول شبکه اچ.بی.او که پخش آن از سال ۲۰۱۸ شروع شد و فصل سوم آن هم امسال پخش خواهد شد. سریال داستان خانواده روی است. آن‌ها صاحب یک مجموعه زنجیری از رسانه‌ها هستند. لوگان روی، پدر و رئیس خانواده است که وضعیت سلامتش رو به وخامت گذاشته. چهار فرزندش که هرکدام یک‌جور سبک زندگی دارند و به‌نوعی به کمپانی وصل هستند، خودشان را برای آینده بدون پدر آماده می‌کنند. رقابتی برای سلطه بر شرکت بین آن‌ها درمی‌گیرد.

سریال «اوزارک» درام جنایی محصول شبکه نتفلیکس است. ماجرا نقشه پولشویی یک کارتل مواد مخدر مکزیکی است که به شکست می‌انجامد. جیسون بیتمن و لارا لینی، نقش زوجی را بازی می‌کنند که بعد از لورفتن نقشه‌شان خانواد‌ه‌شان را به منطقه اوزارک می‌برند. اما وقتی به آنجا می‌رسند هم با مافیای محلی درگیری پیدا می‌کنند. در فصل سوم سریال «تاج» که سال گذشته از شبکه نتفلیکس پخش شد، زندگی ملکه الیزابت در فاصله بین سال‌های ۱۹۶۴ تا ۱۹۷۷ روایت می‌شود.

زمانی که ‌هارولد ویلسون به‌عنوان نخست‌وزیر انتخاب می‌شود و با جشن ربع قرن سلطنت الیزابت به پایان می‌رسد. در این فصل مشخص می‌شود که مشاور هنری ملکه، جاسوس شوروی بوده و وینستون چرچیل هم می‌میرد. داستان فصل پنجم سریال «بهتره با سائول تماس بگیری» محصول شبکه AMC از جایی شروع می‌شود که فصل چهارم به پایان رسیده بود. سال ۲۰۰۴ است یعنی چند‌سال قبل از این‌که سائول گودمن با والتر وایت و جسی پینکمن آشنا شود.

*** بهترین بازیگر مرد درام
پیش‌بینی نامزدها: برایان کاکس، باب اودنکرک، جیسون بیتمن، جرمی ‌استرانگ.
شانس نامزدی برایان کاکس برای بازی در سریال «وراثت» زیاد است. او نقش بزرگ خانواده روی را بازی می‌کند که قرار است با مرگش همه‌چیز به‌هم بریزد. کاکس تا‌به‌حال دوبار برای سریال‌های دیگر نامزد دریافت جایزه امی ‌شده است. باب اودنکرک برای امی ‌غریبه نیست. از زمان «برکینگ بد» به‌عنوان بازیگر مکمل و حالا به‌عنوان نقش اول سریال «بهتره با سائول تماس بگیری». از ابتدای پخش این سریال او هر بار نامزد دریافت جایزه امی ‌شده است.

جیسون بیتمن برای بازی در سریال «اوزارک» شانسش را امتحان می‌کند. جیسون بیتمن یک‌بار برای کارگردانی سریال «اوزارک» جایزه امی‌ را گرفته اما تا‌به‌حال در زمینه بازیگری این سریال فقط نامزد امی‌ و گلدن‌گلوب شده است. جرمی ‌استرانگ هم برای بازی در نقش یکی از پسران روی در سریال «وراثت» شانس نامزدی امی‌ را دارد.

*** بهترین بازیگر زن سریال درام
پیش‌بینی نامزدها: الیویا کولمن، لارا لینی، جنیفر انیستون، جودی کومر.
الیویا کولمن برای بازی در نقش ملکه الیزابت در فصل جدید سریال «تاج» با اختلاف زیاد از بقیه صدرنشین است و تقریبا نامزدی‌اش حتمی ‌است. بعد نوبت به لارا لینی می‌رسد که برای بازی در سریال «اوزارک» شانس زیادی دارد. جنیفر انیستون هم یکی از آن‌هایی است که شاید برنده جایزه نشود اما نامزدی‌اش حتمی ‌به‌نظر می‌رسد. او برای سریال «شوی صبحگاهی» مطرح شده است. این سریال درباره یک برنامه موفق تلویزیونی است که مجری زن آن انیستون و بازیگر نقش مجری مرد، استیو کارل است.

خبر رسوایی مجری مرد که به گوش می‌رسد، ماهیت برنامه به‌خطر می‌افتد. انیستون سعی دارد جایگاه خودش و برنامه را حفظ کند اما مسئولان شبکه تمایل به حذف او دارند. آن‌ها یک دختر خبرنگار مشتاق محلی با بازی ریس ویترسپون را می‌آورند تا از این به بعد روبه‌روی انیستون بنشیند و برنامه را اجرا کند.
جودی کومر هم برای بازی در سریال «کیلینگ ایو» شانس زیادی برای نامزد شدن دارد. «کشتن ایو» داستان یک مامور امنیتی است که وظیفه پیدا می‌کند یک مجرم حرفه‌ای را تعقیب کند اما کم‌کم در حین موش و ‌گربه‌بازی رابطه‌ای بین این دونفر شکل می‌گیرد.

*** بهترین بازیگران مرد کمدی
پیش‌بینی نامزدها: اوژن لوی، تد دانسون، رامی ‌یوسف، لری دیوید، مایکل داگلاس.‌نظر می‌رسد سریال «شیتز کریک» شانس زیادی در امی ‌داشته باشد. اوژن لوی هم بازیگر این سریال است. لوی بارها نامزد جایزه امی ‌شده و هر بار این‌جایزه را برای نوشتن فیلمنامه به خانه برده است. او سال پیش هم برای سریال «شیتز کریک» نامزد دریافت جایزه امی ‌شده بود. تد دانسون برای بازی در سریال «جای خوب» شانس نامزدی جایزه امی ‌را دارد. او هم چندین نامزدی گلدن‌گلوب و امی ‌در کارنامه‌اش دارد و دوبار برای بازی در «جای خوب» پیش‌تر نامزد دریافت جایزه امی ‌شده است.

این اولین‌بار است که در صورت نامزدی رامی ‌یوسف به جوایز امی‌ راه پیدا می‌کند. البته شانسش کم نیست چون برای همین سریال «رامی» امسال برنده جایزه گلدن‌گلوب شد. سریال «اشتیاقت را کنترل کن»(Curb Your Enthusiasm) از سال ۲۰۰۰ پخش می‌شود و امسال صدمین اپیزودش پخش شد. خالق سریال هم لری دیوید است و خودش نقش اول را هم بازی می‌کند. این سریال داستان خیالی زندگی خود لری دیوید و مواجهه او با دوستانش است.

او نقش یک نویسنده تلویزیونی بازنشسته را در سریال بازی می‌کند. لری دیوید بارها نامزد جایزه امی‌ شده و برای خلق کمدی «ساینفیلد» که پدر «فرندز» محسوب می‌شود، جایزه امی‌ را به خانه برده. فصل اول سریال «اشتیاقت را کنترل کن» هم نامزدی‌های زیادی در امی ‌به‌دست آورد اما بعد از آن فراموش شد. مایکل داگلاس برای بازی در سریال «متد کامینسکی» در نقش سندی کامینسکی قبلا نامزد امی‌ شده است. او نقش یک بازیگر بازنشسته را بازی می‌کند که حالا یک مدرسه بازیگری دارد و شاهد رابطه‌اش با دخترش، شاگردانش و صمیمی‌ترین دوستش با بازی آلن آرکین هستیم.

*** بهترین بازیگران زن کمدی
پیش‌بینی نامزدها:کاترین اوهارا، ریچل برازناهان، کریستینا اپلیگیت، ایزا رای.فاصله کاترین اوهارا با ریچل برازناهان کم است اما هر دویشان با فاصله در صدر پیش‌بینی‌ها ایستاده‌اند. کاترین اوهارا برای بازی در سریال کمدی «شیتز کریک» در نقش همسر بازیگر، احتمالا نامزد دریافت جایزه می‌شود. ریچل برازناهان برای بازی در سریال «خانم میزل شگفت‌انگیز» پیش از این هم برنده جایزه امی ‌و هم گلدن‌گلوب شده است و این چندمین نامزدی او برای بازی در این سریال محسوب می‌شود.اما کریستینا اپلیگیت برای بازی در سریال «از نظر من مرده» شانس نامزدی جایزه امی ‌را دارد. او برای فصل قبل این سریال هم نامزد جایزه گلدن‌گلوب و هم امی ‌شد.

ایزا رای برای بازی در سریال «ناامن» شبکه اچ.بی.او شانس نامزدی دارد. این سریال براساس سریال دیگری به‌نام «دختر سیاه عجیب و غریب» ساخته شده که مغز متفکر آن سریال خود ایزا رای بود. داستان زندگی معاصر یک زن آفریقایی-آمریکایی و چالش‌هایی که با آن روبه‌روست. به‌طرز عجیبی شانس ال فانینگ در تحلیل‌ها برای نامزدی در این بخش کم است درحالی‌که او در سریال «کبیر» در نقش کاترین کبیر امپراطریس روسیه درخشید.

کدخبر: ۳۳۸۰۳۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر