کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۷۶۰۰۸
تاریخ خبر:

تاثیر همسران فوتبالیست‎‌های ایرانی در تصمیمات فوتبالی آنها

روزنامه هفت صبح | ‌ می‌گویند معمولا سرنوشت مائورو ایکاردی به دست همسر معروف و پرحاشیه‌اش وندا نارا رقم می‌خورد و اوست که در نهایت تصمیم می‌گیرد مائورو چه اقدامی انجام دهد. از این دست اتفاقات در فوتبال جهان زیاد رخ می‌دهد. همین حالا زندگی کردن دیوید بکام در آمریکا به دلیل علاقه همسر خواننده او به این کشور است.

کار به جایی رسیده که بکام یک باشگاه را هم در آمریکا خریداری کرده تا دیگر فکر بازگشت به انگلیس و زندگی در زادگاهش را نکند. این ماجراها اما به شکلی ظاهرا کمرنگ‌تر در فوتبال ایران هم رخ می‌دهد و همسران فوتبالیست‌ها تاثیر زیادی در تصمیمات فوتبالی آنها و حتی انتخاب تیم‌های‌شان دارند. اگرچه این موضوع به دلیل شرایط متفاوت فرهنگی و اجتماعی ایران با اروپا و آمریکا زیاد علنی نمی‌شود و حرف زدن درباره آن هم‌ آسان نیست.

*** علی دایی: اسطوره فوتبال ایران و آقای گل جهان، در اواخر دوران بازی خود ازدواج کرد. یعنی در حدود ۳۵ سالگی. او قبل از ازدواجش در تیم‌های مختلف و کشورهای مختلف بازی می‌کرد و محدودیتی برای سفر و زندگی در این کشورها نداشت‌ اما بعد از ازدواج، دایی فقط در تهران بازی و مربیگری کرده است. او بعد از ازدواجش در صبا‌باطری و سایپا بازی کرد و مربیگری‌اش هم به تیم ملی ایران و تیم‌های تهرانی مثل سایپا، نفت و راه‌آهن محدود شد.

البته گفته می‌شود اینکه او مربیگری در خارج از تهران و ایران را نمی‌پذیرد به دلیل بیزینس گسترده او در تهران است اما واقعیت این است که او در شهرهای دیگر هم بیزینس خود را دنبال می‌کند و دلیل اصلی حضور تقریبا همیشگی‌اش در تهران، ازدواج او و مشغله اقتصادی همسرش است.

ظاهرا همسر او هم در تهران فعالیت اقتصادی دارد و به همین دلیل دایی نمی‌تواند برای مدت‌های طولانی از تهران خارج شود. در سال‌های اخیر پیشنهادهایی از سپاهان، تراکتور و دیگر تیم‌های شهرستانی به او رسیده و حتی گفته می‌شود چند تیم در خاورمیانه هم به او پیشنهاد مربیگری داده‌اند اما او به دلیل مشغله خودش و همسرش هرگز نتوانسته به این پیشنهادها پاسخ مثبت بدهد.

*** کریم باقری: برخلاف علی دایی، باقری زود ازدواج کرد. کریم همین حالا دو پسر جوان دارد! او بعد از پیوستن به آرمینیا بیله‌فلد، از پول قرارداد با این تیم وارد تجارت مورد علاقه‌اش یعنی خرید کامیون شد. پدر همسرش هم یکی از تجار معروف تبریز در دنیای فرش است. گفته می‌شود ازدواج زودهنگام باقری یکی از عواملی بود که باعث شد او زودتر از همدوره‌ای‌هایش قید بازی در اروپا و دیگر کشورها‌ را بزند و ترجیح بدهد ‌ در ایران بازی کند.

او در مجموع حدود پنج سال در بیله‌فلد، النصر، چارلتون و السد بازی کرد و از سال ۸۱ به ایران برگشت و تا پایان دوران بازی‌اش در پرسپولیس ماند. بیزینس و البته ازدواج از جمله اتفاقاتی بودند که باعث شدند باقری کمتر از چیزی که تصور می‌شد در خارج از ایران موفقیت فوتبالی کسب کند.

*** رضا قوچان‌نژاد: مهاجم گلزن و خاطره‌ساز تیم ملی، از کودکی در خارج از ایران زندگی کرده است. چند سال پیش و بعد از اینکه رفت و آمدهایش به ایران زیاد شد، با سروین خواهر ساره بیات هنرپیشه ایرانی ازدواج کرد. به نظر می‌رسید با این اتفاق، دوران زندگی‌اش در اروپا به پایان خواهد رسید و او پس از ازدواج در ایران زندگی خواهد کرد.

اما این اتفاق نیفتاد و او و همسرش هنوز در اروپا زندگی می‌کنند. در یکی، دو سال اخیر چند بار پیشنهادهایی از تیم‌های ایرانی به گوچی رسید اما گفته می‌شود ‌ عدم تمایل همسر او به زندگی در ایران باعث شده تا گوچی قید بازی در ایران را بزند و در همان اروپا و در تیم‌های معمولی و زیر متوسط بازی کند.

*** کاوه رضایی: او چند سال پیش با فرنوش شیخی والیبالیست تیم ملی بانوان ایران ازدواج کرد. این اتفاق زمانی رخ داد که کاوه در فوتبال بلژیک توپ می‌زد. مدتی بعد هم شرایطی فراهم شد که همسر او هم به بلژیک رفت و در یکی از تیم‌های والیبال بانوان این کشور بازی کرد. در هفته‌های اخیر شایعه بازگشت کاوه به ایران و بازی در تیم‌هایی مثل استقلال و سپاهان شنیده شده‌ اما حضور همسر او با بازی در والیبال بلژیک، یکی از دلایل اصلی عدم بازگشت او به ایران است.

*** خسرو حیدری: او حالا دیگر پیشکسوت فوتبال ایران و استقلال محسوب می‌شود. خسرو با وجود اینکه سال‌ها در سطح بالایی بازی می‌کرد و پیشنهادهایی از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و آلمان داشت اما به دلیل اینکه نسبتا زود ازدواج کرده بود، نمی‌توانست خانواده‌اش را رها کند و به همین دلیل هرگز خارج از ایران بازی نکرد. حقوق بالای داخلی‌ها راه صعود او به اروپا را بسته بود.

*** علی کریمی: او البته در مقاطعی خارج از ایران فوتبال بازی کرد اما یک شایعه بزرگ درباره رد کردن پیشنهاد فوق‌العاده و مهم باشگاه اتلتیکومادرید توسط او وجود دارد. گفته می‌شود جادوگر فوتبال ایران به این دلیل پیشنهاد اتلتیکو را رد کرد که همسرش به زندگی در دوبی علاقه داشت و به همین دلیل، ترک کردن فوتبال امارات برای او دشوار بود. در نهایت کریمی یک فرصت بزرگ برای بازی در یکی از بهترین تیم‌های اروپا را به دلیل بی‌علاقگی همسرش از دست داد.

کدخبر: ۲۷۶۰۰۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر