کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۶۱۶۷۷
تاریخ خبر:

تاثیرگذاری باند عباس‌آباد در قرعه‌کشی خودرو واقعیت دارد؟

همزمان با قرعه‌کشی فروش خودرو برخی ادعا کردند باندی به اسم «باند عباس آباد» وجود دارد که با استفاده از ربات، در سیستم فروش خودرو نفوذ کرده و با هک سیستم تعداد زیادی، ثبت‌نام انجام می‌دهند.

بیشتر بدانید | شایعه‌ مطرح شده درباره باند عباس آباد کمی عجیب غریب است. می‌گویند آنها شرکت‌هایی هستند که در کار خرید و فروش حواله های خودرو فعالیت می‌کنند و چون اکثر دفاتر این شرکت‌ها و افراد در خیابان شهید بهشتی (عباس آباد) واقع شده، چنین نامی برایش انتاب کرده‌اند. شایعه‌ها می‌گویند این افراد با ایجاد اکانت‌های گسترده روی سایت‌هایی مثل دیوار و باما تصمیم می‌گیرند هنگام توزیع حواله‌ها، قیمت را کاهش و خرید را رونق دهند که پس از خرید، قیمت‌ها افزایش یافته و خودرو را عرضه می کنند؛ در حقیقت سیستم قرعه کشی باعث شده سود آنها در تفاوت قیمت کارخانه با بازار تضمین شود. این افراد با سرمایه‌های بیش از هزار میلیاردی، باعث کلاهبرداری در سیستم فروش خودرو می‌شوند و از طرفداران ویژه سیستم قرعه کشی و در تضاد با عرضه خودرو در بورس هستند.

خبرفوری درباره شایعه وجود باند عباس ‌آباد با مدیرعامل شرکت مگا، گفتگو کرده است: در گذشته که فروش خودرو در سایت انجام می‌شد و سایت در عرض پنج دقیقه بسته می‌شد هم بحث ربات باند عباس آباد مطرح شده بود، آن موقع می‌گفتند در مرحله‌ای ۳۰۰ هزار نفر خودرو ثبت نام می‌کردند و می‌گفتند ربات این کار را کرده اما اکنون این اتفاق نمی‌تواند رخ دهد. اکنون در سیستم فروش جدید، وضعیت خیلی بهتر شده است. در قدیم خودروساز خودرو را در اختیار نمایندگی قرار می‌داد و نمایندگی به هر کسی که می‌خواست خودرو را می فروخت، اما اکنون ۹۰ درصد افرادی که خودرو می‌خرند دلال نیستند و مردم واقعی هستند.

بیشتر بدانید | فساد ناشی از اختلاف قیمت کارخانه و بازار تاکنون پرونده‌های مشهوری ایجاد کرده است. سال ۹۹، رضا تقی‌زاده ماکویی معاون اسبق سایپا به جرم معاونت در اخلال در نظام توزیعی به ۱۵ سال حبس و ۶۱ ماه حبس تعزیری محکوم شدند.علاوه بر این، محمد عزیزی و فریدون احمدی دو تن از نمایندگان مشهور مجلس نیز به حبس محکوم شدند. وحید بهزادی و همسرش نجوا لاشیدایی هم به جرم اخلال کلان در بازار ارز و پیش خرید ۶۷۰۰ خودرو به اعدام محکوم شدند. همچنین در سال ۹۸، خان‌کرمی معاون فروش ایران خودرو به دلیل ایجاد شبکه رانتی فروش اینترنتی فروش محصولات ایران‌خودرو بازداشت شد

مدیرعامل شرکت مگا می‌گوید: حدودا چهار میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در طرح فروش خودرو ثبت نام کردند که نتایج در کمیته‌ای که سازمان‌های نظارت‌کننده هم حضور داشتند، اعلام شد. در ابتدای اجرای طرح سامانه یکپارچه تخصیص خودرو، تعدادی به عنوان نفرات اصلی و برخی به عنوان رزرو انتخاب شدند که اکنون اعلام شده به تمامی نفرات خودرو اختصاص می یابد.

کدخبر: ۴۶۱۶۷۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • mohammad.s.f.n

    وقتی قرعه کشی علنی و فرآیندش مشخص نیست م علومه که ابهام داره