کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۸۰۷۶۵
تاریخ خبر:

تاتا پانچ؛ آیا واردات خودرو از هند عملی می‌شود؟

روزنامه هفت صبح | کراس‌اوور هندی و مقرون به‌صرفه تاتا پانچ اخیرا رونمایی شد و هم‌اکنون شرکت تاتا نسخه ویژه‌ای از آن را با نام کامو ادیشن معرفی کرده است. مهم‌ترین تفاوت تاتا پانچ کامو ادیشن با نسخه استاندارد، تغییرات ظاهری در خارج و داخل خودرو است. این کراس‌اوور در قالب سه تیپ و با قیمتی بین 294 الی 366 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

رنگ اصلی بدنه تاتا پانچ کامو ادیشن، سبز خاصی است که تنها در خودروهای نظامی مشابه آن را دیده‌ایم. سایه سبز رنگ در کابین خودرو نیز مشاهده می‌شود و لوگو نسخه انحصاری روی گلگیر آن قرار دارد. بنابر اطلاعاتی که توسط تاتا منتشر شده‌اند، تاتا پانچ کامو ادیشن هم با گیربکس اتوماتیک هم با گیربکس دنده‌ای در دسترس خواهد بود.

مشخصات شاسي‌بلند هندي
نسخه کامو ادیشن از لحاظ طراحی بیرونی و داخلی نسبت به نسخه استاندارد خود تغییر پیدا کرده و مشتریان هندی می‌توانند آن را در سه تیپ و با قیمتی بین ۸ هزار و ۴۰۰ دلار تا ۱۰ هزار و ۵۰۰ دلار برابر با ۲۹۰ تا ۳۶۰ میلیون تومان در بازار هند خریداری کنند. البته به قیمت این خودرو در صورت ورود به بازار ایران هزینه‌های مختلفی اعم از تعرفه واردات، سود واردکننده، مالیات و شماره‌گذاری نیز اضافه خواهد شد. طراحان برای این نسخه رنگ سبز ویژه‌ای را در نظر گرفتند. در کابین این خودرو نیز از سایه سبز رنگ و طرح پیانو استفاده شده است. طراحان لوگوی نسخه کامو ادیشن را هم روی گلگیر این خودرو نصب کردند.

امكانات رفاهي خودرو
تاتا پانچ کامو ادیشن به امکاناتی چون چراغ‌های مه‌شکن، کروز کنترل، چراغ‌های روشنایی در روز، لامپ‌های LED، رینگ‌های 16‌اینچی، دوربین عقب، اتصالات بی‌سیم، سیستم چندرسانه‌ای به همراه نمایشگر 7‌اینچی و 6 بلندگو اشاره کرد. ضمن این‌که شاسی‌بلند هندی از درهایی با قابلیت باز شدن به شکل 90‌درجه و روف‌رک‌هایی برای نصب باربند سقفی نیز بهره می‌برد.

مشخصات فني
این شاسی‌بلند هندی و اقتصادی از یک پیشرانه ۱.۲ لیتری ۳ سیلند بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی برابر با ۸۶ اسب‌بخار و گشتاور ۱۱۳ نیوتن‌متر را به تولید برساند. قدرت تولید شده از این پیشرانه نیز طبق سفارش مشتریان توسط گیربکس‌های ۵‌سرعته دستی یا ۵‌سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

سرگرداني بين واردات خودرو از هند
اگرچه هنوز مشخص نيست كه از هند خودرو وارد ايران خواهد شد يا خير! چرا‌كه در شهريورماه، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو گفت: «خبرها حاکی از این است که خودروسازان رایزنی‌های اولیه برای واردات رنو از هند را آغاز کردند؛ به‌خصوص ایران‌خودرو که روی پلتفرم رنو کوئید کار می‌کند.» به گفته دادفر، واردات این خودروها نمی‌تواند اهداف دولت را محقق کند و همچنان مشکل خودرو در بازار پابرجا خواهد ماند و سریال قیمت‌های بالای خودرو در بازار داخلی با این دستورالعمل ادامه خواهد داشت.

اما در مهرماه، اميد قاليباف، سخنگوي وزارت صمت گفت، خودروهای هندی و برزیلی وارد کشور نمی‌شوند. شرکت‌های ایرانی با برندهای خوب اروپایی وارد مذاکره شدند و برخی از خودروهای کره‌ای باکیفیت که در رده خودروهای اقتصادی کره قرار گرفته‌اند، وارد کشور می‌شوند. خودروهای وارداتی باکیفیت خواهند بود و استانداردهای ۸۵‌گانه را نیز پاس می‌کنند.

در آيین‌نامه واردات خودرو نیز هیچ شرایطی برای منبع ارز در نظر نگرفته‌ایم. بانک مرکزی مسئول تخصیص و تامین ارز است. بنابراین منشا تامین ارز می‌تواند هر چیزی از جمله فرش و حتی رمزارز نیز باشد. اين گفته‌ها در حالي است كه منابع درگوشي از مذاكره با هند نيز خبر مي‌دهند و فعلا اين تناقض‌ها وجود دارد.

کدخبر: ۴۸۰۷۶۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر