کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۰۱۹۰۳
تاریخ خبر:

تابستان دوبرابر‌داغ برای مثلث هاچ‌بک‌ها

گروه خودرو| سال ۱۴۰۰ هنوز برای بسیاری از خودروها شروع نشده است. آن‌ها یا در مراحل پایانی مذاکرات برای ورود به بازار ایران‌اند یا دارند تست‌های فنی را می‌گذرانند. اما اکثریت این تازه‌واردها در کلاس کراس‌اوور هستند. مدت‌هاست خبر ورود هاچ‌بکی جدید به بازار منتشر نشده و همان گزینه‌های قبلی در حال رقابت برای جلب توجه خریداران‌اند. اما در بین آن‌ها هم بعضی موفق‌ترند. در حالی که اقبال بازار به خودروهایی مثل بایک سابرینا و دانگ‌فنگ H30 کراس نسبت به ماه‌های گذشته کاهش یافته سه خودرو با بالارفتن تقاضا برایشان افزایش قیمت را تجربه کرده‌اند.

کوییک R (مدل ۱۴۰۰ - ۱۶۰ میلیون)
اگر سال‌های قبل این تیبا ۲ بود که به عنوان پرفروش‌ترین خودرو از سبد محصولات سایپا شناخته می‌شد حالا از سال ۹۹ به اینور شاهد موفقیت رو به رشد کوییک آر هستیم. کوییک آر علاوه بر ظاهر زیبای دو رنگ در تریم داخلی و خارجی توانسته عنوان پرآپشن‌ترین خودروی کلاس کامپکت بی بازار را هم به دست بیاورد. مشتریان این هاچ‌بک دورنگ داخلی با پرداخت ۱۶۰ میلیون برای آخرین مدل کوییک آر به هاچ‌بکی دست پیدا می‌کنند که مجهز به سیستم تهویه نیمه اتوماتیک، فرمان دی‌کات، سنسور پارک دنده عقب، نمایش دمای محیط بیرون، صندوق‌پران با ریموت کنترلی، تنظیم برقی آینه‌های جانبی و ایزوفیکس است. در نهایت باید به هزینه نگهداری پایین کوییک آر اشاره کرد که در این شرایط اقتصادی چندان خرجی روی دست مالکانش نمی‌گذارد.
هیوندای i20 (مدل ۱۳۹۷ - ۷۷۵ میلیون)
بر خلاف نسل اول هیوندای i20 که با طراحی ساده و کابین کوچکش نتوانست موفقیت چندانی در بازار کسب کند نسل دوم این خودرو که به وسیله کرمان موتور مونتاژ شد به دلیل طراحی اسپرت (طراحی‌شده در استودیوی هیوندای در آلمان)، کیفیت ساخت قابل قبول، بازار کارکرده خوب و مجموعه‌ای پذیرفتنی از آپشن‌ها خیلی زود جایگاهش را در بازار پیدا کرد.
پیشرانه ۱٫۴ لیتری i20 قادر به تولید ۹۹ اسب بخار نیرو و ۱۳۴ نیوتن‌متر گشتاور است که برای ترددهای شهری مناسب است. این خودرو را به مصرف سوخت پایین (۶٫۷ لیتر) و استهلاک کمش می‌شناسند که باعث شده اقبال بیشتری نسبت به نمونه‌های کارکرده تویوتا یاریس هاچ‌بک در بازار نسبت به آن وجود داشته باشد.
رنو ساندرو استپ‌وی اتوماتیک (مدل ۱۳۹۹ - ۵۱۵ میلیون)
پیش‌بینی نمی‌شد این اتفاق به این زودی‌ها بیفتد اما تیرماه ماه شانس ساندرو استپ‌وی اتومات بود و این خودرو از مرز ۵۰۰ میلیون تومان عبور کرد. ساندرو استپ‌وی حتی به عنوان خودرویی جاده‌های بیرون از شهر هم مورد توجه بوده و بسیاری از کسانی که این روزها میان ام وی ام X22 و رنو ساندرو استپ‌وی مرددند به سراغ رنو می‌روند. استپ‌وی در نسخه اتوماتیک از گیربکس مشترک با مگان بهره می‌برد که نمونه‌ای شناخته‌شده در بازار است و ریسک گیربکس‌های اتوماتیک چینی ناشناخته را ندارد. در رقابت بین ساندرو و برلیانس کراس کسانی که خواهان آپشن‌های بیشتری باشند به سراغ برلیانس می‌روند اما دوام بالا و بازار کارکرده عالی عواملی هستند که ساندرو استپ‌وی را برنده این جدال می‌کنند.استپ‌وی از نظر پیشرانه تفاوتی با ساندروی معمولی ندارد و از همان موتور ۱٫۶ لیتری ۱۰۵ اسبی بهره می‌برد.

کدخبر: ۴۰۱۹۰۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر