کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۱۹۸۶۲
تاریخ خبر:

بیروت در آتش؛ همه‌چیز درباره ناآرامی‌های امروز لبنان

منابع خبری از ناآرامی در بیروت و رخدادهای عجیب و غریب خبر می‌دهند.

ماجرا از تجمع طرفداران جنبش "حزب الله لبنان" و "جنبش أمل" علیه قاضی بیطار، بازپرس پرونده انفجار مهیب بندر بیروت در چهارم اوت شروع شده. رسانه‌ها می‌گویند این تجمع پرتنش بوده چون از ساختمانی در آن اطراف به‌سمت معترضان تیراندازی شده است. برخی منابع نیز از شنیده شدن صدای انفجار خبر دادند که گفته شده دلیل آن منفجر شدن یک خمپاره بی۷ یا شلیک آر پی حی یوده است.

ارتش لبنان نیز تجهیزات زیادی را به سمت منطقه "الطیونه" پس از تبادل آتش بین افراد مسلح ارسال کرد.

حزب الله لبنان و امل ، از طرفداران خود خواستند، آرامش خود را حفظ کرده و دست به اقدامات تحریک آمیز نزنند. جنبش‌ها در بیانیه مشترک خود تاکید کردند که هدف حمله به معترضان "فروپاشی کشور در یک نزاع" است. در این بیانیه آمده است: ما از حامیان خود می خواهیم که آرامش خود را حفظ کرده و درگیر تحریکات مخرب نشوند.

وزیر کشور لبنان تعداد کشته‌های تیراندازی‌ها را تا این لحظه شش تن و زخمی‌ها را ۱۶ تن اعلام کرده است.

وزیر کشور لبنان گفت، شورای امنیت مرکزی بر لزوم حفظ صلح داخلی تاکید کرده است. او فزود: کسانی که در تظاهرات حضور یافتند به ما تاکید کردند که مسالمت آمیز خواهد بود. تبادل تیراندازی با عملیات تک تیراندازی آغاز شد و چهار خمپاره b۷ در هوا شلیک شد.

خبرنگار النشره نیز از شلیک "آر پی جی" به اطراف منطقه الطیونه خبر داد. همچنین ارتش لبنان گفت، گشتی‌ها به منظور بازداشت افراد مسلحی که اقدام به تیراندازی می‌کنند به خیابان آمدند. ارتش لبنان هشدار داد که به سوی هر فرد مسلحی که در جاده‌ها رویت شود، تیراندازی خواهد کرد. فرماندهی ارتش لبنان از غیرنظامیان خواست که هر چه سریعتر از خیابان‌ها خارج شوند.

در پی کشته و زخمی شدن چند تن در جریان شلیک گلوله در منطقه الطیونه، نجیب میقاتی، نخست وزیر لبنان همگان را به آرامش و عدم کشیده شدن به سمت فتنه به هر دلیلی فراخواند و در عین حال خواستار برگزاری نشست فوق العاده شورای امنیت ملی شد.

در پی وخیم‌تر شدن اوضاع میقاتی به همراه موریس اسلیم ، وزیر دفاع به مرکز عملیات فرماندهی ارتش رفتند تا با فرمانده ارتش دیدار و رایزنی کنند.

میقاتی تاکید کرد: ارتش حامی میهن است و ما در مناسبت‌های ملی شعار نمی‌دهیم و امروز جانفشانی، شجاعت و تدبیر آنها را در حوادث تاسف بار منطقه مشاهده می‌کنیم.

وی گفت: ارتش اقدامات میدانی خود را برای بررسی اوضاع، بازگرداندن امنیت و از بین بردن همه عوامل مخل امنیت و بازداشت افراد دخیل در این وقایع و ارجاع آنها به دستگاه قضا پیش می‌برد.

مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان نیز گفت: این جنایت تلاشی برای ایجاد فتنه است که باید با برخورد عاقلانه و خویشتنداری پایان یابد. این مجلس ارتش و نیروهای امنیتی را مسئول شناسایی تحریک کنندگان و افراد دخیل در ریختن خون بیگناهان و مجازات آنها دانست.

مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان هدف قرار دادن غیرنظامیان را در کمینی مسلحانه به شدت محکوم کرد.

کدخبر: ۴۱۹۸۶۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • _user_1576615459

    آخه فیلم دو ثانیه ای چه معنی داره برای ا ین پست؟