کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۸۲۷۷۰
تاریخ خبر:

بیت‌کوین دوباره وسوسه‌انگیز شد!

روزنامه هفت صبح | کاهش دو هزار دلاری قیمت می‌تواند توجهات را به خود جلب کند. مراقب باشید و با احتیاط قدم بردارید. بیت‌کوین دوباره به کانون توجهات برگشته منتها این‌بار به‌خاطر کاهش قیمت. ارزش این ارز دیجیتالی فعلا با تجربه کاهش ۲۲درصدی، به پایین‌ترین سطح خود از ماه ژوئن سال جاری رسیده است.

معمولا در چنین مواقعی مانند زمان افزایش قیمت رسانه‌ها و افکارعمومی متوجه بیت‌کوین و بازار آن می‌شوند لابد چون کاهش قیمت می‌تواند افراد تازه‌کار را وسوسه‌ کند روی ارزهای مجازی سرما‌یه‌گذاری کنند. مثلا همین جمعه گذشته با وجود کاهش قیمت ارزش این ارز تعداد ۱۹هزار و ۱۱۹توئیت جدید در مورد بیت‌کوین در سراسر جهان انتشار پیدا کرد که این تعداد بالاتر از میانگین سال جاری بوده است. پس احتمالا شما هم موافقید که حتی در زمان کاهش قیمت بیت‌کوین لازم است اطلاع‌رسانی را ادامه دهیم تا مردم با احتیاط تصمیم بگیرند.

* یک: در پایان روز ۲۷ سپتامبر ۲۰۱۹، قیمت بیت‌کوین روی رقم ۸٫۲۵۱دلار بسته شد. به‌ا‌ین ترتیب ارزش بیت‌کوین در ۲۴ساعت، به میزان اندک ۱٫۷۱درصد معادل ۱۳۸دلار افزایش را تجربه کرد. این میزان هنوز هم ۵۸درصد از ارزش بیت‌کوین در اوج قله‌ تاریخی خود (۱۷دسامبر ۲۰۱۷ بود) با ارزش ۲۰٫۰۸۹دلار کمتر است.

* دو: کارشناسان ارز دیجیتال هفته‌گذشته را هفته‌ای سخت برای سرمایه‌گذاران بیت‌کوین می‌دانند. چون اولین و مهم‌ترین ارز دیجیتالی جهان بیش از ۲۰درصد سقوط کرد و حتی به هفت هزار و ۷۵۷دلار رسید که این رقم پایین‌ترین قیمت ثبت‌ شده برای بیت‌کوین از ماه ژوئن تاکنون است. این ارز دیجیتال که به نوسانات شدید معروف است، از ماه آگوست تا قبل از این هفته، قیمتی پایدار داشت و در حدود ۱۰هزار دلار معامله می‌شد.

سقوط سنگین قیمت بیت‌کوین در این هفته از روز دوشنبه آغاز شد و تا انتهای معاملات هفته ادامه پیدا کرد. این هفته سایر ارزهای دیجیتال مهم، مانند اتروم و ریپل، هم به ترتیب ۲۴ و ۱۹درصد سقوط کردند. تحلیل‌گران می‌گویند این سقوط قیمت به علت ارائه ناموفق ویژگی جدیدی برای معامله بیت‌کوین است که باعث شکسته شدن سطح تکنیکال قیمت آن شد.

این ویژگی جدید که باکت نام دارد، به عنوان راهی برای جذب سرمایه‌گذاران جدید بیت‌کوین که ممکن است در مورد تجارت آن در بورس‌ها محتاط باشند، معرفی شده است. مایکل مورو، مدیرعامل جنسیس‌تریدینگ، می‌گوید پس از معرفی این ویژگی جدید و به ویژه پس از آن که معلوم شد این ویژگی با حجم معاملات بسیار کمی روبه‌رو شده است، قیمت‌ها به شدت با سقوط روبه‌رو شدند.

* سه: میزان معامله بیت‌کوین، در پایان جمعه ۱۴۸میلیارد و ۲۱۲میلیون و ۶۳۵هزار و ۸۳۴دلار اعلام شد که در حال حاضر، ۶۸درصد از کل ارزهای دیجیتالی سراسر جهان را به خود اختصاص داده است.

* چهار: حجم معاملات بیت‌کوین در روز جمعه گذشته، ۱۶میلیارد و ۴۰۸میلیون و ۹۴۱هزار و ۱۵۶دلار بود که پایین‌ترین سطح در طول سه روز گذشته، شش درصد بالاتر از متوسط سالانه بوده است. این یعنی ارزش بیت‌کوین‌های معامله شده در این روز معادل ۳۴۱تن طلا بوده است.

* پنج: در روز جمعه، ۳۰۳٫۷۷۱معامله انجام شد که ۹درصد پایین‌تر از میانگین سال جاری و ۳۲درصد پایین‌تر از بالاترین سطح معاملات انجام شده در سال ۲۰۱۹ بوده است.

* شش: هزینه تراکنش این رمز ارز در روز جمعه، به میزان ۰٫۳۷دلار مشاهده شد که ۳٫۳۴دلار پایین‌تر از بالاترین هزینه تراکنش در سال جاری، یعنی ۳٫۷۱دلار بوده است.

* هفت: تا‌کنون، تعداد ۱۲۰۴۲میلیونر بیت‌کوین در سراسر جهان وجود دارد که هر کدام به ارزش بیش از یک میلیون دلار بیت‌کوین را در اختیار دارند. علاوه بر این، ۱۰مالک برتر بیت‌کوین ۵۰۶درصد، ۱۰۰مالک برتر ۱۴٫۵درصد و هزار مالک با سهم ۳۴٫۳درصدی از کل موجودی این پول دیجیتالی را در دست دارند.

* هشت: در حال حاضر، شرکت ملی نفت چین، با داشتن سرمایه ۱۴۹میلیارد دلاری، بالاترین سرمایه‌گذاری را در بیت‌کوین انجام داده است.

* ۹: در تاریخ ۲۷نوامبر ۲۰۱۷، جان مکفی پیش‌بینی کرد که ارزش بیت‌کوین تا پایان سال ۲۰۲۰، به یک میلیون دلار خواهد رسید، اما متاسفانه او فعلا ۹۲٫۴درصد از پیش‌بینی خود عقب است؛ زیرا بر اساس محاسبات انجام شده، قیمت این رمز ارز در حال حاضر باید به ۱۰۷۹۲۷دلار می‌رسید.‌

کدخبر: ۲۸۲۷۷۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر