کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۴۵۲۲
تاریخ خبر:

بورس در هفته گذشته به‌کام که بود؟

روزنامه هفت صبح، گروه بازار | شاخص بورس در روز شنبه طوری جهش کرد که حتی با وجود بازار قرمزرنگ در روزهای بعد، شاخص به جای اول خود برنگشت. برآیند هفته با رشد ۲۴هزار واحدی شاخص کل و خروج هزار و ۴۰۰میلیارد تومان از بورس همراه بود.

* یک: روز شنبه به عنوان اولین روز اجرای دامنه نوسان غیرمتقارن در بورس، شاهد جهش ۴۸هزار واحدی شاخص کل بودیم. اتفاقی که باعث شد قیمت سهام اغلب شرکت‌ها به خصوص نمادهای بزرگ تا شش درصد افزایش پیدا کند. در این روز نصف نمادهای بازار سرمایه تا پایان معاملات به صف خرید رسیدند.

* دو: بازار پررونق اولین روز هفته با معاملات ۲۵هزار میلیارد تومانی همراه بود و رکورد ورود پول به بورس در فصل زمستان شکسته شد چراکه در این روز سهامداران حقیقی حدود هزار و ۴۰۰میلیارد تومان پول جدید به بورس آوردند.

* سه: یکشنبه به کلی بازار متفاوتی را شاهد بودیم و همان نمادهایی که شنبه صف خرید بودند، روز یکشنبه شرایط دیگری را تجربه کردند.در این روز نصف نمادهای بازار در صف فروش منفی دو درصدی قفل شدند و این آغاز صف‌های فروش در بازار بود.

* چهار: با وجود روند نزولی در اغلب نمادها، روز یکشنبه شاخص کل بورس صعودی بود و با رشد دو هزار واحدی به رقم یک میلیون و ۲۶۴هزار واحد رسید.در این روز اغلب صندوق‌های سرمایه‌گذاری از جمله پالایش و دارا یکم با ریزش قیمت مواجه شدند.یکشنبه موج خروج پول از بورس آغاز شد و در این روز سهامداران حقیقی ۶۰۰میلیارد تومان از دارایی‌های خود را نقد کردند.

* پنج: روند نزولی شاخص کل بورس روز دوشنبه آغاز شد و در اولین گام، شاخص کل هفت هزار واحد عقب‌نشینی کرد و به یک میلیون و ۲۵۷هزار واحد رسید. در این روز صف‌های فروش برای نیمی از نمادهای بازار تکرار شد.

* شش: صندوق پالایش روز دوشنبه در صدر فهرست سنگین‌ترین صف‌های فروش قرار گرفت و ارزش صف فروش آن به ۲۱۱میلیارد تومان رسید.این اتفاق در حالی افتاد که شرکت پالایش نفت بندرعباس شاهد تشکیل سنگین‌ترین صف خرید بازار بود و شش درصد افزایش قیمت پیدا کرد.

* هفت: روز سه‌شنبه ارزش صف‌های فروش به اوج خود رسید. در این روز سهامداران بورس چهار هزار میلیارد تومان دارایی خود را به فروش گذاشتند و تا پایان معاملات مشتری برای آن پیدا نشد. اتفاقی که باعث شد ریزش بورس تکمیل شود و شاهد کاهش ۱۱هزار واحدی شاخص کل باشیم. شاخص بورس روز سه‌شنبه تا یک میلیون و ۲۴۵هزار واحد عقب‌نشینی کرد.

* هشت: صف فروش سنگین صندوق پالایش برای روز سه‌شنبه هم تکرار شد تا بار دیگر ارزش واحدهای این صندوق چهار درصد کاهش پیدا کند.محصولات دارویی و صندوق‌های سرمایه‌گذاری درآمد ثابت از شگفتی‌سازان بازار سه‌شنبه بودند. طوری که دارویی‌ها بی‌تفاوت نسبت به ریزش بازار روند صعودی در پیش گرفتند و شاهد ورود بی‌سابقه پول به صندوق‌های سرمایه‌گذاری درآمد ثابت بودیم.

* ۹: روز سه‌شنبه ارزش معاملات در بازار سرمایه به حداقل خود رسید و تنها هفت هزار میلیارد تومان سهام در بورس جابه‌جا شد.این رقم تقریبا یک چهارم معاملات روز شنبه بود و نشان می‌دهد بازار روز سه‌شنبه تا چه حد عجیب و غریب بوده.در این روز ۹۰۰میلیارد تومان پول از بورس خارج شد.

* ۱۰: ابتدای روز چهارشنبه بازار سرمایه پا به مدار صعودی گذاشت اما بلافاصله ورق برگشت و آخرین روز هفته هم با رنگ قرمز سپری شد. در این روز شاخص کل هفت هزار واحد دیگر عقب‌نشینی کرد و به یک میلیون و ۲۳۸هزار واحد برگشت.

* ۱۱: پالایشگاه شگفتی‌سازهای بازار چهارشنبه بودند و شاهد تاثیر زیاد شبندر و شبریز در رشد شاخص کل بودیم. سیمانی‌ها و دارویی‌ها هم دیگر گروه‌هایی بودند که در بازار قرمزرنگ روند صعودی در پیش گرفتند.

* ۱۲: چهارشنبه هم مثل روزهای دیگر هفته، شاهد تشکیل صف فروش برای نیمی از نمادهای حاضر در بازار سرمایه بودیم. ارزش کل صف‌های فروش در این روز سه هزار و ۳۰۰میلیارد تومان بود.

کدخبر: ۳۷۴۵۲۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر