کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۰۰۸۳۱
تاریخ خبر:

بهداشتی‌ها پاسخگویی را از وزارت نیرو‌ یاد بگیرند

روزنامه هفت صبح | یک: وزارت نیرو یکی از بهترین وزارتخانه‌ها در تعامل با روزنامه‌نگارها و خبرنگارها بوده است. روابط عمومی این وزارتخانه و مسئولانش تقریبا همیشه پاسخگو هستند و برای آشنایی ژورنالیست‌ها با مشکلات و مسائل تامین انرژی در ایران به شکلی منظم بولتن‌ها و کتابچه‌ها و دیسک‌های حاوی اطلاعات ارسال می‌کنند. اما حالا این وزارتخانه نجیب دچار بد معضلی شده است.

کمبود برق و آب و خاموشی‌های مکرر و بی‌ضابطه، ‌این وزارتخانه را در کنار وزارتخانه بهداشت به هدف ثابت انتقادهای فضای مجازی بدل کرده است. اما آنها برعکس مسئولان وزارت بهداشت (که این روزها به شدت به لحاظ ناتوانی در تامین واکسن بر لبه تیز انتقادات هستند)، فرار به جلو انجام نمی‌دهند و تنها سعی می‌کنند مشکلاتشان را توضیح دهند. مطمئنا در مسئله خاموشی‌ها مشکلات اجرایی نیز وجود داشته اما شیوه درست وزارت نیرو در پاسخگویی و توضیح مشکلات باید سرمشق وزارتخانه همیشه مهاجم بهداشت قرار گیرد.

دو: حواستان هست که از جام ملت‌های اروپا تنها سه بازی دیگر باقی مانده است‌؟ ‌فقط سه بازی و بعد این جشن بزرگ و پرهیجان فوتبال تمام می‌شود.مسابقاتی که به بهترین شکل ممکن تبلیغ سبک زندگی قاره سبز در انظار دیگر مردمان قاره‌ها بود.

سه: اگر مسئولان وزارت بهداشت به دوراندیشی مبتلا نمی‌شدند و خیلی ساده به تامین واکسن مورد نیاز کشور می‌پرداختند و خودشان را درگیر افتخار تولید واکسن ملی نمی‌کردند، ‌موج پنجم کرونا این‌قدر بی‌پروا و وحشی به کشورمان حمله نمی‌کرد. اگر میزان تک واکسن‌ها از ۲۵میلیون فراتر می‌رفت (که طبق برنامه باید می‌رفت)، تلفات موج پنجم بسیار کمتر و کم‌خطرتر بود.

آمار بقیه دنیا این را ثابت کرده است ‌ اما این ماجرا در ایران به نتیجه لازم نرسید. یک جای کار، یک نفر در محاسباتش اشتباه کرده است. یک نفر به‌جای همه دوراندیشی کرده و با اشتباه درآمدن محاسباتش ما را به این دردسر انداخته و حالا باید اصناف و مردم و کسبه تقاص این حسابگری‌های- مثلا - ملی‌دوستان را در وزارتخانه و دیگر نهادهای مسئول پس بدهند.

چهار: طفلی سوشا مکانی با آن شیوه عصبی و پرخاشگرانه‌اش در فضای مجازی با آن اعتماد به نفسی که در ستایش خود و مذمت منتقدانش به راه انداخته بود، ‌سزاوار بازیچه شدن در دست سرنوشت نبود. او که دروازه‌بان تیم میوندالن نروژ است، در یک بازی دو گل حیرت‌انگیز بر روی اشتباهاتش به حریف تقدیم کرد و باعث شکست تیمش شد. چه سرنوشت بی‌رحمی. سوشا مگر به این زودی‌ها می‌تواند از تبعات این حادثه عجیب کمر راست کند؟ ‌این کمر به این سادگی‌ها راست نخواهد شد.

کدخبر: ۴۰۰۸۳۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر