کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۲۸۲۶۱
تاریخ خبر:

بهترین ‌لپ‌تاپ‌‌‌ها با بودجه پنج تا ۲۰میلیون

روزنامه هفت صبح، گروه بازار| حواستان را شش‌دانگ به لپ‌تاپتان جمع کنید. حالا او سلطان خانه است و حتی از لوازم خانگی هم بیشتر ارزش دارد. مبادا با آن بدرفتاری کنید، چراکه اگر اتفاقی برایش بیفتد، می‌تواند شما را به خاک سیاه بنشاند. اگر باور نمی‌کنید، این گزارش را بخوانید و به اعداد و ارقامی که به عنوان قیمت یک لپ‌تاپ معمولی نوشته‌ایم توجه کنید.

این روزها ماشین‌حساب‌هایی که نام لپ‌تاپ را یدک می‌کشند، دست کم پنج‌میلیون تومان قیمت دارند. آنهایی که می‌توانند حداقل انتظاراتتان را برآورده کنند، بالای ۱۰میلیون تومان هستند و برای خرید انواع ایده‌آلشان باید حدود ۲۰میلیون تومان هزینه کنید. شاید فکر کنید لپ‌تاپ‌های ۲۰میلیونی همه‌چیز تمام هستند اما باید بگوییم اگر دنبال چنین لپ‌تاپی می‌گردید، روی ارقام بالا، بالا و بالاتر حساب باز کنید.

*** بهترین لپ‌تاپ با بودجه پنج تا هفت‌میلیونی
لپ‌تاپ ۱۵اینچی لنوو مدل Ideapad 330 یکی از ارزان‌ترین لپ‌تاپ‌هایی است که این روزها می‌توان در بازار پیدا کرد. سری پردازنده آن Celeron Intel است و چهارگیگابایت حافظه موقت دارد. با این حساب این لپ‌تاپ فقط به‌درد باز کردن نرم‌افزارهای Office می‌خورد. حافظه داخلی آن یک ترابایت است و می‌تواند برای یک لپ‌تاپ در این رده مناسب باشد. باید توجه داشته باشید که در صورت خرید این لپ‌تاپ باید تا حد امکان انتظاراتتان را پایین بیاورید.

یکی دیگر از گزینه‌ها برای بودجه پنج تا هفت‌میلیونی، لپ‌تاپ ۱۵اینچی ایسوس مدل VivoBook X543MA است. مشخصات آن تا حد زیادی شبیه Ideapad 330 لنوو است. یعنی حافظه موقت چهارگیگابایتی دارد و پردازنده‌اش از سری Celeron Intel است. محدوده سرعت پردازنده به دوگیگاهرتز می‌رسد و حافظه داخلی‌اش توانایی ذخیره یک ترابایت داده را دارد. با این تفاوت که این مدل کمی سبک‌تر و حدود ۱٫۹کیلوگرم است. این لپ‌تاپ در بازار حدود شش‌میلیون و ۳۰۰هزار تومان فروخته می‌شود. با توجه به اینکه می‌توان با قیمت پایین‌تر لپ‌تاپی با مشخصات مشابه خرید، شاید خرید این مدل چندان ایده خوبی نباشد. برای کسانی که ایسوس را به لنوو ترجیح می‌دهند، این اختلاف قیمت شاید چندان به چشم نیاید.

لپ‌تاپ ۱۵اینچی لنوو مدل Ideapad 130 - 15AST - PS دارای پردازنده Stony Ridge و به همان اندازه intel Celeron بی‌آبرو است اما توسط AMD ساخته شده. سایر مشخصات تقریبا مشابه دیگر لپ‌تاپ‌های این رده است و چنگی به دل نمی‌زند. یعنی حافظه داخلی آن یک ترابایت و حافظه موقت چهارگیگابایت است. کارت گرافیک این مدل کمی نسبت به بقیه لپ‌تاپ‌های موجود در این محدوده قیمت عملکرد بهتری دارد و دارای دوگیگابایت حافظه اختصاصی پردازنده گرافیکی است. این لپ‌تاپ که با عملکرد ضعیفش نمی‌تواند کسی را راضی نگه دارد، در بازار حدود شش‌میلیون و ۷۰۰هزار تومان فروخته می‌شود.

*** بهترین انواع لپ‌تاپ با بودجه هفت تا ۱۰میلیونی
اگر بخواهید لپ‌تاپ با پردازنده Core i3 بخرید، حداقل باید هفت‌میلیون تومان پول خرج کنید. یک نمونه آن لپ‌تاپ ۱۵اینچی ایسر مدل Aspire A315-54-36KT است که حدود هفت‌میلیون و ۵۰۰هزار تومان قیمت دارد. این لپ‌تاپ با رم چهارگیگابایتی و حافظه داخلی یک‌ترابایتی صرفا حداقل‌ها را برآورده کرده و انتظار بیشتری نمی‌توان از آن داشت. این مدل حافظه اختصاصی پردازنده گرافیکی ندارد و صرفا به‌درد کارهای روزمره می‌خورد. آن‌هم در صورتی که کلی با لپ‌تاپ مدارا کنید. مثلا نباید انتظار داشته باشید چنین لپ‌تاپی بتواند چند صفحه مختلف روی مرورگر اینترنت اجرا کند.

یکی دیگر از گزینه‌ها برای خرید لپ‌تاپ در این رده لنوو مدلIdeapad 130 - 15IKB است. این مدل هم با حافظه موقت چهارگیگابایتی و حافظه داخلی یک‌ترابایتی چنگی به دل نمی‌زند و از نظر خیلی‌ها اصلا ارزش خرید ندارد. با این وجود هرچه باشد پردازنده آن Core i3 است و شاید بتواند برای کارهای روزمره دوام بیاورد. لنوو برای این مدل، گرافیک دوگیگابایتی هم گذاشته تا بتواند تا حدودی رضایت کاربرانش را جلب کند، ولی بعید به نظر می‌رسد در این زمینه موفق شود. با این وجود اگر بخواهید چنین لپ‌تاپی بخرید، باید هشت میلیون و ۸۰۰هزار تومان پول بی‌زبان بدهید.

اچ‌پی مدل db0000ny - A پردازنده Ryzen 3 دارد که تقریبا مشابه همان Core i3 این‌بار با برند AMD است و همچنان نباید از آن انتظار زیادی داشت. به‌خصوص که حافظه ‌موقت آن تنها چهارگیگابایت است و معلوم نیست چرا یک‌نفر باید ۹میلیون و ۴۰۰هزار تومان برایش پول بدهد. تازه فروشنده‌ها آن را در دسته لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی و کاربری مالتی‌مدیا دسته‌بندی می‌کنند که شاید به‌خاطر گرافیک دوگیگابایتی آن باشد وگرنه با این حافظه‌ موقت صرفا می‌توان قارچ‌خور و انگری‌بردز بازی کرد! تنها نکته مثبت این مدل باطری آن است که ۲۱وات ساعت ظرفیت دارد و تا ۱۰ساعت شما را از پریز برق بی‌نیاز می‌کند.

*** بهترین انواع لپ‌تاپ با بودجه ۱۰ تا ۱۳میلیونی
اگر می‌خواهید لپ‌تاپتان روی میز کنار تخت خاک نخورد و در کنار زیبایی برایتان کارایی هم داشته باشد، باید حداقل ۱۰میلیون تومان پول خرج کنید. تازه در این حالت است که شما می‌توانید بین پردازنده Core i3 با حافظه موقت هشت‌گیگابایت و پردازنده Core i5 با حافظه موقت چهارگیگابایت دست به انتخاب بزنید. یکی از این گزینه‌های پیش رو لپ‌تاپ ۱۵اینچی اچ‌پی مدل DA1023-A است که در دسته دوم قرار می‌گیرد. پردازنده آن می‌تواند شما را راضی نگه دارد اما همچنان یک جای کار می‌لنگد و ممکن است حافظه موقت‌چهارگیگابایتی‌اش برایتان اعصاب‌خردکن باشد. در کنار این مشخصات، لپ‌تاپ اچ‌پی پردازنده گرافیکی دوگیگابایتی هم دارد. تازه به قسمت سخت ماجرا رسیده‌ایم ولی چاره‌ای نداریم جز اینکه بگوییم این لپ‌تاپ در بازار ۱۱میلیون و ۴۰۰هزار تومان قیمت دارد.

اگر می‌خواهید سراغ حافظه موقت بالاتر در ازای پردازنده ضعیف‌تر بروید، می‌توانید نگاهی به لپ‌تاپ لنوو مدل Ideapad L340-HMR بیندازید که حافظه موقت آن هشت‌گیگابایت است ولی همچنان مهر پردازنده Core i3 روی پیشانی‌اش جا خوش کرده. هرچه باشد قیمت کمتری دارد و بهتر از بقیه مدل‌ها با جیبتان راه می‌آید. فروشنده‌ها آن را ۱۰میلیون و ۳۰۰هزار تومان قیمت‌گذاری می‌کنند و پای حرفشان ایستاده‌اند.
لنوو مدل Ideapad 330 - Q هر دو خوبی را باهم دارد. هم پردازنده‌اش Core i5 است و هم حافظه موقت هشت‌گیگابایتی برایش گذاشته‌اند.

تازه در مشخصات آن باید به گرافیک چهارگیگابایتی آن هم توجه کرد. تنها مشکل قیمت آن است. ای کاش زبانمان لال می‌شد و نمی‌گفتیم برای خرید چنین لپ‌تاپی با حداقل‌های مورد انتظار باید ۱۲میلیون و ۱۰۰هزار تومان هزینه کنید. ایسوس مدل VivoBook K543UB - FZ نه پردازنده Core i5 دارد، نه حافظه موقت هشت‌گیگابایتی ولی با پررویی تمام ۱۱میلیون و ۵۰۰هزار تومان قیمت‌گذاری می‎شود. این مدل در هر دو رقابت کم آورده و با حافظه موقت چهارگیگابایت و پردازنده Core i3 حرف خاصی برای گفتن ندارد و صرفا ویترین فروشنده‌ها را اشغال کرده است.

*** بهترین لپ‌تاپ با بودجه ۱۳ تا ۱۵میلیونی
لپ‌تاپ ۱۵اینچی ایسر مدل Aspire A315-53G-88SC 13میلیون تومان قیمت دارد اما یک سر و گردن از لپ‌تاپ‌هایی با این قیمت بالاتر است. پردازنده آن Core i7 است و خیالتان را برای اجرای برنامه‌ها راحت می‌کند. حافظه موقت آن هشت‌گیگابایتی است و به‌راحتی می‌تواند بدون ناز و ادا کارهای روزمره را برایتان انجام دهد. لنوو مدل Ideapad L340-HA هم دقیقا همین مشخصات را دارد، با این تفاوت که فروشنده‌ها آن را ۶۰۰هزار تومان گران‌تر می‌فروشند.

وقتی قیمت لپ‌تاپ از ۱۳میلیون بالاتر برود، تازه پای حافظه‌های SSD به انتخاب‌هایمان باز می‌شود. این حافظه‌ها سرعت بسیار بالاتری نسبت به هارددیسک‌های HDD قدیمی دارند. طوری که موقع روشن‌کردن لپ‌تاپ، ویندوز مثل فشفشه بالا می‌آید و منتظرتان نمی‌گذارد. لپ‌تاپ لنوو مدل ThinkBook 15-IML - B از چنین حافظه‌ای بهره می‌برد. البته ظرفیت آن تنها ۲۵۶گیگابایت است و اگر سراغ خرید این لپ‌تاپ بروید، حتما یک هارد اکسترنال لازم خواهید داشت که حداقل ۷۰۰هزار تا یک‌میلیون برایتان خرج دارد. پردازنده این مدل core i5 است و حافظه‌ موقت هشت‌گیگابایتی برای آن گذاشته‌اند.

قیمت این مدل در بازار حدود ۱۳میلیون و ۵۰۰هزار تومان است.یکی دیگر از گزینه‌ها برای خرید لپ‌تاپ با حفظه SSD، ایسوس مدل VivoBook A412FJ-A است که صفحه‌نمایش کوچکتر ۱۴اینچی دارد. پردازنده آن Core i5 و حافظه‌موقت نصب شده روی آن هشت‌گیگابایت است. ایسوس برای اینکه دل کاربرانش را به‌دست بیاورد، حافظه SSD را جایگزین هارددیسک کرده. منتها ظرفیت آن ۵۱۲گیگابایت است و احتمالا برایتان دردسر کند. شاید فکر کنید بتوان با قیمت این مدل کنار آمد، ولی متاسفانه باید بگوییم چنین لپ‌تاپی در بازار ۱۴میلیون و ۸۰۰هزار تومان فروخته می‌شود.

*** بهترین لپ‌تاپ با بودجه ۱۵ تا ۱۸میلیونی
لپ‌تاپ ایسوس مدل VivoBook K571GD - B هارددیسک و SSD را باهم دارد. ویندوز روی هارد SSD 256گیگابایتی بوت می‌شود و هارددیسک بقیه اطلاعات را روی خود ذخیره می‌کند. پردازنده این مدل Core i5 است و با توجه به قیمت ۱۶میلیون و ۵۰۰هزار تومانی آن چندان چنگی به دل نمی‌زند. حافظه موقت هشت‌گیگابایتی‌ آن‌هم همینطور. همین مورد باعث شده تنها نقاط مثبت آن به حافظه SSD و گرافیک چهارگیگابایتی محدود شود. به نظر ما این دو مورد نمی‌توانند قیمت عجیب این لپ‌تاپ را توجیه کنند.

بگذارید شما را با غولی به نام ایسر مدل Aspire VX5-591G-710B آشنا کنیم. پردازنده core i7 و حافظه‌موقت ۱۶گیگابایتی این لپ‌تاپ در کمترین زمان ممکن سیستم‌عامل را آماده کار می‌کند. این دو مورد در کنار گرافیک چهارگیگابایتی باعث شده فروشنده‌ها این محصول را به‌عنوان لپ‌تاپ مخصوص بازی معرفی کنند. تنها مشکلش حافظه هارددیسک است. کسانی که چنین مبلغی برای خرید لپ‌تاپ کنار می‌گذارند، انتظار حافظه سریع SSD دارند ولی ایسر ۱۷میلیون و ۴۰۰هزار تومان روی دستشان خرج می‌گذارد و انتظارشان را برآورده نمی‌کند.

*** بهترین لپ‌تاپ با بودجه ۱۸ تا ۲۰میلیونی
لپ‌تاپ لنوو مدل Ideapad L340 - A در هر زمینه بهترین‌ها را دارد. پردازنده‌اش Core i7 و حافظه موقت آن هشت‌گیگابایتی است. این مدل در کنار یک ترابایت هارددیسک، حافظه ۲۵۶گیگابایتی SSD دارد تا شما را در زمان بوت‌شدن منتظر نگذارد. اگر می‌خواهید چنین لپ‌تاپی بخرید، باید حدود ۲۰میلیون تومان هزینه کنید.

لپ‌تاپ ایسر مدل Aspire A715-74G-78ET دقیقا همین مشخصات را دارد و حدود ۱۹میلیون و ۸۰۰هزار تومان فروخته می‌شود. اگر بخواهید کمی صرفه‌جویی کنید و به‌جای ۲۰میلیون، ۱۹میلیون تومان برای خرید لپ‌تاپ کنار بگذارید، می‌توانید روی ایسوس مدل VivoBook K571GD - P حساب باز کنید. پردازنده‌اش Core i7 است و در کنار یک ترابایت حافظه داخلی، ۲۵۶گیگابایت حافظه SSD دارد. تنها کمبود آن نسبت به لپ‌تاپ‌های ۲۰میلیونی در حافظه موقت آن است. این مدل ۱۲گیگابایت حافظه‌موقت دارد.

کدخبر: ۳۲۸۲۶۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر