کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۱۴۱۳۱
تاریخ خبر:

بهترین سایت پخش آنلاین فیلم و سریال

روزنامه هفت صبح، گروه بازار | گزارشی درباره هزینه‌های اشتراک و مقایسه امکانات فیلیمو، نماوا، آیو، فیلم‌نت، تیوا و گپ‌فیلم. حوصله‌تان سر رفته؟ نگرانی ندارد. ده‌ها سایت و اپلیکیشن پخش فیلم و سریال است که در این روزها می‌توانند به کمکتان بیایند تا کمتر دوران قرنطینه خانگی برایتان سخت بگذرد. از جمله آنها می‌توان به فیلیمو، نماوا، آیو، فیلم‌نت، تیوا و گپ‌فیلم اشاره کرد که در این گزارش هزینه خرید اشتراک و ویژگی‌های هرکدام بررسی شده است.

طبیعتا گزینه‌های دیگری هم در دنیای تلویزیون‌های اینترنتی به چشم می‌خورد. مثلا لنز، سرویس پخش آنلاین فیلم و سریال ایرانسل است که شرایط مخصوص به خودش را دارد. دیجیتون برایتان کارتون آنلاین پخش می‌کند، کاناپه که تا حدودی از روزهای اوج خود فاصله گرفته، همچنان یکی از گزینه‌ها برای تماشای فیلم و سریال ایرانی و خارجی است.

این سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها نه تنها این‌روزها، بلکه برای تعطیلات نوروز هم می‌توانند گزینه مناسبی برای اوقات فراغت باشند. هزینه اشتراک سایت‌های پخش فیلم و سریال عموما ماهانه ۲۵هزار تومان است و برخی برای جذب مخاطب بیشتر تخفیف‌هایی در نظر گرفته‌اند. سرویس‌های تلویزیون اینترنتی هم عموما اشتراک ماهانه در حد ۱۰ تا ۲۰هزار تومان دارند.

*** فیلیمو؛ ماهانه ۲۵هزار تومان
فیلیمو جزو قدیمی‌ها است و حالا برای خودش حسابی اسم و رسم پیدا کرده. آرشیو نسبتا کاملی دارد و اگر دنبال فیلمی‌ بگردید که زیاد با موازین خانواده منافات نداشته باشد، احتمالا می‌توانید آن را در فیلیمو بیابید. هزینه اشتراک فیلیمو برای کاربرانی که می‌خواهند یک ماه صبح تا شب فیلم تماشا کنند، ۲۵هزار تومان است.

در صورت خرید اشتراک سه‌ماهه، هزینه کمتری پرداخت خواهید کرد و می‌توانید با ۶۰هزار تومان از سرویس فیلیمو استفاده کنید. هزینه اشتراک شش‌ماهه این سرویس هم ۱۱۰هزار تومان در نظر گرفته شده است. فیلیمو امکان دانلود فیلم به‌صورت درون‌برنامه‌ای برای تماشای آفلاین را هم برای کاربران ارائه کرده است. با خرید اشتراک فیلیمو می‌توانید به‌صورت همزمان روی سه‌دستگاه مختلف فیلم و سریال تماشا کنید.

اگر از اینترنت ایرانسل استفاده می‌کنید، می‌توانید بدون خرید اشتراک فیلیمو، از خدمات این سرویس استفاده کنید، اما باید توجه داشته باشید که در این صورت حجم مصرفی تماشای فیلم‌ها به‌صورت نیم‌بها محاسبه نشده و کل حجم مصرف‌شده از بسته اینترنت شما کم خواهد شد.

اگر از اینترنت همراه اول استفاده می‌کنید، می‌توانید به جای خرید اشتراک ماهانه، سراغ خرید اشتراک روزانه بروید که هزینه آن هزار تومان است. این اشتراک به صورت خودکار تمدید شده و تا زمانی که آن را لغو نکنید، هر روز هزار تومان از شارژ سیمکارت کم می‌شود یا به قبض آخر ماه اضافه خواهد شد.

*** نماوا؛ ماهانه ۲۵هزار تومان
محتوای سرویس فیلم و سریال نماوا، تقریبا مشابه فیلیمو است و می‌توان انواع فیلم و سریال داخلی و خارجی را در این سرویس پیدا کرد. نقطه قوت نماوا بیشتر به خاطر آرشیو کامل مستندها است و از این نظر عملکرد بهتری نسبت به دیگر تلویزیون‌های اینترنتی و سرویس‌های اشتراک فیلم از خود نشان داده است.

هزینه اشتراک ماهانه نماوا ۲۵هزار تومان است و اگر اشتراک سه‌ماهه بخرید، باید ۶۰هزار تومان هزینه کنید. اشتراک شش‌ماهه نماوا ۱۱۰هزار تومان و اشتراک یک‌ساله ۱۹۰هزار تومان قیمت دارد. به‌صرفه‌ترین بسته همان بسته یک‌سال است که در آن هزینه هرماه اشتراک تقریبا ۱۶هزار تومان محاسبه می‌شود. اگر علاقه‌ای به خرید اشتراک‌های بلندمدت ندارید، می‌توانید روی اشتراک دوروزه نماوا حساب باز کنید که
۹هزار و ۹۰۰تومان قیمت دارد.

اگر برای اولین‌بار می‌خواهید اشتراک نماوا بخرید، تا ۲۳اسفند فرصت دارید تا از تخفیف ویژه این سرویس استفاده کنید و با ۱۵هزار تومان اشتراک سه‌ماهه بخرید. اگر مشترک فعلی نماوا هستید هم می‌توانید برای تمدید اشتراک سه‌ماهه ۵۰درصد تخفیف بگیرید. همچنین نماوا برای این‌روزها که اغلب برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در خانه‌هایمان مانده‌ایم، تماشای همه‌ انیمیشن‌ها، فیلم‌ها و سریال‌های بخش کودکان را برای کاربرانش رایگان کرده است.

باید توجه داشته باشید که ترافیک مصرفی کاربران اینترنت شاتل، برای تماشای فیلم و سریال در نماوا رایگان است. البته به شرطی که اشتراک بخرید. همچنین اگر از اینترنت ایرانسل، رایتل، ماهان‌نت و شاتل استفاده کنید می‌توانید بدون نیاز به خرید اشتراک از سرویس نماوا استفاده کنید، اما در این صورت حجم مصرفی اینترنت شما به‌صورت تمام‌بها محاسبه خواهد شد.

*** آیو؛ ماهانه ۱۸هزار تومان
آیو اولین تلویزیون اینترنتی است که به‌صورت زنده محتوای آنلاین برای مشترکانش تولید می‌کند؛ درست مثل تلویزیون اما در بستر اینترنت. با خرید اشتراک آیو، علاوه بر مشاهده شبکه‌های اختصاصی آیو مثل آیواسپورت، آیوفیلم و آیوتون، می‌توانید شبکه‌های صداوسیما را هم مشاهده کنید. همچنین امکان مشاهده آرشیو این شبکه‌ها تا دوهفته قبل برای کاربران فراهم شده است.

آیواسپورت برای پخش زنده مسابقات فوتبال طراحی شده و مشابه شبکه ورزش و شبکه سه سیما است. آیوفیلم برای پخش مداوم فیلم و سریال است و تقریبا عملکردی مشابه شبکه نمایش تلویزیون دارد. آیوتون هم عهده‌دار پخش موسیقی است. تلویزیون اینترنتی آیو این‌ روزها یک شبکه جداگانه با نام آیو زندگی، راه‌اندازی کرده که مخصوص اطلاع‌رسانی درباره ویروس کرونا است.

این سرویس علاوه بر مرورگر وب تلویزیون‌ها، قابل اجرا روی موبایل، تبلت و لپ‌تاپ است.هزینه ماهانه اشتراک آیو، ۱۸هزار تومان است و از این نظر نسبت به بقیه سرویس‌ها خرج کمتری برایتان خواهد داشت. اگر بخواهید اشتراک سه‌ماهه بخرید، باید ۴۴هزار تومان هزینه کنید و قیمت بسته شش‌ماهه ۸۰هزار تومان است. آیو اشتراک یک‌ساله خود را ۱۵۰هزار تومان قیمت‌گذاری کرده است.

*** ‌فیلم‌نت؛ ماهانه ۲۵هزار تومان
فیلم‌نت رقیب تازه فیلیمو و نماوا برای دسترسی به فیلم و سریال ایرانی و خارجی است. هزینه اشتراک فیلم‌نت برای بسته‌های یک‌ماهه مشابه دیگر رقبا و ۲۵هزار تومان در نظر گرفته شده اما هزینه اشتراک سه‌ماهه این سرویس کمتر از بقیه و حدود ۴۵هزار تومان است. اگر بخواهید اشتراک شش‌ماهه بخرید، هزینه بسته برایتان ۹۰هزار تومان خواهد بود و قیمت اشتراک یک‌ساله فیلم‌نت هم ۱۸۰هزار تومان است.

البته باید توجه داشته باشید که فیلم‌نت برای این‌روزها که اغلب کاربران برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در خانه مانده‌اند، تخفیف ویژه در نظر گرفته است. طوری که تنها با پنج‌هزار تومان می‌توان بسته یک‌ماهه خرید که نشان از تخفیف ۸۰درصدی دارد. فیلم‌نت برای بسته‌های سه‌ماهه تخفیف ۲۰درصدی در نظر گرفته و به جای ۴۵هزار تومان، ۳۶هزار تومان از کاربران دریافت می‌کند.

بسته شش‌ماهه با ۲۵درصد تخفیف، به ۶۷هزار و ۵۰۰تومان و بسته یک‌ساله با ۳۵درصد تخفیف، به ۱۱۷هزار تومان کاهش قیمت پیدا کرده است. همچنین اگر علاقه‌ای به خرید اشتراک ندارید و فقط می‌خواهید یک فیلم یا سریال در فیلم‌نت تماشا کنید، می‌توانید سراغ خرید محتوای تکی بروید. فیلم‌های این سامانه عموما دوهزار تومان در حالت تکی قیمت دارند.

تا حدودی می‌توان گفت آرشیو فیلم‌نت به اندازه رقبایش قوی نیست. ما در فیلیمو بیشتر سریال‌های‌ هالیوودی را مشاهده کردیم و در فیلم‌نت بیشتر چشممان به جمال سریال‌های کره‌ای روشن شد. فیلم‌نت برای استفاده رایگان بدون خرید اشتراک، سراغ رایتلی‌ها رفته است. کسانی که با اینترنت رایتل وارد اپلیکیشن یا سایت فیلم‌نت می‌شوند، می‌توانند بدون خرید اشتراک از محتوای این سایت استفاده کنند.

*** تیوا؛ ماهانه ۹هزار تومان
تیوا در دسته تلویزیون‌های اینترنتی قرار می‌گیرد و حالت IPTV دارد. به این صورت که محتوا به صورت زنده در شبکه اینترنتی پخش می‌شود و در کنار آن می‌توان از آرشیو فیلم و سریال این شبکه هم استفاده کرد. تلویزیون‌های اینترنتی عموما آرشیو ضعیف‌تری نسبت به سایت‌های پخش فیلم دارند. تیوا چهار شبکه اختصاصی دارد.

تیوا اسپورت و تیوا اسپورت ۲، هرکدام برای پخش مسابقات ورزشی اختصاص داده شده‌اند. شبکه اصلی تیوا مثل یک شبکه خانوادگی عمل می‌کند و محتوای زنده از آن پخش می‌شود. شبکه چهارم هم تیوا کودک است که این روزها به‌ صورت رایگان در اختیار کاربران این تلویزیون اینترنتی قرار دارد. علاوه بر شبکه‌های اختصاصی تیوا، امکان مشاهده شبکه‌های صداوسیما هم روی این سامانه فراهم شده است.

تیوا برخلاف بقیه تلویزیون‌های اینترنتی و سایت‌های پخش فیلم و سریال، همچنان ترافیک رایگان برای برخی اپراتورها ارائه می‌کند. طوری که حجم مصرفی کاربران اینترنت آسیاتک، ‌های‌وب، پارس‌آنلاین، پیشگامان و فن‌آوا برای مشاهده تیوا رایگان محاسبه می‌شود.

هزینه اشتراک ماهانه تیوا ۹هزار تومان است و اشتراک سه‌ماهه آن ۲۵هزار تومان قیمت دارد. اگر علاقه‌ای به خرید اشتراک بلندمدت ندارید، می‌توانید سراغ اشتراک روزانه بروید که دوهزار تومان برایتان هزینه خواهد داشت. همچنین کسانی که برای آمادگی کنکور از محتوای تیوا استفاده می‌کنند، می‌توانند با ۴۹هزار تومان اشتراک سالانه آموزشی بخرند.

*** گپ‌فیلم؛ ماهانه ۱۵هزار تومان
احتمالا اسم گپ‌فیلم را کمتر شنیده باشید. چراکه از نظر تبلیغات این سرویس پخش فیلم و سریال آنلاین، هنوز موفق به رقابت با بقیه نشده است. گپ‌فیلم محیطی مشابه فیلیمو و نماوا دارد. فیلم‌ها، سریال‌ها و ویدئو‌ها مرتب کنار هم چیده شده‌اند تا کاربر هرکدام را که خواست انتخاب کند.

آرشیو فیلم گپ به اندازه بقیه سرویس‌ها قوی نیست، اما با توجه به اینکه اشتراک آن هزینه کمتری دارد، احتمالا بتوان روی آن حساب باز کرد. به‌خصوص اگر دنبال فیلم ناب و خاصی نباشید. نقطه قوت گپ‌فیلم در ویدئو‌های نقد و بررسی فیلم‌ها است که تا حدودی یک ویژگی متمایز برای این سامانه به حساب می‌آید.

اشتراک یک‌ماهه گپ فیلم، ۱۵هزار تومان است و اشتراک سه‌ماهه آن ۳۶هزار تومان قیمت دارد. اگر بخواهید می‌توانید سراغ اشتراک شش‌ماهه با هزینه ۶۰هزار تومان یا یک‌ساله با هزینه ۹۹هزار تومان بروید. در این حالت هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید، به‌صرفه‌تر خواهد بود. برای مثال در بسته یک ساله، هزینه هر ماه اشتراک، حدود هشت هزار تومان محاسبه شده است.

کدخبر: ۳۱۴۱۳۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر