کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۰۲۸۱۰
تاریخ خبر:

راهنمای انتخاب بهترین بسته بیمه تکمیلی

روزنامه هفت صبح، احمدرضا نجفی | خانواده ایرانی در سال سه‌میلیون و ۸۷۰هزار تومان در بخش درمان هزینه می‌کند. خرید بیمه تکمیلی یکی از گزینه‌ها برای کاهش هزینه‌های درمان است. بررسی گزارش‌های مرکز آمار نشان می‌دهد، خانواده‌ها به‌طور میانگین یک‌میلیون و ۷۰۰هزار تومان در سال برای خرید بیمه اجتماعی و درمانی هزینه می‌کنند.

اگر هزینه ۳٫۹میلیونی را کنار این بودجه بگذاریم، می‌توانیم سراغ بسته‌های گران‌تر بیمه تکمیلی برویم که قدرت بیشتری در پوشش هزینه‌ها دارند. در این گزارش سراغ بهترین گزینه برای دهک‌های مختلف رفته‌ایم. اطلاعات گزارش بودجه مرکز آمار را بررسی و هزینه‌های بخش بیمه و درمان دهک‌های هزینه‌ای را با در نظر گرفتن تورم ۳۰درصدی نسبت به سال گذشته، به‌روزرسانی کردیم.

بررسی‌ها نشان می‌دهد مبالغی که خانواده‌ها در بخش بیمه هزینه می‌کنند صرفا برای خرید بسته‌های ارزانقیمت بیمه تکمیلی کافی است، اما اگر خانواده‌ها هزینه‌هایی که به بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها پرداخت می‌کنند را به بیمه تکمیلی درمان اختصاص دهند، می‌توانند سراغ بسته‌های قدرتمندتر با پوشش بیشتر بروند. در این گزارش تعداد اعضای خانواده به طور میانگین سه‌نفر در نظر گرفته شده است. باید توجه داشته باشید که با خرید بیمه تکمیلی برای تعداد بیشتری از اعضای خانواده، حق بیمه مشمول تخفیف می‌شود. حق بیمه بر اساس هزینه‌های بیمه تکمیلی غیرسازمانی تعیین شده است.

*** بهترین بیمه تکمیلی برای خانواده‌های دهک اول

خانواده‌های دهک اول در سال رقمی ‌حدود ۴۸۰هزار تومان برای بیمه هزینه می‌کنند. اگر یک خانواده سه‌نفره را در نظر بگیریم، این بودجه برای خرید بیمه تکمیلی همه اعضای خانواده کافی نیست، چراکه ارزان‌ترین بسته بیمه تکمیلی ۱۹۰هزار تومان قیمت دارد و صرفا برای دونفر از اعضای خانواده کافی است. این بیمه تکمیلی دارای پوشش هزینه‌های بیمارستانی تا سقف یک‌میلیون و ۵۰۰هزار تومان و پوشش عمل‌های جراحی تا سقف سه‌میلیون تومان است. باید توجه داشته باشید که این خانواده‌ها سالانه ۷۴۰هزار تومان هزینه درمان پرداخت می‌کنند که اگر این بودجه را به بیمه اختصاص دهند، شرایط کمی ‌بهتر خواهد بود.

*** بهترین بیمه تکمیلی برای خانواده‌های دهک دوم

خانواده‌های دهک دوم سالانه ۷۲۰هزار تومان برای بیمه هزینه می‌کنند و می‌توانند برای سه عضو خانواده، بیمه تکمیلی بسته اول بخرند که صرفا عمل‌های جراحی و هزینه‌های بیمارستانی را تا حد ناچیزی پوشش می‌دهد و برای دیگر هزینه‌های درمان چندان به کار نمی‌آید. آنها همچنین می‌توانند برای یکی از اعضای خانواده که بیشتر در بخش درمان هزینه می‌کند، بیمه تکمیلی بسته دوم بخرند که انواع هزینه‌ها را پوشش می‌دهد، اما مبلغ آن چندان بالا نیست. برای مثال پوشش خدمات آزمایشگاهی در این نوع بیمه تنها ۱۰۰هزار تومان است. باید توجه داشته باشید که چنین خانواده‌هایی سالانه یک‌میلیون و ۲۰هزار تومان برای درمان هزینه می‌کنند که در صورت بیمه کردن خانواده این هزینه کاهش پیدا خواهد کرد.

*** بهترین بیمه تکمیلی برای خانواده‌های دهک سوم

خانواده‌های دهک سوم سالانه ۹۱۵هزار تومان در بخش بیمه هزینه می‌کنند. با چنین بودجه‌ای می‌توان برای هر سه عضو خانواده بیمه تکمیلی با پوشش حداقلی بیمارستانی و عمل‌های جراحی خرید. این خانواده در سال یک‌میلیون و ۳۰۰هزار تومان برای بهداشت و درمان پول خرج می‌کند که اگر این هزینه را به خرید بیمه اختصاص دهد، می‌تواند با بودجه دو‌میلیون و ۲۰۰هزار تومانی، برای هر سه عضو خانواده بیمه تکمیلی بسته دوم بخرد که انواع هزینه‌های درمانی را پوشش می‌دهد، اما قدرت آن پایین است.

*** بهترین بیمه تکمیلی برای خانواده‌های دهک چهارم

هزینه‌ای که خانواده‌های دهک چهارم به بیمه اختصاص می‌دهند، سالانه یک‌میلیون و ۱۷۰هزار تومان است. با این مبلغ صرفا می‌توان سراغ گزینه ۱۹۰هزار تومانی برای سه عضو خانواده رفت. مبلغی که دهک چهارمی‌ها هر سال برای بخش درمان هزینه می‌کنند، به یک‌میلیون و ۶۰۰هزار تومان می‌رسد که اگر این هزینه را در کنار هزینه بیمه بگذاریم، می‌توانیم با بودجه دو‌میلیون و ۷۷۰هزار تومانی، برای هر سه عضو خانواده بیمه تکمیلی بسته سوم را بخریم. توجه داشته باشید که با بیشتر شدن تعداد اعضای خانواده، هزینه بیمه مشمول تخفیف می‌شود. در این بسته پوشش هزینه‌های بیمارستانی به پنج‌میلیون تومان می‌رسد.

*** بهترین بیمه تکمیلی برای خانواده‌های دهک پنجم

آمارها نشان می‌دهد یک خانواده دهک پنجم سالانه یک‌میلیون و ۴۰۰هزار تومان برای بیمه اجتماعی و درمانی هزینه می‌کند. با چنین مبلغی می‌توان برای سه عضو خانواده، بیمه تکمیلی بسته دوم را خرید که انواع هزینه‌های درمان را پوشش می‌دهد، اما سقف پوشش خیلی پایین است. این خانواده‌ها در سال حدود دو‌میلیون و ۴۰۰هزار تومان در بخش درمان هزینه می‌کنند که اگر این هزینه را به بیمه اختصاص دهند، می‌توانند با بودجه سه‌میلیون و ۸۰۰هزار تومانی برای هر سه عضو خانواده بیمه تکمیلی بسته چهارم را بخرند که تا حد قابل قبولی هزینه‌های درمان را پوشش می‌دهد.

*** بهترین بیمه تکمیلی برای خانواده‌های دهک ششم

خانواده‌های دهک ششم در سال یک‌میلیون و ۶۰۰هزار تومان برای خرید بیمه هزینه می‌کنند که با آن می‌توان برای سه عضو خانواده، بسته دوم بیمه تکمیلی را خرید. این خانواده‌ها سالانه دو‌میلیون و ۶۰۰هزار تومان در بخش درمان پول خرج می‌کنند که اگر آن را به بیمه اختصاص دهیم، می‌توانیم با بودجه چهار‌میلیون و ۲۰۰هزار تومانی، برای سه عضو خانواده بیمه تکمیلی بسته پنجم بخریم که تا حد زیادی هزینه‌های درمان را پوشش می‌دهد. در این بیمه سقف پوشش هزینه‌های بیمارستانی تا ۱۵میلیون تومان است. باید توجه داشته باشید که این بیمه در حالت انفرادی یک‌میلیون و ۷۵۰هزار تومان قیمت دارد و با بالا رفتن تعداد اعضای خانواده، حق بیمه آن مشمول تخفیف خواهد شد.

*** بهترین بیمه تکمیلی برای خانواده‌های دهک هفتم

آمارها نشان می‌دهد میانگین هزینه سالانه برای خرید بیمه اجتماعی و درمان خانواده‌های دهک هفتم، در‌حدود دو‌میلیون تومان است که برای خرید بیمه تکمیلی بسته دوم برای سه عضو خانواده کافی است، اما این بسته قدرت چندانی در پوشش هزینه‌ها ندارد. از آنجا که این خانواده‌ها در سال سه‌میلیون و ۳۰۰هزار تومان برای درمان هزینه می‌کنند، می‌توانند برای پیشگیری، این هزینه را به بودجه بیمه اضافه کنند. در چنین حالتی با پنج‌میلیون و ۳۰۰هزار تومان می‌توان برای هر سه عضو خانواده گران‌ترین بسته بیمه تکمیلی را خرید که بیشترین پوشش‌ها را دارد. این بسته هزینه‌های بیمارستانی را تا ۳۷میلیون و ۵۰۰هزار تومان پوشش می‌دهد.

*** بهترین بیمه تکمیلی برای خانواده‌های دهک هشتم

خانواده‌های دهک هشتم سالانه دو‌میلیون و ۲۵۰هزار تومان برای بیمه هزینه می‌کنند و می‌توانند برای سه عضو خانواده، بیمه تکمیلی بسته سوم بخرند که می‌تواند تا حد قابل قبولی هزینه‌های درمان را پوشش دهد. برای مثال پوشش زایمان در این بسته دو‌میلیون تومان است و تا سقف ۲۰۰هزار تومان خدمات آزمایشگاهی را پوشش می‌دهد. این خانواده در سال چهار‌میلیون و ۷۰۰هزار تومان در بخش درمان هزینه می‌کند و اگر این هزینه را به خرید بیمه اختصاص دهد، می‌تواند به جای بسته سوم، سراغ بسته ششم برود که سقف پوشش آن در حداکثر حالت ممکن است.

*** بهترین بیمه تکمیلی برای خانواده‌های دهک نهم

آمارها نشان می‌دهد خانواده‌هایی که در دهک نهم هزینه‌ای دسته‌بندی می‌شوند، در سال دو‌میلیون و ۵۰۰هزار تومان برای خرید بیمه پول خرج می‌کنند که می‌تواند برای تامین هزینه‌های بسته سوم بیمه تکمیلی در یک خانواده سه‌نفره کافی باشد. چنین خانواده‌ای در سال هشت‌میلیون و ۵۷۰هزار تومان پول دوا و درمان می‌دهد، که اگر این هزینه به جای بیمارستان، برای بیمه خرج شود، می‌توان با آن گران‌‌ترین و کامل‌ترین بسته بیمه تکمیلی را خرید. با این کار هزینه‌های سالانه به شکل چشمگیری کاهش پیدا می‌کند. در بسته ششم، پوشش هزینه‌های عمل جراحی به ۷۵میلیون تومان می‌رسد.

*** بهترین بیمه تکمیلی برای خانواده‌های دهک دهم

خانواده‌های دهک دهم در سال رقمی‌ درحدود سه‌میلیون و ۸۰۰هزار تومان برای خرید بیمه درمانی و اجتماعی هزینه می‌کنند. این بودجه می‌تواند هزینه لازم برای خرید بسته چهارم بیمه تکمیلی را تامین کند که هزینه آن نفری یک‌میلیون و ۴۰۰هزار تومان است، اما برای یک خانواده سه‌نفره سه‌میلیون و ۴۶۰هزار تومان تمام می‌شود. در این بسته سقف پوشش هزینه‌های بیمارستانی به هشت‌میلیون تومان می‌رسد. باید توجه داشته باشید که این خانواده در سال به‌طور میانگین ۱۹میلیون تومان در بخش درمان هزینه می‌کند که در صورت خرید بیمه تکمیلی این هزینه تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند.

کدخبر: ۳۰۲۸۱۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر