کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۳۵۸۱۳
تاریخ خبر:

بمب‌های بازار نقل و انتقالات که ترقه هم نبودند!

روزنامه هفت صبح | بازار نقل و انتقالات ابتدای فصل تحت تاثیر چند نام بزرگ بود. نام‌هایی که هر یک، چند تیم را خواهان خود می‌دیدند و سرانجام بعد از چند بار رفت و آمد و مذاکره با تیم‌های مختلف، با قراردادهایی نجومی مقصد خود را انتخاب کردند اما در فاصله یک هفته تا پایان نیم‌فصل اول، هیچ اثری از آنها در زمین بازی نیست. مهم‌ترین و جنجالی‌ترین چهره‌های نقل و انتقالات تابستانی به نیمکت‌های تیم‌شان پیچ شده‌اند.

امین قاسمی‌نژاد (استقلال)
در پنجره زمستانی لیگ بیستم، ستاره کهنه‌کار شهرخودرو تا یک قدمی پیوستن به استقلال پیش آمد اما این انتقال انجام نشد. قاسمی‌نژاد دلخور از مدیران تیم مشهدی، نیم‌فصل دوم را کجدار و مریز پشت سر گذاشت تا فصل نقل و انتقالات تابستانی لیگ بیست و یکم فرا رسید. همه منتظر استقلالی شدن او بودند اما تا روز آخر بین دو باشگاه پرسپولیس و استقلال در رفت و آمد بود و در نهایت رضایت داد تا به استقلال بپیوندد. مسئولان باشگاه استقلال از جذب این بازیکن ۳۴ ساله خوشحال بودند.

تا جایی که فرزاد مجیدی در مصاحبه‌ای مدعی شد استقلال با جذب قاسمی‌نژاد، دربی نقل و انتقالات را برد! او امید اول هواداران استقلال در لیگ بیست و یکم بود اما از همان هفته اول آنقدر ضعیف و کم‌اثر ظاهر شد که خیلی زود تبدیل به یک بازیکن نیمکت‌نشین شد. کار به جایی رسید که در بعضی از بازی‌ها هم از فهرست تیم کنار گذاشته شد.

هفته گذشته شایعه حضور او در فهرست مازاد استقلال شنیده شد و با توجه به عملکردش انتظار می‌رفت در نیم‌فصل به تیم دیگری بپیوندد‌ اما یک گل بادآورده شاید سرنوشت او را تغییر دهد. قاسمی‌نژاد در اواخر بازی مقابل مس رفسنجان به میدان رفت و چند دقیقه بعد روی پاس اشتباه مدافع حریف توپ را قاپید و با دریبل دروازه‌بان مس، دروازه این تیم را باز کرد.

او البته روی گل دوم حریف سهل‌انگاری کرد اما خوش‌شانس بود که استقلال توانست این بازی را با پیروزی پشت سر بگذارد. یک گل در یک نیم‌فصل، کارنامه کسی است که مجیدی با جذب او، استقلال را برنده دربی نقل و انتقالات معرفی کرد. او قرار بود بار تیم فرهاد مجیدی را درخط حمله به دوش بکشد اما آمارش در نیم‌فصل اول، از تمام مهاجمان فیکس و ذخیره استقلال ضعیف‌تر است.

رضا اسدی (پرسپولیس)
او از فصل گذشته مدنظر همه تیم‌های بزرگ ایران بود. از تراکتور که جدا شد، پرسپولیس، استقلال و سپاهان به او پیشنهادهای نجومی دادند اما تصمیم گرفته بود لژیونر شود. به تیم سنت‌ترویدن اتریش پیوست و در حالی که پیش‌بینی می‌شد بتواند در این تیم معمولی بدرخشد اما هفته به هفته جایگاهش تضعیف شد. در اواسط فصل هم رباط پاره کرد و تا پایان فصل که تیمش به دسته پایین‌تر سقوط کرد، فقط دو بازی در دو هفته آخر انجام داد. بدون حتی یک گل یا پاس گل.

قراردادش را فسخ کرد و در حالی که مدیربرنامه‌اش مدعی بود که اسدی قصد ندارد به فوتبال ایران برگردد اما همزمان با تمام تیم‌های خواهانش در لیگ برتر مذاکره می‌کرد. به صراحت اعلام کرد ‌ مسائل مالی برایش مهم است. سرانجام در حالی که هر لحظه خبر از پیوستنش به سپاهان یا استقلال منتشر می‌شد، پرسپولیسی شد. آن هم با مبلغی که گفته می‌شود سنگین‌ترین قرارداد این فصل لیگ برتر است. شماره ۸ پرسپولیس و لقب سامورایی را هم تحویل گرفت و کارش را با یک نمایش فاجعه‌بار مقابل الهلال آغاز کرد.

در هفته اول به فولاد گل زد تا هواداران پرسپولیس را به خود امیدوار کند اما هر چه گذشت اوضاع بدتر شد. به تدریج دقایق نیمکت‌نشینی‌اش در پرسپولیس طولانی‌تر شد و حتی در بین دو نیمه بازی مقابل ویستاتوربین هم توسط یحیی تعویض شد و جایش را به محمد شریفی داد! اسدی در هفته‌های اخیر تبدیل به یک نیمکت‌نشین محض شده و گاهی در دقایق پایانی برای تلف کردن وقت به میدان می‌رود. او در بازی آخر مقابل پدیده مشهد هم از دقیقه ۷۸به زمین رفت و هیچ کمکی به تیمش نکرد. بعید نیست در نیم‌فصل از پرسپولیس جدا شود و به تیم دیگری برود تا خودش را پیدا کند.

شهریار مغانلو (سپاهان)
فصل گذشته یک نیم‌فصل درخشان را در پرسپولیس سپری کرد. آنقدر خوب بود که یحیی خواهان تمدید قرارداد قرضی او شد‌ اما سانتاکلارای پرتغال پول زیادی می‌خواست و پرسپولیس نمی‌خواست یا نمی‌توانست این مبلغ را بپردازد. البته بعدا مشخص شد که پای سپاهان در میان است. تیم اصفهانی محمد محبی را به سانتاکلارا داد و مغانلو را از این تیم قرض گرفت.

این انتقال برای پرسپولیس و هوادارانش گران تمام شد و مغانلو ناگهان از یک بازیکن محبوب به یک ستاره مغضوب تبدیل شد. بلافاصله بعد از رسمی شدن قراردادش با سپاهان، تمام عکس‌هایش را با پیراهن پرسپولیس در فضای مجازی پاک کرد، حرکتی که خشم هواداران این تیم را به دنبال داشت. در شش هفته ابتدایی حتی یک گل هم نزد اما در هفته هفتم زننده هر دو گل تیمش به نساجی بود. مقابل گل‌گهر یک پنالتی را از دست داد و در نهایت یک گل هم مقابل پدیده زد.

در چند بازی هم به نیمکت چسبید و کار به جایی رسید که هواداران سپاهان به شدت از او انتقاد کردند و پرسپولیسی‌ها از اینکه او را به سپاهان دادند خوشحال شدند. اتفاقا بدترین نمایش او در برابر پرسپولیس بود. عکس او در پوستر رسمی این بازی از سوی سپاهانی‌ها قرار داشت اما نویدکیا او را در این بازی نیمکت نشین کرد. مغانلو از ابتدای نیمه دوم به میدان رفت ولی نتوانست گل خورده تیمش را جبران کند.

تصویر دست او روی زانوانش پس از سوت پایان این بازی، آینه تمام‌نمای یک انتقال پرسروصدا اما شکست‌خورده بود. در اواخر نیم‌فصل هم محرم نویدکیا که از مغانلو ناامید شده بود، سجاد شهباززاده را به او ترجیح داد. یک هفته از نیم‌فصل مانده و مغانلو فقط سه گل زده و در بازی‌های بزرگ یک مهره کاملا محو و خنثی بوده. او ستاره‌ای نبود که سپاهانی‌ها منتظرش بودند.

کدخبر: ۴۳۵۸۱۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر