کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۹۱۲۰
تاریخ خبر:

بمب‌های اصلی چهارشنبه‌سوری اینها هستند

روزنامه هفت صبح | امروز چهارشنبه آخر سال است و با وجود محدودیت‌های کرونایی، قطعا بمب‌ها و ترقه‌های زیادی خواهد ترکید. اما مهم‌ترین بمب‌های آخر سال در فوتبال ایران ممکن است در این دو، سه روز باقی مانده تا پایان سال بترکند. نقل و انتقالاتی عجیب و غیرمنتظره که اگر یکی دو تای آنها هم انجام شود، می‌تواند نیم‌‎فصل دوم را جذاب‌تر از نیم‌فصل اول کند.

*** محمد دانشگر
مدافع پرحاشیه و جنجالی استقلال، بیشتر از همیشه به در‌‌های خروجی این باشگاه نزدیک است. او بعد از اتفاقات بازی با پیکان، از سوی فرهاد مجیدی در اختیار باشگاه قرار گرفته و به نظر می‌رسد این بار دیگر گذشتی در کار نخواهد بود و حتی وساطت بازیکنی مثل فرشید اسماعیلی هم نتیجه‌ای نداشته و گفته می‌شود مجیدی هیچ تصمیمی برای بازگرداندن دانشگر به تیم ندارد.

ظاهرا خود دانشگر هم می‌داند که دیگر جایی در تیم مجیدی ندارد و گفته می‌شود شخصا دست به کار شده و به یحیی گل‌محمدی هم پیغام داده که اگر بخواهد می‌تواند روی او حساب کند! او حتی به یحیی گفته که مشکلی با نیمکت‌نشینی ندارد و ترجیح می‌دهد در صورتی که استقلال او را نخواهد، به پرسپولیس برود نه تیم دیگری! تا دیروز شانس این انتقال خیلی زیاد بود اما با جذب قطعی فرشاد فرجی، پرسپولیس نیازی به یک مدافع وسط دیگر ندارد مگر اینکه محمد انصاری از این تیم برود و یک جای خالی در فهرست پرسپولیس پیدا شود.

اما حتی اگر در نهایت پرسپولیسی شدن دانشگر منتفی شود، او یک مقصد خوب و پر سر و صدای دیگر دارد. گفته می‌شود امیر قلعه‌نویی به دانشگر پیغام داده که به سیرجان برود و برای نیم‌فصل دوم در گل‌گهر بازی کند. در حال حاضر احتمال رخ دادن این انتقال بیشتر از پرسپولیسی شدن دانشگر است که هرچند خیلی هم جنجالی نخواهد بود اما تقابل استقلال و گل‌گهر در بازی برگشت را دیدنی‌تر و جنجالی‌تر خواهد کرد.

*** امین قاسمی‌نژاد
یکی دو هفته‌ای می‌شود که نام او حوالی باشگاه استقلال شنیده می‌شود. قبل از اینکه فرهاد مجیدی جانشین محمود فکری شود، نام قاسمی‌نژاد در فهرست خرید استقلال وجود داشت و مجیدی هم به صراحت اعلام کرده این بازیکن را می‌خواهد. با این حال باشگاه شهرخودرو حاضر نیست موثرترین و بهترین بازیکنش در نیم‌فصل اول را از دست بدهد.

اولویت اول آنها حفظ قاسمی‌نژاد است اما اگر در نهایت باشگاه مشهدی به این نتیجه برسد که حفظ او به هر قیمتی ارزش ندارد، احتمالا با مبلغی نجومی راضی به انتقال او به استقلال خواهند شد. ظاهرا تا این لحظه احتمال رخ دادن اتفاق دوم بیشتر است. قاسمی‌نژاد اصرار به آمدن به استقلال دارد و تجربه نشان داده که در چنین شرایطی، بازیکن دیگر کارایی سابق را نخواهد داشت. نمایش‌های ضعیف قاسمی‌نژاد در دو بازی اخیر و فرصت‌‎هایی که از دست داده، موید همین نکته است که او تمرکز لازم را ندارد.

گفته می‌شود باشگاه شهرخودرو مبلغی نجومی از استقلال برای دادن رضایتنامه قاسمی‌نژاد خواسته و مدیران متمول استقلال هم پس از کمی چانه‌زنی، مدیران باشگاه مشهدی را راضی خواهند کرد و از همین حالا استقلالی شدن قاسمی‌نژاد قطعی به نظر می‌رسد. گفته می‌شود همه چیز تمام شده و باید او را از همین حالا استقلالی دانست. استقلالی‌ها مطالبات بودوروف را هم پرداخت کرده‌اند و منتظرند تا پنجره نقل و انتقالاتی‌شان به زودی باز شود تا رسما قاسمی‌نژاد را جذب کنند.

*** سروش رفیعی
در کنار امین قاسمی‌نژاد، گفته می‌شود نام سروش رفیعی هم در فهرست خرید فرهاد مجیدی قرار دارد. او البته این روزها در سپاهان، دوران خوبی را سپری می‌کند و در نیم‌فصل اول یکی از بهترین‌های این تیم بوده اما به نظر می‌رسد علاقه مجیدی به سبک بازی رفیعی و ناامید شدن او از حضور کامل داریوش شجاعیان به دلیل مصدومیت‌های متوالی‌اش باعث شده تا مدیران استقلال به شکلی کاملا جدی به دنبال جلب رضایت رفیعی و البته مدیران باشگاه سپاهان برای این انتقال باشند.

سابقه حضور رفیعی در پرسپولیس و نقش کلیدی او در تیم فعلی سپاهان، احتمال استقلالی شدن او را کم کرده اما شواهدی هم وجود دارد که نشان می‌دهد استقلالی شدن او محال نیست. رفیعی البته در لباس پرسپولیس، فولاد، تراکتور و سپاهان به استقلال گل زده و هواداران این تیم خاطرات خوشی از او ندارند اما قطعا از حضور او در تیم خودشان استقبال خواهند کرد. حتی شایعاتی هم وجود دارد که دال بر استقلالی بودن او و علاقه او به این تیم است.

مثلا شادی نکردن او پس از گل زدن به استقلال با لباس تراکتور، یکی از دلایلی است که نشان می‌دهد او به این تیم علاقه دارد. همچنین تعدادی از همبازیان سابق و قدیمی او هم تایید کرده‌اند که او از اول استقلالی بوده! در هر حال با وجود مخالفت شدید محرم نویدکیا با جدایی سروش و نیاز به او برای رسیدن به قهرمانی لیگ برتر، استقلال تمام تلاشش را برای جذب رفیعی خواهد کرد.

*** محمد انصاری
مدافع محجوب پرسپولیس که در یکی دو سال اخیر بیشتر مصدوم بوده، ظاهرا دیگر جایی در تیم یحیی ندارد. او از شرایط خودش در این تیم ناراضی است و از چند روز پیش تلاش‌هایش را برای جدایی از این تیم آغاز کرده است. او دیروز به‌رغم تمرین تیمش در ورزشگاه شهیدکاظمی، با لباس شخصی در محل تمرین حاضر شد.

نکته جالب این است که دیروز او برخورد مستقیمی با یحیی گل‌محمدی نداشت اما در حاشیه تمرین با سرمربی سرخ‌ها رودررو شد و برخورد گرمی هم بین طرفین شکل نگرفت. حالا گزارشات موثق از تمرین پرسپولیس حاکی از این است که انصاری با بازیکنان پرسپولیس خداحافظی کرده و به آنها گفته «امیدوارم دوباره در آینده با هم هم‌تیمی» شویم. نکته‌ای که به وضوح نشان می‌دهد پایان دوره حضور شش ساله انصاری در پرسپولیس فرا رسیده و این بازیکن که به عنوان بازیکن تستی به تیم برانکو اضافه شد و در پست دفاع وسط و دفاع چپ عملکرد درخشانی از خود نشان داد، حالا راهی تیم دیگری خواهد شد.

یکی از بهترین گزینه‌ها برای او می‌تواند استقلال باشد که دیگر دانشگر را نمی‌خواهد و در پست مدافع میانی، نیاز به یک بازیکن باتجربه و مطمئن دارد. سابقه حضور او در تیم‌های پایه استقلال هم می‌تواند به رخ دادن این اتفاق کمک کند. او یک بازیکن چندپسته هم هست؛ هم می‌تواند در طول نیم‌فصل دوم و حتی سال‌های آینده به استقلال کمک کند و در مواقع لزوم در پست‌های مختلف به میدان برود.

کدخبر: ۳۷۹۱۲۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر